• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Så vit skrev 2014-11-14 15:59:41 följande:

Nu har vi haft äggplock också idag! Gick jättebra, mycket bättre än jag trodde. Ja, det gjorde liiite ont, men inte så farligt. Och nu på eftermiddagen känns det nästan ingenting. Jag känner mig väldigt nöjd med detta! 10 st ägg fick vi ut, så får vi se hur många som är mogna och som befruktas. Preliminär insättning måndag, men troligtvis onsdag om det blir tillräckligt många för blastocyster. Får troligtvis veta imorgon hur många som har befruktats!

Skönt att ha det över. Hoppas äggen befruktas fint. :)
  • Libra1

Nu är jag ruvare till 2 fina 4-celliga embryon. Resten lever ännu och odlas vidare. Vi är överlyckliga och nervösa!!! :)

Testdag 2 december om någon sitter vid en dator och vill uppdatera listan.

• Libra1

Vi brukar döpa våra efter dagens namnsdag på äggplocket. Men Krister och Kristian var inte så roligt. Vi försöker komma på två bra namn som passar ihop. :)

Tack för listuppdateringen! :)

• Libra1
    Linda8110 skrev 2014-11-15 15:33:52 följande:
    Nu ska vi inte dissa min sambos namn sådär haha
    Förlåt! Var inte meningen.

Men det kändes inte som embryonamn. Hi hi!
  • Libra1

Jag har fått väldigt ont i magen. Är rädd för en lätt överstimulering. Kanske det är för att jag tar Ovitrelle i små doser. Hade ET idag. Får se vad vågen säger imorgon.

• Libra1
    Linda8110 skrev 2014-11-15 23:18:16 följande:
    Ovitrelle i små doser? Efter ET? Varför?
    Jag har kort cykel och börjar blöda för tidigt. Så detta ska hjälpa mot det. :)
  • Libra1
    Linda8110 skrev 2014-11-16 00:14:50 följande:

Intressant! Hur kort är din cykel? Jag började också blöda tidigt efter ET. Men vad gör Ovitrellen förutom att sätta igång en ägglossning?

I vanliga fall har jag en cykel på 25 dagar och en lutealfas på 11 dagar. Men på senaste tiden har jag börjat få spottings redan 6-9 dagar efter ägglossning.

Ovitrelle innehåller graviditetshormonet Hcg så då lurar man kroppen att den är gravid. Samt att äggstockarna börjar producera eget Progesteron tidigt. Därav eventuell överstimulering.

Kan inte sova för mage och äggstockar gör för ont. Har tryckt i mig lite potatisskruvar och vatten nu. Salt och vätska är bra. :)

Hur ser din cykel ut?
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-16 18:12:16 följande:

Ni som gjort äggplock nångång,

Har ni haft fruktansvärd smärta när man ska kissa? Får rent ut sagt så jävla ont precis när man slappnar av o ska kissa som två stora knivar i äggstockarna.

Gjorde äggplocket i onsdags, smärtan o svullnaden borde lägga sig snart?! :( Blir tokig snart

Jag har så ibland de första dagarna. Denna gången kändes det bara äggplocksdagen. Har mer problem med nr2. Är väldigt svullen och funderar på om jag är lätt överstimulerad.
  • Libra1
    samira84 skrev 2014-11-16 21:40:34 följande:

Går man lätt upp i vikt av alla sprutor?!! Kände mig allmänt tjock å svullen så jag ställde mig på vågen 3 kg upp sen i måndags å jag har inte ändrat nå mat vanor tänker ju på vad jag äter då jag behöver gå ner egentligen. Varje kg skulle jag ju se som en ökad chans. Tråkigt att gå upp då istället ????. Kan man köra nutrillet när man gör sånt här tro eller minskar det chansen att lyckas +a då tro??!

Korta eller långa protokollet? Av långa går jag alltid upp några kilon men inte korta. Men det kan säkert vara olika. Man får försöka tänka att målet är att bli supertjock (gravid). :)
  • Libra1
    LinneaSvea skrev 2014-11-17 14:06:16 följande:

Hej alla!
    Jag brukar hålla till i 40+ trådarna då jag precis har fyllt 44. Jag försöker desperat få till ett syskon men det vill sig av naturliga skäl inte riktigt fast alla mina värden ser jättebra ut. Jag får pergotime utskrivet av min läkare men eftersom man inte ska äta det för ofta och det tydligen inte så bra för äldre heller för den delen undrar jag om det finns någon som har menopur kvar att sälja till mig.

Jag har fått köpa lite i en annan  tråd och denna gången hade jag 3 äggblåsor i stället för 1 som jag brukar samt att slemhinnan var tjock och fin också. Menopur ska ju också förbättra äggkvaliteten och det är verkligen vad jag behöver.

Så snälla, om det är någon som har lite över, det spelar ingen roll om den är färdigblandad så köper jag jättegärna!!!!

Tar du Menopur på eget bevåg? Eller missuppfattade jag?

Själv så har jag ytterst lite kvar. Men kan kolla runt lite och återkomma.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa