dumdummast skrev 2014-12-08 16:49:07 följande:
Är nu på RD 3 eller fyra beroende på hur man räknar. Jag fattar inte hur man ska kunna tänk på nå annat. Känns som att det snurrar i huvudet hela tiden. Jag vet dock att jag aldrig kommer vänta till testdagen utan testar nog en vecka innan :)
Jag har en fundering hur öppen är ni med familjen eller nära vänner om att ni är i ivf karusellen?
Råkade trycka på Gilla istället för citera först, haha! Ja det är väldigt mycket som snurrar. Tänker nästan bara på den där bilden från ultraljudet under återföringen som etsas sig fast i mitt huvud. Ganska fint ändå att vi varit med och sett allt från första början. :)
Jag har berättat för mina tjejkompisar men de vet ingenting nu om hur långt vi kommit eller att vi ens startat upp igen. Min familj vet ingenting men min mans mamma vet. Sen har jag berättat för min chef. Var jobbigt att behöva hitta på lögner när jag sprang på ultraljud 4 gånger på en vecka. Hon var väldigt förstående.
Kakan1976 skrev 2014-12-08 16:55:49 följande:
Jag har alltid hört att RD 1 är dagen efter ET/FET.
Jag är mer öppen för varje försök. Har inte ork att mörka längre. Skönt att de på jobbet vet nu också så jag slipper få dåligt samvete varje gång jag behöver ta mig till kliniken eller på akupunktur. Och att det förhoppningsvis finns en förståelse för jag är deppig en period om försöket misslyckas.
Känns som att många räknar så, så för enkelhetens skull fortsätter jag också att göra det. Spelar ju ingen roll men blir ju enklare att hålla reda på var alla är. :)
Har tänkt på det där med att vara öppen med det. Det är ju ett ganska vanligt problem men det är ändå lite "skamligt" så ingen vågar ju prata om det heller. Möjligtvis att folk pratar om det när de väl har fått barn men det borde pratas mer och öppnar om det.