• EmyJ

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Men oj haha... Jag skulle bara kopiera listan... Vad hände där :D

• EmyJ
    1983an skrev 2014-11-15 23:53:17 följande:

Kul att vi är många som följs åt, känns bra att ha någon i samma sits att bolla med. Vi ska på första VUL på måndag, men eftersom jag har så många.äggblåsor har jag fått gå på flera.stycken mina tidigare stimuleringar, så det blir det första den här omgången. Hoppas vi får ungefärligt äggplocksdatum ändå. :)

Visst gick du på Akkis? Jag ska också dit på måndag :)
  • EmyJ
    Heystella skrev 2014-11-16 11:23:46 följande:

Idag är jag på sprutdag 5 och dags att lägga till Orgalutran. Tycker ni att den sprutan gör mer ont än ex. Gonal-F som är en 'penna'?

Den gör inte ont om du spänner huden och kör in sprutan hårt och snabbt :)
  • EmyJ

Sprutdag 11 idag, höjde dosen i onsdags och ska på VUL nr 2 imorgon :) Var nyss på toaletten och hade världens ägglossningsflytning. Det ser jag som ett bra tecken, att den höjda dosen har fått lite fart på dom här PCO äggstockarna, skynda långsamt var det ja..så det inte blir pannkaka av det hela med överstimulering och annat skoj.

• EmyJ
    1983an skrev 2014-11-16 20:30:04 följande:

Ja, precis på akkis imorgon :) ska bli intressant vad dom säger, är på Sprutdag 6 idag. Första gången fick jag köra Menopur i 21 dagar för kroppen reagerade inte på hormonerna. Andra gången gick det bättre. Hur såg det ut för dig som också har pco, många på gång? Jag uppdatera imorgon!

Det var lite för smått för att räkna i onsdags, men nu måååååste det ha hänt grejer, för jäklar vad det molar och grejar! Skönt att man har en tid på morgonen så man får se läget, spännande!
  • EmyJ
    Pommac1 skrev 2014-11-16 20:51:26 följande:

Jag ska också på VUL nr 2 i morgon fast jag är på dag 8 idag. Jag fick höja min dos också och har ägglossningsflytningar nu. Rätt rikliga då det känns blött i trosan. Får nog använda trosskydd nu. Lite mer flytningar än vanligt. Men det börjar väl närma sig. Har ganska ont nu i både äggstockar och bröst. Blir klädsel tajts och klänning tills det är dags. Skönt!

Ja du, inte har man jeans på sig direkt :D lycka till imorgon!
  • EmyJ
    1983an skrev 2014-11-17 11:03:23 följande:

Jahapp, det hade inte hänt så mycket sen sprutstart, ev ökad dos och VUL igen på fredag. Hoppas det blir fart på äggen under veckan nu :/

Mina ägg är nääästan 10 mm nu, iaf dom flesta. Jag ska öka dosen en skvätt till och återkomma på fredag. Hoppas på plock nästa vecka!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa