• Sjöblomman

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

På min klinik sa läkaren: "Inget röka, inget kröka och inget pöka!" Hahaha! De följer vi.

• Sjöblomman
    Pommac1 skrev 2014-11-27 06:53:35 följande:
    Oki. Spännande! Inte testat? Vet inte om jag kommer orka hålla mig.
    Ja, jag vet! Förra veckan ville jag testa hela tiden. Men då var det ju alldeles för tidigt. Nu har jag tappat det, vågar inte, är så rädd för negativt.
    Hur som helst bestämde jag för att testa imorn, det är min pappas namnsdag och han gick bort för drygt ett år sedan (två månader innan vårt bröllop). Vi stod varandra väldigt väldigt nära och jag känner att det är en speciell dag att testa på. Sen är det ju officiella testdagen på söndag och då är jag lite mer redo att ringa kliniken om det är negativt.
  • Sjöblomman
    Så vit skrev 2014-11-27 18:51:28 följande:

Har störtblödit idag, så tror att det är säkert att säga att det inte har tagit sig för oss...

Åh nej! Vilken dag?
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-28 10:33:32 följande:
    Hoppas det inte är kört ännu och att du får ett fint plus på söndag.

Jag gav upp tjuvtestandet. Ovitrellen gav bara falskt utslag ändå så kändes meningslöst. Jag lever på hoppet och väntar tills på tisdag. Nervöst så jag kräks!!!
    Tycker att det borde ge utslag nu, men visst, jag har ett litet hopp fortfarande eftersom jag inte blöder.

Det som känns så jobbigt är att vi måste börja om. Vi har ju inga i frysen.
  • Sjöblomman

Jag fick mens igår. Lite lätt. Ska ringa kliniken imorn men antar att nästa försök inte blir förrän i slutet på januari.

Lycka till ni som ruvar och ni som snart ruvar!

• Sjöblomman
    Kakan1976 skrev 2014-11-30 13:53:57 följande:
    Vad tråkigt. Vilken RD? Det kan inte vara nidblödning? Det fick jag RD 8 med tvådagars...
    RD 15 igår. Det blöder rätt mycket nu. Så det är kört.

Känns så tungt att behöva börja om, mådde ju så dåligt nu.
  • Sjöblomman
    Blomster84 skrev 2014-11-30 15:16:34 följande:

Ni som inte lyckats efter ET, vilken RD fick ni mens?

RD 15
  • Sjöblomman

Är det någon som vet om vi kommer få göra nästa försök när jag får mens i slutet på december eller om vi måste vänta till slutet på januari?
    Mensdag 4 idag och nu börjar jag känna mig redo för nästa försök. Vi ska till kliniken på onsdag, så får svar då men tänkte ändå höra med er.

• Sjöblomman
    Kakan1976 skrev 2014-12-02 08:23:25 följande:
    Om man gjort FET behöver man oftast inte vänta men vid ET där hormoner varit inblandade vill de gärna att man väntar. Men fråga dem och säg att du är redo så håller vi tummen för att du köra med en gång.
    Ja, jag har ju inga i frysen heller. Så vi måste ju börja om från början. Återstår att se alltså.
  • Sjöblomman
    smenskelling skrev 2014-12-02 10:18:04 följande:

Då har man varit inne på ÄP imorse, fattar ingenting vad ni andra gnäller över om att det ska göra ont ?! Kände ingenting är bara lite trött och torr i munnen, fast jag druckit en massa.Vi fick ut 12 st ägg Imorgon blir det att ringa o höra hur det gått.

Hur har det gått för er andra som hade ÄP idag??

Gnäller? Det är inte ett ordval jag skulle använda om några runt mig upplevde att det gjorde ont! Det låter ju jättebra att du slapp ha ont, men när jag gjorde mitt ÄP hade jag så ont att min man var tvungen att ringa gynakuten på natten. Trots att jag åt dubbel dos citodon. Så nej, jag blir inte glad när det uppfattas som gnäll! 
  • Sjöblomman
    EmyJ skrev 2014-12-02 10:53:05 följande:
    Ursäkta!! Gnäller? Jag kan säga att för min del så kändes det som att hon grävde runt med en kniv i magen på mig för smärtlindringen hjälpte inte överhuvudtaget! Jag kände mig inte ens lullig... Välj dina ord lite bättre för det här gör mig faktiskt förbannad!
    Skönt att någon mer reagerade! Tack!
  • Sjöblomman

Nu är det dags för ÄL efter misslyckad IVF. Har sjukt ont i äggstockarna. Jag har alltid haft ont vid ÄL men det här är värre är tidigare. Någon som har varit med om det?
    Hade sex igår och det var inte så bekvämt, känns ömt därinne. Som det gjorde när jag tog sprutorna och det var fullt med blåsor där inne. Jaja, vi får väl se.
    Möte med läkaren imorn för att bestämma hur vi går vidare.

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa