• Sjöblomman

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

MadArp skrev 2014-10-19 11:02:08 följande:

Hej!

Vi är på vårt första försök med IVF och jag är så nervös. Började i går med första sprutan puregon. 
    Får jag vara med i eran tråd?

//

Så det är långa programmet? Hur känns det?
  • Sjöblomman

Äntligen har jag lite koll!

Gonal F: 225

Orgalutran: 0,25 mg

Det som jag funderar på är att jag "bara" har Gonal F som räcker i 8 dagar och 5 dagar orgalutran. Orgalutran ska jag börja med på dag 5. Fattar inte hur det ska räcka?? ÄP blir väl inte så tidigt? Det skulle innebära ÄP på dag 9...

• Sjöblomman
    dumdummast skrev 2014-10-19 21:43:37 följande:
    Jag har också fått så. Som jag fattade min läkare så är det för att doserna kan ändras efter ultraljud och blodprov. Eller att dom oftast ändrats efterhand. :)
    Aha... Då kanske de räcker. I annat fall får de skriva ut mer. Men det är ju inte så lätt att få tag på dem har jag märkt, så bäst de säger till i tid.
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-19 22:33:34 följande:

Välkomna alla nya! :)

Om man beställer mediciner på förmiddagen så har man dem i regel på eftermiddagen dagen efter. Men visst känns det lite nervöst att inte ha allt hemma.

Sjöblomman: Det är väl 1200 IE i Gonal-f? Då räcker ett paket i 5 dagar. Har du inte fler uttag? Jag har sprutat mellan 9-13 dagar med Gonal-f.

Nops, 225 IE per dag. Sprutan rymmer 900.
  • Sjöblomman
    Tgj skrev 2014-10-21 10:27:46 följande:

Tack!

Vilken metod, långa eller korta kör ni?

Nån som vet hur lång tid det brukar ta från att man börjat sprayat till äggplock?

Korta
  • Sjöblomman
    Luthien87 skrev 2014-10-21 12:18:38 följande:
    Altså, jag skall inte ljuga, det gjorde ONT! Men man fick ju mycket smärtstillande och jag fick även prova lustgas. Men det är absolut inte det värsta jag gjort. Det är nog mest att hela situationen är utlämnande. Jag är glad att jag hade min kille med mig, han satt och klappade på mig och var jättegullig, det hjälpte enormt! 
    ÅH, bra gjort! Ärligt nu, hur ont gjorde det? Kan du likna det med någonting?
  • Sjöblomman
    dumdummast skrev 2014-10-21 15:28:23 följande:

Nu ärligen r mensen här. Så mest troligt Sprutstart vi morgon :)

Jag kör också korta protokollet

Hurra! Måste kännas skönt! Ledsen om jag är lite lätt förvirrad, men är det ditt första försök?
  • Sjöblomman
    MadArp skrev 2014-10-21 22:14:23 följande:

På torsdag är det dax för mig, första kollen med UL. Hoppas äggblåsorna växer som de ska....//

Heja heja!
  • Sjöblomman
    dumdummast skrev 2014-10-22 08:23:08 följande:

Nu har jag fått besked. Eftersom jag ska göra ultraljud dag 5 så blir det sprutstart torsdag 23/10. Ytterligare en dag till

Men anpassar de inte ultraljudet utifrån den dag du startar med sprutorna?
    Hos mig är det så att man ringer direkt när man får mens, då får man komma in samma dag eller dag 2 för att göra VUL. Sen startar man med sprutorna och VUL görs sedan efter några dagar.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa