IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
RD 12 och lite rosa på papperet. Var ju samma sak i måndags. Igår var inget rosa. Vågar inte testa än. Väntar på mens i stället och testdag. Vågar knappt gå på toaletten.
RD 12 och lite rosa på papperet. Var ju samma sak i måndags. Igår var inget rosa. Vågar inte testa än. Väntar på mens i stället och testdag. Vågar knappt gå på toaletten.
Idag är det dags för FET! Sååå nervös att de ska ringa och säga att det inte blir något...
Nu är den på plats! En cell dog när de tinade den så de sa att den hade 3 celler nu. Helt plötsligt blev den 4 cellig igen! Heja min bäbis! Vilken kämpe :) testdag 20/12 om mens ej kommit. Kan man lägga till på listan om någon vill :)
Då var jag ruvare igen! Jag fick tillbaka två ägg idag (de enda två som blev bra av sex), ett fyracelligt och ett trecelligt. Testdag om 20 (!) dgr, dvs på julafton. Jag hoppas på världens finaste julklapp!
Bönen! Jag är också ruvare nu! Fick tillbaka 2 st kanonfina embryo idag!
Fjärde gången gillt!
Fick testdag 23/12. Men man vet ju ofta långt innan.
Kram på er!
Ja det får vi verkligen hoppas! Vi har tre st 5 dagars i frysen.
Hur många har ni? Har du gjort FET tidigare? Vet du om det är vanligt att dem inte klarar upptinings processen?
Nu har vi vart på akkis, har väldigt förstorade äggstockar, men som tur är ingen vätska i buken. Tog prover också, men ska börja med lutinus 3 ggr per dag för att lindra..
Sen fick vi ett jävligt tråkigt besked att av 8 befruktade klarade sig ingen till dag 5 så det blir en ny vända i januari. Känns bara så tungt just nu.. Dom i labbet hade inte sett nån avvikelse heller så de vet inte varför det blev så. Har ändå gått bra första två gångerna. :(
Funderar lite eller mycke kring när mensen brukar komma igång efter missfall, nu har de gått 36 dagar sedan jag började blöda, tidigt missfall runt vecka 6. Då jag hade missfall i vecka 9 kan jag inte minnas att de tog så här lång tid.. Har ju inte skrivit upp nånstans.. Vågar ju inte hoppas på en spontan graviditet precis hmm nån som har tråkiga erfarenheter?
Jag känner mig orolig att jag blivit överstimulerad :(. Buken är helspänd och det sticker och spänner så mycket att jag fick ta Alvedon för att kunna sova. Jag har dock en del gaser och ibland känns det bättre när jag var på toaletten men sedan igår eftermiddag hjälper inte det heller. Försöker dricka mycket vatten och jag har inte svårt att andas så vet inte om jag ska ge det mer till eller tid eller ringa Nordic idag. Är på ruvardag 2 idag. Vad tycker ni att jag ska göra? Urk...
Linda8110: hur kände du när du blev överstimulerad och när?