• Kakan1976

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Blomster84 skrev 2014-12-01 20:14:28 följande:

Tack snälla. Känns tungt. Men det går väl över snart. Julstressen på jobbet brukar dämpa det mesta. Hur går det för dig?

Ja usch, det förstår jag. Vi hoppas på det!

Äggplock imorgon. Sen väntar ju ruvning efter ÅF på torsdag, värsta perioden i hela processen :(. Hoppas så klart på lyckligt slut dock.
  • Kakan1976
    Pommac1 skrev 2014-12-02 07:50:39 följande:

Fick en rosa flytning igår eftermiddag. Idag inget blod när jag tog lutinus. Funderar på om jag kan ha orsakat blödningen när jag tig lutinus på dagen då den var väldigt svår att få in (själva staven) gjorde ont. Men jag har ont i magen! Så jag har nog mens på G ändå. Vaknade av huvudvärk, ond mage, illamående. Känns precis som dagen innan mens fast värre! Brukar inte må illa direkt. Är på RD 11 idag och kan knappt sova. Orolig för att få mens samtidigt som jag skulle tycka det var skönt om den kom nu så jag slipper vänta på den och bli ännu mer besviken.

Urk vad jobbigt! Hoppas på att det är pga när du tog Lutinuset. Håller tummen!
  • Kakan1976
    Sjöblomman skrev 2014-12-02 08:07:48 följande:

Är det någon som vet om vi kommer få göra nästa försök när jag får mens i slutet på december eller om vi måste vänta till slutet på januari?
    Mensdag 4 idag och nu börjar jag känna mig redo för nästa försök. Vi ska till kliniken på onsdag, så får svar då men tänkte ändå höra med er. smile1.gif

Om man gjort FET behöver man oftast inte vänta men vid ET där hormoner varit inblandade vill de gärna att man väntar. Men fråga dem och säg att du är redo så håller vi tummen för att du köra med en gång.
  • Kakan1976
    smenskelling skrev 2014-12-02 10:18:04 följande:

Då har man varit inne på ÄP imorse, fattar ingenting vad ni andra gnäller över om att det ska göra ont ?! Kände ingenting är bara lite trött och torr i munnen, fast jag druckit en massa.Vi fick ut 12 st ägg smile1.gif Imorgon blir det att ringa o höra hur det gått.

Hur har det gått för er andra som hade ÄP idag??

Bra med 12 ägg!

Jag har också varit på plock idag. Fick ut 6 ägg så hoppas verkligen att de är mogna och blir befruktade. Jag har ont och känner mig svag. Mina första gånger var mkt lättare, känns som att det blir värre gång för gång :(.

Fick en halv lugnande innan men den kände jag mig bara yr och helmärklig av så kan inte rekommendera det.

Nu blir det soffläge resten av dagen.
  • Kakan1976
    GrukanGrace skrev 2014-12-02 22:16:53 följande:

Äp igår. Bästa so far på alla sätt.

16 ägg!! Bästa innan var 8.

Blödde nästan inget, inte jobbigt ont.

Idag fick vi veta att 11 av 16 var mogna och 9 av 11 hade befruktats rätt.

nu får vi följa utvecklingen dag för dag och se. Lite beroende på hur det går med befruktning (icis) så blir det 2st 2 dagars, 2st 3 dagars, 1st 3 dagars och en blasto eller två blasto. Denna gången kommer det att gå!

Shit vilket bra resultat!

Jag fick ut 6 idag... Orolig att inget ska klara sig.
  • Kakan1976
    GrukanGrace skrev 2014-12-03 07:12:36 följande:

Tack för alla tummar! Fyller 41 i januari så tiden håller på att rinna ut. Men alla värden är bra förutom att jag har stop i vänster äggledare.

Denna gång den 4:e har vi kört ny medicin.

Elonva (en spruta 2:à blödningsdagen som varar en vecka) sen Menopur.

Nu får jag dessutom trombylen för att undvika små proppar i livmodern (inget man vet om jag haft utan det är för säkerhetsskull. Vi vet inte varför det andra 3 i te lett till graviditet)

Sen om vi sätter tillbaka 2 eller 3 dagars så kör vi assisted hatching. Där man slipar ägget före återföring. För att underlätta fäste.

Skriver detta för att ni ska veta vilja möjligheter som finns. Går på nordic ivf i Malmö och får toppenhjälp.

Eftersom vi vid första försöker fick många felbefruktade så kör vi icis.

Kram på er alla

Tack för det Grukan. Går på Nordic i Gbg och ska ha detta i åtanke om det inte lyckas på det här försöket.
  • Kakan1976
    Hanna31 skrev 2014-12-03 09:04:52 följande:

Nu siktar jag in mig på att göra FET i januari istället. Har smygtestat idag på dag 9 (har testdag på dag 11 på fredag) men det blev ett minus och det blir bara mer och mer rosa lutinus nu... Känns på nåt sätt väntat, men ändå hårt. Ok jag vet att det är vanligt med färgade flytningar i början och att man aldrig ska ge upp hoppet men jag kommer inte starta tråden "Vi som är gravida men ändå har mens- 2014"..

Det som känns mest tungt är att jag för ett år sedan nog inte kunde föreställa mig att jag skulle fira jul och nyår 2014 och fortfarande vara icke-gravid... Jag trodde absolut att ett helt långt år med 12 månader skulle räcka till mer än så här.. Jag är nog ganska glad att jag inte visste....för jag vill inte veta om jul 2015 blir likadan.. Å andra sidan - för ett år sedan visste vi inte mycket, vi hade inte ens börjat vår utredning. Så på ett år har vi gjort utredning, fått reda på att inget egentligen är "fel", botat sprut-skräck, lärt oss allt om ägg, spermier, och blastocyster, hormoner och FET och ET, delat det mest intima med en hel klinik och gjort 1 1/2 IVF-försök... med andra ord har vi ju kommit mycket längre på vår resa till vårt barn.. inte så illa pinkat ändå när jag tänker efter

Puss & Kram på er tjejer! Jag önskar så att denna tråd kunde få i alla fall något PLUS i julklapp!

Åh. vad jobbigt med minus, hoppas på plus på TD!

Härligt att du har en positiv inställning och du har helt rätt i att det hänt mkt under 2014. Du är på rätt väg!
  • Kakan1976
    dumdummast skrev 2014-12-03 09:24:32 följande:

Nu är äggplocket avklarat. Kändes men gjorde inte så ont som jag trodde. Men nu efteråt känns det. Så bara att införskaffa Alvedon hem och lägga sig på soffan. 10 st ägg fick dom ut

Ja det var värst efteråt för min del också, gör fortfarande lite ont men känns bättre idag. Man är inte det minsta sugen på att föra upp en Lutinus på kvällen, urk.

Grattis till 10 ägg! Själv fick jag ut 6 och sitter här och oroar mig över om några blir bra. De skulle ringa idag så jag sitter som på nålar här.
  • Kakan1976
    mea84 skrev 2014-12-03 10:09:38 följande:

Minus på testdagen idag och hej mens!! FET v 5 är nu planerat, får hålla tummarna för att lyckas nästa gång! Hoppas någon kan få ett plus i denna tråden snart

Libra1 skrev 2014-12-03 10:22:50 följande:

Det blev inget här heller. Har nu gett upp detta försök.

Nu ska vi boka bröllopsresa och så blir det nya tag i feb/mars.

Ett stort lycka till!

Kram till er

• Kakan1976
    Tgj skrev 2014-12-03 10:52:29 följande:

Vågar nästan inte skriva detta, men jag fick plus på testet imorse... Men har blödigt till och från sedan lördag. Nu mer än då så det är väll ett tidigt missfall :(

Detta är tredje missfallet och det börjar kännas hopplöst!

Läskigt! Kan du be att få komma in för en kontroll så du slipper oroa dig?
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa