• Kakan1976

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Pommac1 skrev 2014-12-03 11:59:11 följande:

RD 12 och lite rosa på papperet. Var ju samma sak i måndags. Igår var inget rosa. Vågar inte testa än. Väntar på mens i stället och testdag. Vågar knappt gå på toaletten.

Usch vad nervöst. Förstår dig, jag brukar göra samma, vänta på mens istället. Håller dock tummen för att det blir positivt på TD!
  • Kakan1976
    Linda8110 skrev 2014-12-04 06:55:38 följande:

Idag är det dags för FET! Sååå nervös att de ska ringa och säga att det inte blir något...

Lycka till!  Samma här, fast ET. Man vill ju inte ha det där jäkla telefonsamtalet. Så jobbigt att man alltid oroar sig över nåt i den här processen.

I natt fick jag för mig att jag hade blivit överstimulerad för jag hade så ont och var uppblåst i magen men det känns mkt bättre efter ett toalettbesök nu på morgonen...Skäms

Som sagt, alltid är det nåt man oroar sig för.
  • Kakan1976
    Linda8110 skrev 2014-12-04 13:55:02 följande:

Nu är den på plats! En cell dog när de tinade den så de sa att den hade 3 celler nu. Helt plötsligt blev den 4 cellig igen! Heja min bäbis! Vilken kämpe :) testdag 20/12 om mens ej kommit. Kan man lägga till på listan om någon vill :)

Woop woop!
  • Kakan1976

Då var jag ruvare igen! Jag fick tillbaka två ägg idag (de enda två som blev bra av sex), ett fyracelligt och ett trecelligt. Testdag om 20 (!) dgr, dvs på julafton. Jag hoppas på världens finaste julklapp!

• Kakan1976
    GrukanGrace skrev 2014-12-04 19:13:06 följande:

Bönen! Jag är också ruvare nu! Fick tillbaka 2 st kanonfina embryo idag!

Fjärde gången gillt!

Fick testdag 23/12. Men man vet ju ofta långt innan.

Kram på er!

Ja det är ju löjligt länge! På Sahlgrenska säger dem 15 dgr och på Nordic 20.

Grattis till fina embryon!

Nån får gärna lägga till mig med med TD 24:e december.
  • Kakan1976
    LadyMaria skrev 2014-12-04 22:04:48 följande:

Ja det får vi verkligen hoppas! Vi har tre st 5 dagars i frysen.
    Hur många har ni? Har du gjort FET tidigare? Vet du om det är vanligt att dem inte klarar upptinings processen?

Det ska vara över 90% chans att blastocyster klarar upptining! Och 50% chans till graviditet så hade jag varit du hade det känts väldigt bra med tre blastisar i frysen! :)
  • Kakan1976
    1983an skrev 2014-12-05 10:29:30 följande:

Nu har vi vart på akkis, har väldigt förstorade äggstockar, men som tur är ingen vätska i buken. Tog prover också, men ska börja med lutinus 3 ggr per dag för att lindra..

Sen fick vi ett jävligt tråkigt besked att av 8 befruktade klarade sig ingen till dag 5 så det blir en ny vända i januari. Känns bara så tungt just nu.. Dom i labbet hade inte sett nån avvikelse heller så de vet inte varför det blev så. Har ändå gått bra första två gångerna. :(

Skönt att det inte var nån vätska! Sa de hyr Lutinus skulle hjälpa?

Fasen vad surt på de 8. Förstår verkligen att det känns jobbigt :(
  • Kakan1976
    Nicka skrev 2014-12-05 19:36:54 följande:

Funderar lite eller mycke kring när mensen brukar komma igång efter missfall, nu har de gått 36 dagar sedan jag började blöda, tidigt missfall runt vecka 6. Då jag hade missfall i vecka 9 kan jag inte minnas att de tog så här lång tid.. Har ju inte skrivit upp nånstans.. Vågar ju inte hoppas på en spontan graviditet precis hmm nån som har tråkiga erfarenheter?

Jag fick också missfall v. 6. Fick min mens 6 veckor efter missfallet.

Kram
  • Kakan1976

Jag känner mig orolig att jag blivit överstimulerad :(. Buken är helspänd och det sticker och spänner så mycket att jag fick ta Alvedon för att kunna sova. Jag har dock en del gaser och ibland känns det bättre när jag var på toaletten men sedan igår eftermiddag hjälper inte det heller. Försöker dricka mycket vatten och jag har inte svårt att andas så vet inte om jag ska ge det mer till eller tid eller ringa Nordic idag. Är på ruvardag 2 idag. Vad tycker ni att jag ska göra? Urk...

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa