• emzerus

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Jag och min man ska äntligen börja försöka få barn :) har mens just nu så när den är över så...:)

Har haft cancer så har bara väntat på klartecken att få börja försöka...så vi är verkligen redo och jag är kanske lite för taggad... men hoppas såklart att det inte ska ta alltför lång tid men man vet ju aldrig...

Jag är 31 år o bor i Västmanland...min man är 35 år...

Tänker mig att det kan vara roligt och skönt att ha några i samma sits att prata med :)

• emzerus
    Frallanz skrev 2014-09-14 21:00:23 följande:

Emzerus: Beklagar din cancer, och är glad för er skull att du mår bra och kan köra igång! :)

Jag är lika taggad, och det är vi nog allihopa så du är inte ensam om att känna dig "för taggad" :)

Tack :) Ja det känns jätteskönt att äntligen få köra igång o fortsätta med livet så som vi hade planerat det :)

Har börjat att äta folsyra...och ppiller slutade jag med för 2,5 år sedan så jag hoppas så att plusset ska komma snart :)

Måste bara få fråga (kanske är en dum fråga) men vad betyder bim?

• emzerus

Okej tack då förstår jag mer vad bim är :)

Pearl10 skrev 2014-09-15 07:30:35 följande:

Gjorde nytt test nu på morgonen. Strecket började komma efter 2min..är lite starkare än förra. Det borde väl innebära att det är plus? Är så nojig med allt men det är väl bara att låta kroppen sköta resten nu och hoppas att allt går vägen :)

dagens (bim34)

bim 32

Grattis! Åh så roligt :)
  • emzerus

Jag har BIM 10/10 och tror att ägglossning är på fredag den 26 september. Min mens är inte på dagen längre sen jag slutat med ppiller men den brukar komma någorlunda jämnt iaf :)

Stort GRATTIS till er som har plussat!! Så roligt :)

Åker till Grekland imorgon med min man och hoppas såklart att komma hem tre ;)
    Det här blir som sagt vårt första försök och jag är inte jättepåläst på allt... men eftersom jag tror att jag har ÄL på fredag borde man försöka varje dag både innan och efter beräknad ÄL då? Eller hur tänker ni?

• emzerus

Har varit bortrest men nu hemma igen och har försökt läsa ikapp era inlägg :)

Har haft ÄL (ihelgen enligt min beräkning) och vi hade sex varje dag from tisdags förra veckan tills i måndags så vi borde ha prickat in tycker jag :) Sen får vi se om det funkar... kanske inte är bra att ha varje dag men nu körde vi så denna gång iaf...

Ni som har plussat- GRATTIS!!!! :) Hur fort började ni märka nå symtom/förändring?
    Jag har bim den 12 oktober tror jag iaf... så illamåendet jag känner nu borde bero på nå helt annat gissar jag...men man undrar ju ändå...

• emzerus

Jag tror att jag hade ÄL den 26/9 och har bim den 10 okt (tror det iaf) och i veckan har jag mått småilla och haft ont i magen... trott att det varit min magkatarr som börjat igen... men nu för ca 1 timme sen var jag på toaletten o en stor blodklump kom ur :( Vad kan detta ha varit? :(
    Kan det vara ett missfall? Nidblödning vad är det?

Usch känner mig iaf ledsen o orolig över detta :(

• emzerus

Vad är nidblödning för något då...är det bara jättelite blod? Det var som sagt en "klump" med blod o det vart blod på pappret...men klumpen var inte jättetstor utan kanske som en enkrona...typ... :(

• emzerus
    Frallanz skrev 2014-10-04 21:50:58 följande:
    emzerus: Vad jag förstår så är nidblödning rosa och inte så stor blödning (vad jag hört, aldrig upp levt en själv). Har du googlat runt lite och kikat hur nidblödning ser ut? Kram på dig!
    vithea skrev 2014-10-04 20:24:10 följande:

Hoppar in här, har inte läst alla kommentarerna än, men de flesta. Spännande att se hur det går för alla. Håller tummarna för alla. Mysigt med bebistankar !

Har själv slutat med skydd i Juli och inte plussat än. Trodde dock på ett plus denna månaden men så kom Mensen idag.. Tyvärr. 

Men bara på det igen, har trots allt gått på P-piller i många år. kroppen måste få återställa sig med,(intalar jag mig iaf.  
    Denna månaden kom den dessutom tre dagar för tidigt. 

Jag är 26 år och sambon är 24 år. 

Ja jag har googlat runt på nidblödning och tycker det är svårt för hittar så mkt olika info....endel skriver att det bara ska vara lite ljusrosa...typ på pappret...medans jag också läste att det kunde vara som en mensblödning. Så jag vet inte :(

Får försöka ha tålamod o vänta o se vad som händer nästa helg när mensen är beräknad... hoppas ju så att det ska vara en nidblödning o inte mellanblödning eller missfall :(
    Alex92 skrev 2014-10-05 00:35:19 följande:

Oh, jag trodde verkligen jag skulle klara mig från denna höstsjukdom, men det var nog för mycket begärt när man jobbar med små snoriga småttingar hela dagarna.. Vad har ni för sysselsättning allihopa? Själv jobbar jag på en småbarnsavdelning på en förskola :)

Krya på dig!! Jag jobbar också på förskola och har alltid svårt att klara mig från alla dessa sjukdomar som cirkulerar :( Vi får äta mycket vitaminer och använda mycket handsprit :)

• emzerus

Hmm idag kom min mens så det var säkert det som började lite smått i lördags :( Jag som skulle ha mens den 10 oktober...och en vecka förtidigt har aldrig hänt förut... så undrar om jag inte ens hade ÄL då jag trodde...

Kanske ska testa med ÄLstickor för att se när man har ÄL... men det verkar ju inte helt lätt med dessa stickor heller :/

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!