IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Lycka till! :)
Lycka till! :)
Jahapp, det hade inte hänt så mycket sen sprutstart, ev ökad dos och VUL igen på fredag. Hoppas det blir fart på äggen under veckan nu :/
Spännande!! Då håller jag tummarna för plock nästa vecka!
Jag hade en på 11mm sen resten låg resten strax under 10, så dom var inte "aktiverade" än sa hon. Förmodligen höjd dos efter provsvaren.i eftermiddag. Har Pu nu, men det brukar bli olika nästan varje gång, har vart hos alla :)
Vem har du gått till? Vilken sprutdag var du på?
Hej alla!
Jag brukar hålla till i 40+ trådarna då jag precis har fyllt 44. Jag försöker desperat få till ett syskon men det vill sig av naturliga skäl inte riktigt fast alla mina värden ser jättebra ut. Jag får pergotime utskrivet av min läkare men eftersom man inte ska äta det för ofta och det tydligen inte så bra för äldre heller för den delen undrar jag om det finns någon som har menopur kvar att sälja till mig.
Jag har fått köpa lite i en annan tråd och denna gången hade jag 3 äggblåsor i stället för 1 som jag brukar samt att slemhinnan var tjock och fin också. Menopur ska ju också förbättra äggkvaliteten och det är verkligen vad jag behöver.
Så snälla, om det är någon som har lite över, det spelar ingen roll om den är färdigblandad så köper jag jättegärna!!!!
Nu är äntligen äggen plockade! Åtta st känns bra med tanken på att jag bara har en äggstock/ledare :)
Tyckte inte alls det va jobbigt eller gjorde ont!
Spännande att ringa imorgon och höra hur det gått :)
Nu är jag så deppig. Det gick inte att frysa något av de fyra äggen...
Kom bara att tänka på en sak... På tal om vad som ingår i olika kommuner. Räknas ett avbrutet försök som ett försök?
Är så less på dessa sprutor nu... Ser fram emot VUL på fredag och hoppas att det ser bra ut så det kan plockas nästa vecka! Sprutdag 14 idag... Tack PCOS..
Ett avbrutet försök via landstinget räknas inte. Går man däremot privat så räknas det som ett halvt.
Inte för oss, om man behöver avbryta ex om vi bara skulle ha ett-två mogna ägg så avbryter dom och man får göra en ny stimulering. Men det skiljer sig säkert också från län till län.
Längtar också till imorgon. Hoppas det ser bra ut för oss båda :)
En annan fråga, hur gör ni alla med kaffe under stimuleringen och ruvningen? Dricker ni eller har ni uppehåll? Vad har ni fått för feedback av era läkare?
VUL nummer 3, rapport :p Äggblåsorna är runt 15 mm, slemhinnan såg bra ut. Jag har mycket äggblåsor så han pratade om eventuell överstimulering.. Beroendet på vad dagens blodprov säger så blir det antingen Ovitrelle och plock och ET. Eller någon svagare ägglossningsspruta, kommer inte ihåg vad den hette, och plock och FET i början av nästa år. Han sa att det är hcg hormonet som liksom gör att en överstimulering tippar över kanten. Så om man ger en svagare spruta och väntar med att sätta tillbaka så undviker man överstimulering och att bli dålig. Han tycker inte att jag ska bli sjuk, det kan jag hålla med om :) Hursomhelst verkar det bli plock nästa vecka, frågan är bara vilken dag och vilken metod. Blir klokare i eftermiddag när dom ringer ang blodprovet.