• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Vi har testdag på 20 dagen efter äggplock. Tar Lutinus fram tills dess. Blir det plus för mig så ska jag ta Lutinus till VUL denna gång.

• Libra1

Testdag imorgon och har inga större förhoppningar även om symptomen finns där. Fick ett supersvagt plus idag. Det borde varit starkare för att gå vägen. :-/

• Libra1
    GrukanGrace skrev 2014-12-01 13:31:43 följande:

Hej igen smile1.gif

Jag var på äggplocj idag 4:e ivf denna gång Elonva + Menopur.

Fick ut 16 ägg!!!!! Tidigare har vi haft Max 8.

Lite beroende på hur det går med befruktning (icis) så blir det 2st 2 dagars, 2st 3 dagars, 1st 3 dagars och en blasto eller två blasto.

Går på nordic ivf i Malmö.

Vi går också där. Underbar klinik. :)
  • Libra1

Det blev inget här heller. Har nu gett upp detta försök.

Nu ska vi boka bröllopsresa och så blir det nya tag i feb/mars.

Ett stort lycka till!

• Libra1

samira84 och Heystella: Ett stort grattis. Äntligen lite plus i tråden. :)

• Libra1
    Heystella skrev 2014-12-13 10:10:52 följande:

Tyvärr blev lyckan kortvarig för min del och det blev missfall :( känns tungt. Det enda 'positiva' är att nu vet jag iallafall att jag kan bli gravid.

Det blir nya tag i Januari, FET med Blastocyst.

Nej vad tråkigt!!! :(

Många styrkekramar till dig
  • Libra1
    dumdummast skrev 2014-12-15 09:29:20 följande:

Tog även en test inte visar starkare. Så här se det ut, idag ser det ut såhär

phpWNdNoD82888.jpg

Känns helt overkligt smile2.gifsmile2.gifsmile2.gif

Grattis!!! Det var ett fint plus. :)
  • Libra1

Grattis till alla plus!!! :)

Jag har hållit mig lite i bakgrunden och hejat på er för jag har inte mått så bra. Nu börjar livet se ljusare ut igen. Det blir tidigast ett nytt försök för oss i mars/april. Då blir det långa protokollet igen eftersom det fungerat bäst tidigare.

• Libra1
    Juli-a skrev 2015-01-15 16:17:17 följande:

Hej, jag är helt ny här och hoppar gärna in i konverationen.

Efter 1 års försök utan att lyckas på egen hand påbörjade min sambo och jag en utredning via landstinget i Aug 2014, som visade på dålig passage i min ena äggledare, och något långsamma spermier hos sambon. Jag är 32 och min sambo är 34.

Jag genomförde min första IVF/hormonbehandling i Nov 2014, men blev tyvärr super-överstimulerad och kunde knappt röra mig. Fyra blastocyster fick gå till frysen och jag var tvungen att vänta med återföringen i två hela månader. MEN, igår fick jag äntligen åka in för frys-återföring!

Kändes så overkligt att åka därifrån med en liten blastocyst i magen. Känner mig förväntansfull och glad och tror att jag spricker snart! I 17 jobbiga månader har vi hoppats och hoppats! Nu väntar 13 långa dagar innan jag kan göra ett grav-test.
    Försöker att ?inte tänka på det? så mycket (omöjligt). Har förstått att många misslyckas på första försöket, men tycker väl att man måste tillåta sig vara glad för chansen iaf!

Smenskelling och hokus pokus: Grattis till era pluss!

dumdummast:  Hur gick det? Fick ni se er lilla prick?

Lycka till, till alla er som kämpar! J

Lycka till! Klart du ska vara glad! :)
  • Libra1
    misame89 skrev 2015-01-29 20:47:11 följande:

Hej för er som vill och är nyfikna så har jag nu startat min egna sida om min och killens kommande IVF resa.. www.babypaburk.se

Ni är så välkomna :)

Jag ska börja följa din blogg. Ett stort lycka till! :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa