![Libra1](/avatar/thumb/libra1/d314cc710fbc1ea37ee1ddce1350683d.jpg)
-
Det stämmer ja. Jag blandade ihop med något annat. :PSjöblomman skrev 2014-10-20 14:27:27 följande:Nops, 225 IE per dag. Sprutan rymmer 900.
-
Jag kör korta nu. Har gjort långa 3 gånger också.Tgj skrev 2014-10-21 10:27:46 följande:
Tack!
Vilken metod, långa eller korta kör ni?
Nån som vet hur lång tid det brukar ta från att man börjat sprayat till äggplock?
När man kör långa protokollet brukar det ta ca 1 månad från första sprayen tills man får tillbaka ett embryo. Men det kan variera. -
Lycka till! :)dumdummast skrev 2014-10-21 15:28:23 följande:
Nu ärligen r mensen här. Så mest troligt Sprutstart vi morgon :)
Jag kör också korta protokollet
-
Nicka: Inte redan!!! Hoppas det inte är någon fara.
-
Sthlmsthlm: Hoppas allt har gått bra idag.
Räknar själv ned till mens. Den borde komma om 5 dagar. :) -
Oj! Ja det var ett bra resultat. Då får vi hoppas att åtminstone ett guldägg klarar sig. Hoppas överstimuleringen lägger sig snabbt.Sthlmsthlm skrev 2014-10-25 18:32:56 följande:
Hade äggplock i förmiddags och det fick jättebra. De fick ut 20 ägg (!!) och 19 kunde befruktas med ICSI. Förra gången hade jag 13 ägg varav endast 4 befruktades "på vanligt sätt", så utgångsläget känns otroligt mycket bättre än sist.
Jag hade vätska vid äggstockarna som tyder på överstimulation. Har fått stränga order att dricka fyra liter vatten om dagen, äta mycket salt och protein. Gärna jordnötter och massa biff. :) Och så vila förstås, inte gå snabbt etc. Har inga andra symptom än.
Av den anledning får jag tillbaks tidigast på torsdag eller fredag. Alltså blastocyst. Jag vågar inte hoppas för mycket eftersom det gick så dåligt sist. Men överlever inget ägg till dag 5, är nog tyvärr mina chanser att få barn med egna ägg små... men ett steg i taget!
-
Jag håller tummarna hårt för dig!!! :)Nicka skrev 2014-10-26 02:12:30 följande:
Så tråkigt Luthien :( :( massa kramar!
Imon är stora testdagen här :) har jäkla värk, värst på kvällen/natten som nu när jag ligger i sängen, ingen mens o för tillfället inga missfärgade flytningar så försöker tänka positivt! Men de är minsann inte lätt...
-
En stor styrkekram till dig! :(Luthien87 skrev 2014-10-25 23:20:04 följande:
Av mina 6 ägg som hittades vid äggplock så var 1 skadat och 2 omogna. Inget av de 3 övriga blev befruktade så blev inget ET i torsdags
-
På min förra klinik så verkade de odla vidare om mer än hälften blev befruktade. Men det blev aldrig mina så vi fick tillbaka på dag 2. På nya kliniken fick vi sist tillbaka på dag 3. Våra embryon klarar tydligen inte långtidsodling så bra. Jag har blivit gravid 2 ggr med 2-dagars så det är tydligen det bästa för mig. Vi fick ett 2-dagars till frysen en gång men det överlevde inte. Det är nog större chans med blastocyster.Så vit skrev 2014-10-26 14:22:31 följande:
Hur gör era kliniker med embryona? Det verkar som att vår klinik odlar endast blasocyster och det är väl bra, tänkte jag. Sedan när jag gick hem och läste om detta så verkar det vara ett sätt att supersålla och därför är risken stor att man inte får så många att sätta in eller frysa ner. Så nu är jag ju livrädd att vi ska få så få antal, och tar det sig inte på ET ska ev blastocyster som har överlevt sedan klara upptining för FET, osv. Vad har ni för tankar om det?
-
Min mens kom alltid som vanligt och var som vanligt. Det viktiga är att du haft en blödning.Tgj skrev 2014-10-26 15:28:15 följande:
Är den nån av er här som sprayat med synarel veckan innan mens? Hur var den blödningen isåfall? Är på dag fyra nu och det håller på att helt avta! Men äntligen ska jag börja spruta på ons :) så hoppas det inte gör nått om man haft en kort blödning!