• emzerus

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Har beställt Clearblue digitalt ägglossningstest nu, ett 10-pack... Vet någon när man börjar att testa m stickorna?

• emzerus
    PillanJ skrev 2014-10-09 02:12:26 följande:
    Beror väl lite på hur lång cykel du har. Jag börjar testa på dag 12. Kan vara lite sent för del tror jag
    Fick hem stickorna igår o i pappret som var med så stod mkt info. Jag börjar testa på dag 9 tror jag för att vara säker o köper fler stickor ifall att. Känner att jag vill testa denna cykel för att få mera hum om när ÄL är...

Usch allt känns så jobbigt idag känner jag! Jag vet att det kan ta lite tid o vi har inte ens försökt mer än 1 månad men det känns ändå surt när mensen kom ihelgen :)

• emzerus
    moasam skrev 2014-10-09 17:18:09 följande:

Idag började min mens. En vecka innan BIM:(

Precis som det var för mig :(

Bättre lycka nästa gång hoppas jag...för oss båda :) Och för alla andra som väntar på plusset! :)

• emzerus
    Frallanz skrev 2014-10-11 09:12:08 följande:

Hej allihopa!

Hur går det för er allesammans?

Imorse har jag vaknat 3 ggr av en mensvärk från helvetet :/ men såfort jag rest mig upp så har det avtagit. Nu ligger jag i sängen än, men med svag molvärk bara. Mensen kommer nog imorgon.. Men känns så konstigt att den avtar såfort jag står upp.

Jaja, får väl se om den dyker upp eller om kroppen leker med mig. Bröstvårtorna är ömma än om man tar på dom, lika ömma som de varit sen bim-11.

Kram på er allihopa!

Hoppas verkligen att det inte är mensen som är på G utan nåt annat :) Håller tummarna för dig!

Jag har precis haft min mens igen, en vecka för tidigt så from imorgon ska jag börja med ÄLstickor för att se när ÄL är o försöka igen denna månad o hoppas på bättre resultat :)

• emzerus
    Frallanz skrev 2014-10-12 16:27:28 följande:

Hej allihopa!

BiM idag, sov en timme och testade sen direkt efter powernapen nyss.

Här har ni resultatet.

Jag är LIVRÄDD!!! :)

GRATTIS!!! :) Underbart ju :)
  • emzerus

Idag fick jag påGlad mitt digitala ägglossningstest så nu kör vi :)
    Får hoppas att jag också plussar inom kort! Så avundsjuk på er som har fått ett plus....men också väldigt glad för er skull såklart :)

• emzerus
    Frallanz skrev 2014-10-17 08:00:34 följande:
    Heja! :) håller tummarna. Tänk inte för mycket på det, ta det som det kommer och njut av tillverkningen istället, så att ni inte stressar upp er.

Förstår hur du känner dig, kanske kan trösta dig lite med att jag känner mig nedstämd och ångestfylld, pga hormonförändringar - så det är svårt att njuta av grav just nu :/
    Tack :) Nej jag försöker att inte tänka för mycket på det utan mer ta det som det kommer. Men vart oerhört lättat av att få utslag på ÄLstickan så att jag iaf vet att jag har äl o att den delen fungerar. En kompis till mig har jättesvårt att få barn då hon vissa månader inte har någon ÄL...:(

Så tråkigt att höra att du inte mår nå bra! :( men jag tror att det är ganska så vanligt! är ju mycket som händer i din kropp... Tillåt dig att känna vad du än känner och prata mycket om det! *kram*
  • emzerus
    kaaatie skrev 2014-10-25 19:08:33 följande:

Tog två test igår, ett digitalt och ett vanligt. Jag fick fram ett plus.. Jag är alltså gravid!

Så mycket lycka i vårt liv just nu.

Grattis va härligt!!! :)
  • emzerus
    GrönTröja skrev 2014-10-25 20:19:17 följande:

Nu på kvällen så kom det ut en liten slempropp och så börjar det komma färskt blod. Så det är väl bara att ställa sig in på ett missfall nu :'(

Jag har ingen aning vad som är "normalt" men ring din bm imorgon o hör vad de säger... Förstår såklart att du är orolig :(
    *kram*
  • emzerus

Hade ÄL den 16 oktober o tror att jag har bim den 1 eller 3 november (min mens sist kom förtidigt så vet inte riktigt hur jag ska räkna)...
    Den här veckan har jag haft ´ont i magen, längre ner o ibland känts som små stick o varit väldigt yrslig o lätt illamående hela tiden. Läser jag in för mkt i det hela om jag tror att det är graviditetstecken...känns som om det kanske är för tidigt för alla dessa symtom?
    Är det kanske magkatarr som spökar?

• emzerus
    kaaatie skrev 2014-10-26 22:50:06 följande:
    Det låter som mina symptom och plussade i fredags. Tycker du ska vänta till 1 nov och testa då.. Håller tummarna för dig!
    Åh jag hoppas verkligen att det kan få bli ett plus :) Ska hålla mig tills i helgen innan jag testar mig... Att det är så svårt att tänka på nåt annat, det går bara inte! :)
  • emzerus

Kunde inte hålla mig att testa... testade mig igår kväll bim -5. Visst är det ett svagt plus?
  • emzerus
    PillanJ skrev 2014-10-28 17:03:51 följande:

Absolut! Grattis!

Tack :) Känns så overkligt :)
    kaaatie skrev 2014-10-28 09:44:58 följande:
    Jag kan se plusset! :)
    Känns helt galet...men så härligt :) Vet att det är tidigt men hoppas så att det ska gå vägen såklart :)

• emzerus

När ringer man barnmorskan o meddelar graviditet...vet inte hur man gör nu? :)

• emzerus
    Leonas skrev 2014-10-28 19:58:14 följande:

emzerus: jag ser allt ett plus! Grattis! :D jag har inte kommit i närheten av ett sådant plus ännu (men är lite sugen på att kolla ikväll).

När jag nyligen var på cellprovstagning och berättade för barnmorskan där att vi försöker bli gravida, så tipsade barnmorskan mig att så snabbt som möjligt efter ett plus kontakta dem. Här är det tydligen många gravida kvinnor och få tillfällen för träffar, så de önskar tidig kontakt så att träffar kan bokas in i tid :)

Tack! :)
    Okej jag kanske ska ringa i veckan då så får vi se vad de säger :)
    Hoppas att du också plussar snart :)
  • emzerus
    Planritning skrev 2014-10-29 13:23:25 följande:
    Definitivt plus :) Grattis!! 
    Tack :) Har även tagit ett digitalt graviditetstest o det står gravid 1-2 vilket betyder att jag är i v 3-4 :)
  • emzerus
    GrönTröja skrev 2014-10-31 15:15:33 följande:

Åh! Det visade ett tickande hjärta idag :)

Men åhh va skönt o va härligt!!! :)
  • emzerus

Jag plussade måndagen den 27 oktober på bim-5, ett svagt plus som såg ut så här:

Sen tog jag flera clearblue digitala test där det står gravid 1-2 (alltså gravid i v3-4).

I söndags kväll för en vecka sen började jag blöda o det höll i sig till i onsdags fm. Tyckte att alla gravtecken försvann men sen i fredags började jag må illa, har haft "håll" känsla i sidan av magen, molvärk o brösten har börjat spänna lite igen.

jag vet att gravtesten som jag tar nu fortfarande kan visa positivt men tog ett igår kväll o det visade starkt plus...

Hade tagit flera sånna här tester precis efter blödningen o då visade det fortfarande svagt plus som på min första bild.

Kan det vara så att jag är gravid fortfarande? Eller är det normalt att testet ändå blir starkare fast det var ett missfall?

Jag ska till kvinnokliniken på måndag den 17 november, så det är en vecka kvar tills jag får göra ett VUL o jag blir ju galen att inte veta... :(

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!