• Sjöblomman

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

MadArp skrev 2014-11-03 10:50:50 följande:

Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!

Åh nej! KRAM
  • Sjöblomman

Jag var också lite delad i det där med att berätta på jobbet. Men sen pratade jag en hel del med en kollega som precis gick på föräldraledighet med sitt andra IVF-barn. Hon gick på samma klinik och informerade om alla besök som man inte kan styra, samt att chefen hade varit så förstående (vilket inte är en självklarthet). Jobbar som lärare så det är riktigt svårt att vara borta så mycket om man inte har informerat.
    Hur som helst, pratade med chefen och sen även de flesta i mitt arbetslag. De har alla varit mycket stöttande och det känns så bra nu. För det blir inga sura minner när jag behöver vara borta och folk ska täcka upp för mig.
    Så mitt råd är att berätta för de man "måste" berätta för samt för de som man känner att man kan vilja ha stöd av.

Idag har magen varit normal, bara lite uppsvullen men inga andra problem. Så det känns bra.
    Är fortfarande väldigt känslig och blir ledsen, samt yr och väldigt trött.

Börjar bli riktigt nervös inför onsdagens VUL också... Hur har ni gjort sen, när har nästa VUL blivit?

• Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-03 20:50:38 följande:
    Jag var på 3 VUL innan äggplock.
    På vilka dagar?
  • Sjöblomman
    Pommac skrev 2014-11-03 21:15:48 följande:
    Hur mycket måste man ha betalat för att komma upp i det?
    2200 per år
  • Sjöblomman

Vi bad om icsi direkt eftersom min mans spermier ligger precis under "normal" kvalitet. Så det kommer vi köra på nu när det är dags.

Hoppas det går bra nästa gång! Man tror ju att 13 ägg ska ha goda chanser...

• Sjöblomman
    Nicka skrev 2014-11-04 16:34:19 följande:

Har varit på gyn och gjort vul plus gravtest som visade negativt :( :( tungt även om de va de vi misstänkte..kommer nu att ta en paus över jul o nyår sen får vi se, kanske inte kommer att vara här så mycke, men jag önskar alla här ett jättelyckatill!!

Åh nej vad tråkigt! Men nu kan ni ladda om och komma tillbaka med nya krafter. Låter sunt att ta en paus, så hinner ni "bara vara" ett tag och få ny energi.

KRAM
  • Sjöblomman

Idag är det dags för sprutsort nr 2 för min del... Lite orolig eftersom BM sa att den är trögare att få in samt svider. Uh! Inte mycket att göra, bara att stå ut.
    Men det känns så märkligt när flera har problem, hade tänkt mig att det skulle flyta på med allt fram tills ägget är på plats. Ingen hade informerat om att det är mycket som kan hände under resans gång... Känner mig lite dum.

Imorn är det VUL nr 2 för min del, fast första efter sprutstart. Spännande att höra om någonting har hänt... Känner mig svullen och det känns som att äggstockarna är "trånga" om ni förstår vad jag menar.

• Sjöblomman

VUL genomfört. 8 äggblåsor såg han och nästa VUL blir på lördag. ÄP troligen måndag eller tisdag.

• Sjöblomman
    Flygekorre skrev 2014-11-05 15:50:03 följande:

Hoppar in i tråden! :) 

Vårat första ivf-försök, sprutstart 1/11 och idag är det dags för första orgalutran- sprutan, första ultraljudet imorrn, nervös! 

Lycka till hörrni! <3

Välkommen! Då ligger vi i fas, så när som på en dag.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa