• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Sjöblomman: Jag blir också lite dålig i magen av just Gonal-F. Är väldigt känslig för hormoner. Hoppas det går över om någon dag.

• Libra1

Jag tycker inte det gör speciellt ont vid äggplock. Lite småstick. Så det behöver inte vara en mardröm för alla. :)

• Libra1

Pommac: Jag var också lite rädd för det. Men det hände aldrig mig och har aldrig hört om någon som varit med om det. Så det är nog inte så vanligt. :)

• Libra1
    MadArp skrev 2014-11-01 22:52:50 följande:

Gjorde äggplock igår, nu så otroligt svullen, öm i HELA i magen och det kör runt i magen. Nån annan som haft nåt liknande??

Jag brukar bli väldigt öm några dagar efter. Det kan göra ont att göra både nr1 och nr2. Tarmarna kan stanna upp tillfälligt av morfinet. Det gör mina. Hoppas det känns bättre snart.
  • Libra1

GrukanGrace: Ursäkta jag missade dig. Du och din man har ju inga gemensamma barn så det är ok. Jag döpte tråden så här eftersom jag inte vill ha med syskonförsök här. Lycka till! :)

• Libra1

Så vit: Det kommer säkert gå bra med sprutorna. Man får fokusera på målet. Det gör jag. Sen angående äggplocket så är det långt ifrån alla som får ont. Är du mycket rädd så tala om det för dem och kräv en Stesolid. Då blir man genast lugn. Själva äggplocket tar bara 10-15 minuter.

Sjöblomman: Sexa på om ni kan. Jag brukar vara för öm för det. Mannen ska ha en utlösning 2 dygn innan ÄP. För att de ska hålla bäst kvalitet.

Ikväll blir det spruta nr 2. Har redan fått lite sömnproblem. Har glömt hur jag mådde med Menopur. Tur jag skriver dagbok. Skriver ni?

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa