IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Jag har så vansinnigt ont nu! Funderar på akuten?
Jag har så vansinnigt ont nu! Funderar på akuten?
Efter att ha läst trinas inlägg säger jag också: åk in! Bättre än att det blir nåt ännu värre! Ta det säkra före det osäkra!
Det är bara att ta orgalutranen! Ingen fara. Den motverkar ägglossning. Ingen fara. Risken är större om du inte tar och dina äggblåsor är stora så att de lossar.
Jag är också lärare eller ja, förskollärare. :) får sejour det mås efter äggplock om man orkar jobba eller inte. Har barn som vi måste ständigt bevaka så det kan bli tufft.
Nu har jag tagit orgalutran det gick jättebra att föra in nålen. Det gjorde lite ont på slutet bara och fick inte in den sista millimetern. Det var lite trögt att dra ut kloven men det gick tillsist. Inget blod kom så då började jag spruta in vätskan långsamt, långsamt. Det gick också bra men på slutet gick det riktigt trögt. Vet inte om jag hade tummen ivägen. Gjorde ont och sved rejält! Jag mosade in det sista och sedan sved det rejält i någon minut. Men sedan gick det plötsligt över och nu har jag en röd bulle på magen. Inget klian än för mig. Jag som är expert på att klia i övrigt.
Ja! Känn efter ordentligt! Jag är aldrig sjuk, och då menar jag aldrig. Så det var ett riktigt stort steg att vara hemma den här veckan. Men nu, med denna värk, tvekar jag inte en sekund att be om sjukskrivning nästa vecka, om det fortsätter alltså.
Var på gyn idag och mina äggblåsor var allt från 6 mm - 12 mm ca 12 st. Ska göra VUL nr 2 på måndag. Väntar på att kliniken ska ringa mig nu.
En fråga nu igen: hur många blodprov har ni tagit? Jag tog ett idag och hade ju VUL samma dag. Har ännu ett VUL på måndag. Ska det vara blodprov då också? Måste jag ringa och höra?
Mycket bättre! Tack! Detta önskar jag inte ens min värsta fiende. Sov 15 timmar i natt...
Kan någon vara snäll och lägga in ägginsättning på mig imorn? Blir inte bra från mobilen.
Jag fick lämna blodprov på alla tre vul!