IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Sjöblomman: Jag blir också lite dålig i magen av just Gonal-F. Är väldigt känslig för hormoner. Hoppas det går över om någon dag.
Sjöblomman: Jag blir också lite dålig i magen av just Gonal-F. Är väldigt känslig för hormoner. Hoppas det går över om någon dag.
Jag tycker inte det gör speciellt ont vid äggplock. Lite småstick. Så det behöver inte vara en mardröm för alla. :)
Nicka: Förstår det! Så ledsen för er skull. :(
Pommac: Jag var också lite rädd för det. Men det hände aldrig mig och har aldrig hört om någon som varit med om det. Så det är nog inte så vanligt. :)
Gjorde äggplock igår, nu så otroligt svullen, öm i HELA i magen och det kör runt i magen. Nån annan som haft nåt liknande??
Nu är första sprutan tagen. Jag känner mig alltid så ledsen vid sprutstart. Livet känns så orättvist. Men det är väl bara att bita ihop.
GrukanGrace: Ursäkta jag missade dig. Du och din man har ju inga gemensamma barn så det är ok. Jag döpte tråden så här eftersom jag inte vill ha med syskonförsök här. Lycka till! :)
Man får ta 2 alvedon/panodil var 4:e timme. Diklofenak rekommenderad inte då det är rena rävgiftet och kan minska chanserna att bli gravid. :-/
Min mens brukar komma som vanligt vid misslyckad IVF, på ruvardag 10 med 2-dagars.
Så vit: Det kommer säkert gå bra med sprutorna. Man får fokusera på målet. Det gör jag. Sen angående äggplocket så är det långt ifrån alla som får ont. Är du mycket rädd så tala om det för dem och kräv en Stesolid. Då blir man genast lugn. Själva äggplocket tar bara 10-15 minuter.
Sjöblomman: Sexa på om ni kan. Jag brukar vara för öm för det. Mannen ska ha en utlösning 2 dygn innan ÄP. För att de ska hålla bäst kvalitet.
Ikväll blir det spruta nr 2. Har redan fått lite sömnproblem. Har glömt hur jag mådde med Menopur. Tur jag skriver dagbok. Skriver ni?