• Cegesi

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

samira84 skrev 2014-12-07 10:19:11 följande:

Är i chock nu!! Tjuvtesta i morse, har testdag på onsdag egentligen. Å det var två streck på stickan det ena va ju inte lika skarpt men ändå väl synligt!! Hoppas det går vägen hela tiden nu å att den vill bo kvar!!

Woop woop! Det hoppas jag också. Grattis!!
    Linda8110 skrev 2014-12-07 09:49:22 följande:
    Jag drömde sjukt mycket under denna process. Vaknade alltid helt slut för det kändes som om jag arbetat hela natten pga drömmarna.
    Jag är ju trött som det är redan så det hoppas jag att jag slipper. Idag vaknade jag ca 1h tidigare än vanligt och kände mig ganska pigg. Kan ju bli intressant med drömmarna för det jag drömde i natt var ju ganska trevligt. Mycket om familjen och bästa vännen. :)
  • Cegesi

Av 11 ägg var 8 mogna och 3 klarade sig. Två till frysen och ett i mig! Känns overkligt. Nu ska jag fundera hela veckan på hur jag ska överleva julfesten på fredag. :)

dumdummast skrev 2014-12-07 16:15:46 följande:
    Jobbigt med mycket drömmar.

Jag vaknar dock stup i kvarten när tar lutinus. Jobbar dessutom natt så är riktigt jobbigt att inte sova ordentligt.

Brukar du vakna?
    Bara om jag druckit mycket och inte kissat innan läggdags. Så det kan ju berott på det också, jag drack ett par glas vatten innan jag la mig. :)
  • Cegesi
    Heystella skrev 2014-12-08 14:34:21 följande:

Hur går det för er allihopa? :)

Själv vet jag inte riktigt vad min kropp håller på med, är på RD 11 och har haft sparsamma rosa/bruna flytningar i ett dygn och molvärk. I vanliga fall när mensen är på G så får ont i magen och sen kommer den alltid efter max 1-2h. Men inte nu..

Hoppas det är ett gott tecken. Behövs fler plus i den här samlingen. Inte långt kvar till testdag för dig!

Är bara på dag 2 (eller 1 beroende på hur en räknar). På Sahlgrenska sa de att jag skulle räkna ET som dag 1 för att beräkna när testdag blir. Hur som helst så händer det inte så mycket. Försöker jobba men det är sjukt svårt att koncentrera mig på något annat än vad som kanske händer i livmodern.. =)
  • Cegesi
    dumdummast skrev 2014-12-08 16:49:07 följande:

Är nu på RD 3 eller fyra beroende på hur man räknar. Jag fattar inte hur man ska kunna tänk på nå annat. Känns som att det snurrar i huvudet hela tiden. Jag vet dock att jag aldrig kommer vänta till testdagen utan testar nog en vecka innan :)

Jag har en fundering hur öppen är ni med familjen eller nära vänner om att ni är i ivf karusellen?

Råkade trycka på Gilla istället för citera först, haha! Ja det är väldigt mycket som snurrar. Tänker nästan bara på den där bilden från ultraljudet under återföringen som etsas sig fast i mitt huvud. Ganska fint ändå att vi varit med och sett allt från första början. :)

Jag har berättat för mina tjejkompisar men de vet ingenting nu om hur långt vi kommit eller att vi ens startat upp igen. Min familj vet ingenting men min mans mamma vet. Sen har jag berättat för min chef. Var jobbigt att behöva hitta på lögner när jag sprang på ultraljud 4 gånger på en vecka. Hon var väldigt förstående. 
    Kakan1976 skrev 2014-12-08 16:55:49 följande:
    Jag har alltid hört att RD 1 är dagen efter ET/FET.

Jag är mer öppen för varje försök. Har inte ork att mörka längre. Skönt att de på jobbet vet nu också så jag slipper få dåligt samvete varje gång jag behöver ta mig till kliniken eller på akupunktur. Och att det förhoppningsvis finns en förståelse för jag är deppig en period om försöket misslyckas.
    Känns som att många räknar så, så för enkelhetens skull fortsätter jag också att göra det. Spelar ju ingen roll men blir ju enklare att hålla reda på var alla är. :)

Har tänkt på det där med att vara öppen med det. Det är ju ett ganska vanligt problem men det är ändå lite "skamligt" så ingen vågar ju prata om det heller. Möjligtvis att folk pratar om det när de väl har fått barn men det borde pratas mer och öppnar om det.
  • Cegesi
    Bellisa skrev 2014-12-09 07:37:07 följande:

Här var mitt ruvande över...sparsam blödning igår men idag har jag rejäla mensvärkar och det blir mer som vanlig mens  

Nej, vad tråkigt! Ta hand om er. Kram
  • Cegesi
    hokus pokus skrev 2014-12-09 18:04:31 följande:
    Oj så öppna ni är om det! Själv har jag berättat lite för systrar och arbetskamrater (när vi får frågan). Men chefen vet inte om ivf (bara att jag inte kan få barn)...byter chef nästa vecka så känns inte som läge för det. Mina föräldrar vet att vi inte kan få barn på naturlig väg men inte att vi håller på med ivf, min mans föräldrar vet inget. Inte så mycket att det känns skamligt...jag har ju min endometrios att skylla på då många redan vet att jag opererat bort cystor pga det, MEN skulle jag berätta om ivf skulle jag känna så stor press, vill inte att folk ska fråga hur det går för oss.

Nu har jag iaf fått mitt datum för ÄP, det blir på fredag! Är så nervös...men också gladare än på länge! Nu känner jag mig bara orolig att alla ägg plötsligt ska släppa innan ;)
    Vad roligt med äggplock! Tar du bara sprutan vid rätt tillfälle är nog risken för att de släpper innan minimal. Ta det lugnt och njut av att det snart är dags! Tänk att det bara är en vecka sen jag var dina skor. Känns som en hel evighet. :)
  • Cegesi
    Heystella skrev 2014-12-10 11:45:27 följande:

Alltså herregud! Har ju haft rosa/bruna flytningar i 4 dagar nu och ibland pyttelite blod, testade idag med clearblue mest för att verkligen bekräfta att det var kört och får ETT STORT PLUS! Alltså va? Är helt skakis nu, herregud!!

Åhh, vad roligt! Grattis!
  • Cegesi

Det är väldigt lustigt hur de olika klinikerna tycker att en ska vänta till en testar. Jag har testdag innan flera av er som ligger före mig.

Linda8110 skrev 2014-12-11 07:07:55 följande:

Och där kom mensen... Börjar bli seriöst trött på denna besvikelse. Bryt ihop och kom igen...

Pluppen13 skrev 2014-12-11 11:12:43 följande:

Jobiggt för dig Linda 8110. Men det är bara att kämpa er upp igen!

Har varit lite distanserad under hela min behandling. Var ganska utslagen under sprutprocessen och efter äggplocket. Hade insättning 26/11 och hade testdag idag, men har haft blödningar i tre dagar så jag var inte förvånad när testet var negativt. Så nu är det väldigt ledsna känslor här hemma men vi försöker vara glada över att i alla fall h färdiga embryon i frysen till nästa försök. Så nu laddar vi om till nytt försök 2015 istället!

Ta hand om er alla där ute!

Åh vad tråkigt! Ta hand om er. 
  • Cegesi
    dumdummast skrev 2014-12-11 15:57:24 följande:
    Jo, jag tycker också att det är konstigt. Borde ju vara samma. Men samtidigt så tester jag ju innan om jag vill
    Jo och det blir ju inte ett sämre plus för att en testar senare heller. Och inte när en testar tidigare. :)
  • Cegesi
    Heystella skrev 2014-12-13 10:10:52 följande:

Tyvärr blev lyckan kortvarig för min del och det blev missfall :( känns tungt. Det enda 'positiva' är att nu vet jag iallafall att jag kan bli gravid.

Det blir nya tag i Januari, FET med Blastocyst.

Nej vad tråkigt! Hoppas på bättre resultat i Januari. Kram
  • Cegesi
    dumdummast skrev 2014-12-14 10:07:55 följande:

I dag är jag på RD 9 och det är 13 dagar sen ovitrellen (den höll inte i sig såhär länge förra gången.) Graviditets testet visar ett svagt plus men det syns. Ååh vet inte vad jag ska tro

Oh, spännande! Grattis!
    GrukanGrace skrev 2014-12-14 16:18:52 följande:

I natt kom det lite rosa på pappret och nu har jag binda på och blöder. Skit

Det var visst ingen julklapp. Tror inte att det är någon liten blödning utan det är nog kört.

RD 10 idag

Känner mig ledsen

Vad tråkigt! Förstår att du känner dig ledsen. Ta hand om er. Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Cegesi
    dumdummast skrev 2014-12-15 14:26:31 följande:

Tack så mycket. Har inte testdag förens julafton. Men känns helt galet att det är ett plus :-d

Du är modig som vågar testa så "tidigt". Jag är nervös över att det knappt är en vecka kvar. Nästan så jag inte vill veta för då blir det så definitivt. Oron över om det ska bli ett missfall eller sorgen över att det inte blir något skjuter jag gärna upp. Det här kommer säkert att ändras till att jag bara måste få veta inom en snar framtid. :) Stort grattis igen till det fina, fina plusset!
  • Cegesi
    dumdummast skrev 2014-12-15 15:50:24 följande:
    Fast jag känner inte att det är så tidigt. Speciellt inte med tanke på att jag har testdag tre veckor efter äggplocket, du satte in ägget två dagar efter mig men du har testdag tre dagar innan . Så då blir det ju som bara fyra dagar .

Jag visste redan innan att jag inte skulle kunna hålla mig, även om det skulle blir missfall är det helt underbart att se ett plus efter fem års kämpande.

Tack så mycket, har inte riktigt tagit in att det är ett plus. Men det är ju det. Dessutom starkare än i går
    Ja, jag förstår. Tankar som att ett missfall skulle vara en bättre än det där saknade strecket på stickan har ju flugit genom mina tankar. "Råkade" köpa test idag. Blir nog test på lördag. Orkar inte med under arbetsveckan. :)
  • Cegesi

Ett overkligt stort plus dök upp på testet idag. RD 11 så det är förhoppningsvis inte otrivellen. Känns overkligt som sjutton.

• Cegesi
    Beyda skrev 2014-12-18 10:02:23 följande:

Stort grattis lycka till hoppas jag får plus snart test dag 21/12

Tack! Det hoppas jag också. Inte långt kvar!
    Kakan1976 skrev 2014-12-18 08:10:31 följande:
    Grattis!
    dumdummast skrev 2014-12-18 08:46:19 följande:
    Förstår det .

Stort grattis

Tack! Skrattande
  • Cegesi
    Beyda skrev 2014-12-18 15:28:39 följande:

Tack så mycket jag testar så får vi se

Håller tummarna att det går vägen. Förstår att du är ledsen och orolig. Kram!
  • Cegesi
    Beyda skrev 2014-12-19 09:16:56 följande:

Hej

Är så ledsen har blödt hela natten det bara rinner , jag ska försöka gå ner ytterligare närmare normalvikten typ väga 65kg blir perfekt tänk kanske man kan bli gravid av sig själv försöker så får vi se,hoppas ni alla andra mår bra vill önska er alla lycka till och håller tummerna för er hoppas på gravitation 2015

Hemskt ledsen för er skull. Skuldbelägg inte dig själv, även om jag förstår att det är svårt att låta bli. Jag hoppas att ni lyckas bli föräldrar. Kram!
  • Cegesi
    Zaza skrev 2014-12-26 11:18:22 följande:

Ägguttag på mig gjordes 17/12 och intag 19/12. Jag har haft sån mensvärk så jag testade mig idag, ( vet att det är tidigt) och fick negativt. Ska jag bli ledsen eller är det för tidigt? Jag är såå orolig snälla hjälp

Skulle säga att det är för tidigt, så det är för tidigt att bli ledsen. Jag hade också mensvärk och plussade på RD 11. Håll ut! :)
  • Cegesi
    hokus pokus skrev 2015-01-05 14:17:36 följande:

Gravid! :D

Kul! Grattis!!
  • Cegesi

Uppdaterad. Fick se ett hjärta slå för snart två veckor sen. Väldigt overkligt. Om en vecka ska vi göra ultraljud hos barnmorskan. Då ser det förhoppningsvis ut som en bebis och inte en massa. :)

Stort lycka till, till er som börjar igen!

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    23 nov - dumdummast (300 IE Menopur)
    23 Nov - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    4 nov - Så vit
    5 nov - EmyJ 
    (112,5 Menopur, höjd dos 12 nov till 150 Menopur) 
    7 nov - Hanna31
    8 nov - Pommac
    10 nov - Samira84 (150 Gonal-F höjd 14nov till 200 Gonal-F)
    11 Nov - 1983an
    12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    15 nov- Belissa ( 275 Puregon)
    15 nov - Gurkangrace (Elonva 150)
    20 noc - Kakan76 (300 Gonal-f)
    21 nov - Cegesi (175 Gonal-f)
    26 nov - Hokuspokus (187,5 Gonal-F)
    2 dec - Tiana (375 Gonal- F)

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    7 nov - LadyMaria
    10 nov - Så vit
    12+17+21+24 nov - EmyJ
    17 nov - Samira84
    17 nov - 1983an
    18 + 20 nov - HeyStella
    20 nov - Belissa
    26+28 nov+1+2 dec- Cegesi
    25+27 nov - Kakan76
    28 nov & 1 Dec Dumdummast
    1 dec & 5 dec - Hokuspokus
    9 dec - Tiana 

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    12 nov - LadyMaria
    12 nov - Sjöblomman
    13 nov - Libra1
    14 nov - Så vit
    17 nov - Ssa
    19 nov - Hanna31
    21 nov - Samira84
    25 nov - HeyStella
    26 nov - EmyJ
    26 nov - Belissa
    27 nov - 1983an
    1 dec - GurkanGrace
    2 dec - Smenskelling
    2 dec - Kakan76
    3 dec - Dumdummast
    5 dec - Cegesi

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina
    14 nov - LadyMaria
    14 nov - Sjöblomman

15 nov - Libra1
    19 nov - Så vit
    22 nov - Ssa
    27 nov - HeyStella
    4 dec - Kakan76
    4 dec - GurkanGrace
    FET 4/12 - Linda8110
    5 dec - Dumdummast
    7 dec - Cegesi
    FET v 51 - Trina
    FET Januari - EmyJ
    FET Januari - 1983an

Plus Testdag
    29 nov - LadyMaria
    30 nov - Sjöblomman
    2 dec - Libra1
    2 dec - Flygekorre
    3 dec - mea84
    4 dec - Så vit
    5 dec - Hanna31
    5 dec - Tgj
    6 dec - Ssa
    12 dec - Heystella
    12 dec - Belissa
    21 dec - Linda8110
    22 dec - Cegesi
    23 dec - GurkanGrace
    24 dec - Dumdummast
    24 dec - Kakan76

Gravid VUL
    14 jan - Cegesi

Baby Gravida & BF
    28 aug - Cegesi

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1 
    Sjöblomman - Nr 1 
    LadyMaria - Nr 2 (1a försöket i Juni)

EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
    Cegesi - Nr 1 (ett avbrutet försökt)
    Gurkangrace 4 (icsi, 3 försök med Menopur med kanonresultat men nu testar vi nytt)
    Kakan76 - 5 (3 ICSI, 1 FET, Missfall v. 5+3)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa