• Sjöblomman

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

dumdummast skrev 2014-11-05 15:49:27 följande:

Blir inget äggplock. Bara en blåsa som växt.

Va? Vilken otur. Var det första VUL idag?
  • Sjöblomman

Jag är allergisk mot Orgalutran, men det är bara att stå ut! Får värsta svullnaden, klåda och rejäl rodnad... Suck!

• Sjöblomman
    LadyMaria skrev 2014-11-06 16:44:01 följande:

Hej tjejer, det var ett tag sedan jag skrev i denna tråd.Glad
    Vi ska göra ICSI pga manlig faktor. Detta är vårt andra försök.
    Jag ska på ultraljud imorgon och om allt går bra blir det äggplock nästa vecka.
    Vad har ni fått ta för enheter? Jag är 28 år och började med 125 och sedan 150 enheter med Gonal F.

Hur har ni känt er under behandlingen? Jag kan känna mig sjukt ensam om vad man behöver gå igenom och känslomässigt är det väldigt jobbigt..
    Sådan lång procedur och förhoppningar.
    Har era män varit stöttande? Jag kan känna att min sambo tar allt lite för lätt... Jag är en positiv människa och jag brukar inte gnälla för saker. Men när jag har talat om hur dåligt jag mår vissa dagar kan han förringa mina känslor och säga att jag inbillar mig och inte ska tänka så mycket på hur det kommer att gå.
    Kan bli väldigt ledsen över det.

Hej!

Är också 28 år och ska göra ICSI på Sophiahemmet.

Första försöket och har tagit 225 IE Gonal-F från dag 2, ingen ändring av dosen nu eftersom läkaren tyckte att det såg så bra ut.

Imorn är det dags för VUL 2 och förhoppningsvis ÄP måndag eller tisdag.

Min man är ett superbra stöd och berömmer mig, talar om att jag är så duktig/modig osv. Han är spruträdd men försöker titta på och stötta ändå. Följer med på alla besök som jag vill, sist tyckte jag att jag kunde gå själv på VUL. Men imorn ska han med.

I övrigt mår jag illa, har huvudvärk, är öm i äggstockarna, blir lätt ledsen och är sjukt trött.

Jobbar som lärare för 25 elever i en ganska jobbig grupp så jag somnar direkt när jag kommer hem.

I samband med ÄP tänker jag vara hemma ett par dar och ta det lugnt. Det är inte så lätt att minska arbetsbelastningen i mitt yrke...

Samtidigt är det skönt att komma till jobbet och umgås med 8- åringarna som får mig på andra tankar.
  • Sjöblomman
    Flygekorre skrev 2014-11-08 09:54:59 följande:

Någon här som fått blodpropp av (gonal-f?) jag vart jätteskraj igår, ena vaden syns blodådrorna på ganska tydligt och har ont i knät och höften, googlade lite men det blir man ju inet klokare på.... Det är inte svullet dock så avvaktar och ser (förhoppningsvis bara inbillning) men eftersom det är en av biverkningarna blir man ju lite orolig! Fick mig en tankeställare iom detta trots allt, det är ju inte riskfritt och det kanske finns något gott i att sjukvården är försiktiga och de första ivf-erna misslyckas för att man fått för låg dos m.m... Är ju verkligen ingen tröst men fick mig att tänka till vad jag faktiskt utsätter min kropp för...

Ja, precis. Det är lätt att man glömmer det, men man håller ju faktiskt på och manipulerar kroppen rätt rejält.

Hoppas att det inte är någon fara för dig och att du känner dig bättre snart!
  • Sjöblomman
    LadyMaria skrev 2014-11-08 18:47:19 följande:

Hur gick det på VUL 2? Fick ni någon tid för äggplocket?
    Ungefär samma symtom som jag har då, jag kan inte knäppa byxorna längre är svullen o blir ledsen till och från..

Det gör du verkligen rätt i att vara hemma några dagar från jobbet efter ÄP, det är man verkligen värd att unna sig! Ingen som tackar en för man går till jobbet och kämpar sig igenom dagarna..

Har ni berättat för er omgivning o jobb o så?

Jag har bara berättat för de två närmsta arbetskompisarna, syrran och två vänner.

Det gick bra! Såg bra ut och slemhinnan var perfekt. Ska dock ta sprutor idag och imorn för att alla äggblåsor ska hinna växa till sig. Det blir ÄP på onsdag, så jag jobbar på måndag och är hemma från tisdag och resten av veckan. Är aldrig sjuk så jag unnar mig det nu.

Jag har berättat för mina två rektorer samt 6-7 pers på jobbet. Sen för mammorna (våra pappor lever tyvärr inte) samt för 5-6 vänner. Min man har berättat för sin chef samt en kollega. Det känns bra. Vi hymlar inte om det, men skriver inte ut det på fejjan direkt.

Hur känns det för dig?
  • Sjöblomman
    Pommac skrev 2014-11-09 20:38:48 följande:
    Tack! Ja, kort och kort men 161 cm är jag. Vore bra att komma ner till 68-70 nåt. Vore ju som en dröm. Visserligen inte så långt bort men det blir ju tuffare och tuffare för varje kilo man blir mindre. I början är det lättare. Men det är ju livsstilen som ska förändras. Tänker varje helg att jag ska köpa chips när jag går förbi dem i affären men det är bara tanken. Sedan tänker jag alltid att: nä usch! Jag vet ju hur illa man mår av dem. Sedan köper jag lite, lite godis eller mörk choklad i stället. Blir jag sugen på salt är salta pinnar ett alt. Nån gång har jag köpt en lite påse med ostkrokar (30g) helt perfekt för att inte äta för mycket och må illa sedan. Förr kunde jag äta en hel 300 G påse. Låter ju helt galet nu i mina öron.
    Du ger mig inspiration! Tack!
  • Sjöblomman
    Tgj skrev 2014-11-09 22:45:31 följande:

Hej alla! Nu ligger man här och är alldeles för nervös för att sova. Har andra vul imorgon och tänk om det inte ser bra ut! Blir tokig på alla känslor fram och tillbaka! Ena stunden är jag positiv och tacksam och nästa negativ och säker på att allt ska gå fel :(

Nån som har tips på hur ni gör för att hålla humöret uppe?

40% chans att bli gravid vid IVF, annars 25%!

Det kan inte bli värre än tidigare, dvs uteblivit plus! Alltså bara positiva överraskningar!

Det kommer gå bra!
  • Sjöblomman
    Tgj skrev 2014-11-10 14:17:52 följande:

Många men fortfarande för små ägg så samma dos och nytt vul på ons :(

Jag tycker det låter väldigt försiktigt med samma dos och avvakta två dagar när äggen är mellan 10-13mm... Kan dom verkligen växa till sig så mycket på två dagar? Men det är ju bara att lita på dom som kan!

Hoppas att det går bra för er som gör äggplock och insättning denna vecka :)

Vilken dos tar du? Är det Gonal-F?

Själv tar jag 225 IE, vilket jag gjort från start och på VUL 2 i lördags ville de att jag skulle fortsätta med samma dos tills igår. Idag blir det ägglossningsspruta.

Så två dar verkar vara grejen...
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-10 18:32:07 följande:

Idag har jag varit på mitt andra VUL och det såg jättebra ut. Det blir äggplock på torsdag och återföring på lördag. :)

Vill ni ha in något på listan så sitter jag med datorn under kvällen.

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    4 nov - Så vit
    5 nov - EmyJ
    8 nov - Pommac
    Ca 12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    Ca 13 nov- Belissa
    v.48 - Cegesi 

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    7 nov - LadyMaria
    10 nov - Så vit
    12 nov - EmyJ

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    12 nov - LadyMaria
    12 nov - Sjöblomman
    13 nov - Libra1
    Vecka 46 - EmyJ
    Vecka 46 - Så vit

Vecka 48/49 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina
    15 nov - Libra1

Plus Testdag
    18 nov- trina

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
    Cegesi - Nr 1
    Härligt! Och tack för att du la till mitt ÄP på listan! Har glömt... Var bor du?
  • Sjöblomman
    Tgj skrev 2014-11-10 14:34:05 följande:

Hade först 125 ie de första 6 dagarna men fick sedan höjt till 150!

Hur stora ägg hade du på vul 2?

Minns inte exakt men runt 10-13 kanske... Plus ett som var 17. Han ville få med alla till 17.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa