Inlägg från: GrönTröja |Visa alla inlägg
  • GrönTröja

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Frallanz skrev 2014-11-01 13:18:34 följande:
    Åååh fy gröne vilken lycka! Jag tårarna kom när jag läste detta! Vilken kämpe, vilket mirakel!!! Fy vad skönt! Följas åt till plusset!

Är du också i v 8 (7+1 är jag)?

Stoooor bamse o lyckokram!!

Så otroligt lycklig för din skull! Heja pyret!
    Tårarna kom för både mig och Sambon med när vi fick se det lilla grynet.. Och sa att jag var i vecka 7 (6+3) då. Men enligt min app så var jag då i vecka 7 (6+6). Men det är alltid svårt att säga exakt då det är så tidigt. Sen skiljer det inte så många dagar. Men ändå svårt att veta om jag ska följa appen eller det dom sa. För annars är jag i vecka 8 (7+1) idag enligt appen iaf :p Annars kvar i andra veckan :p

Tack så oerhört mycket! Håller tummarna nu för att pyret vill stanna kvar. Klart vi ska följas åt till BF :)

Hur gick det på ditt samtal i fredags då? :)
  • GrönTröja
    Kiki10 skrev 2014-11-05 00:41:23 följande:

Varning för äcklig bild!

Är det någon här inne som fått ljusbrun flytning? Är i v 6 och fick för några timmar sen en ljusbrun flytning inget mer efter det men är så rädd för att det ska vara ett MF på G!:'( någon som känner igen det? Haft likadant osv?

Såhär såg det ut, förlåt för den äckliga bilden men måste förstå om det är normalt eller inte! Vill inte ha ett till MF:(

phps9kVSu35255.jpg

Så där såg mina ut i några dagar. Gick sedan över till mörkbrunt, sen färsk blödning i vågor i ca 2 dagar, sen tillbaka till mörkbrunt och nu ser det ut så där för mig igen. Var in på VUL och vi fick se hjärtat ticka. Så det behöver absolut inte vara något. De sägs att "blödningar" är helt normalt tidigt i graviditeten :)
  • GrönTröja
    Kiki10 skrev 2014-11-07 12:46:25 följande:
    Ja, jag hoppas verkligen att det är lugnt, det kom ju bara den gången och sen har det inte kommit något mer. Ska på första VUL den 27 hoppas allt ser bra ut då!!
    Det är nog ingen fara! Men förstår såklart att du blir orolig. Det blev ju jag med. Hoppas allt ser bra ut den 27:e :)
  • GrönTröja

Men alltså!! I tre dagar nu så har jag haft ljusbruna flytningar, väldigt lite. Så äntligen har jag kunnat gå utan trosskydd. MEN, nu innan sängdax så fick jag ca 1cm geléklump i färgen brun på toalettpapperet. Vad är det?!

Är det normalt?!

• GrönTröja
    Kiki10 skrev 2014-11-10 09:50:14 följande:

Som jag uppfattat det så finns det inget som är normalt alla har ju olika symptom och du borde inte oroa dig, du har sett ditt lilla mirakel och vet att han/hon mår bra. Du kanske helt enkelt är en som blöder under grav?

Ja efter mensen är det ju bästa tillfället att testa!:)

Var det mig du svarade till? :p

Jag är inte orolig över "blödningarna" då jag vet att det är normalt. Men tänkte på geleklumpen jag fick. Undrade vad det var för något och om det är normalt?
  • GrönTröja
    Kiki10 skrev 2014-11-10 17:19:29 följande:

Woww97 Ja vem vet det kanske ligger nån där:) kände mig också konstig efter ägglossning men efter att jag plussat försvann alla symptom konstigt nog:) bim är dagen för din beräknade mens:)

Gröntröja: Jaa haha asså det jag har läst om klumpar är att det är som flytningar som kan bli rikligare när man är gravid och de kan inland bilda klumpar. Om det är missfall så är det färskt blod och rikligt blod som kommer ut med sånna klumpar. Och det är det ju inte i ditt fall? Men gå och kolla upp det om du är orolig så slipper du fundera på det eller ring din bm?:)

Är ju bara 1,5 vecka sen jag var till gyn och kollade :p Och då gick jag åka en bilresa på lite mer än 2 timmar sammanlagt. För att det finns så dåligt med tider här i Bollnäs. Har ett vanligt ultraljud inbokat på inskrivningen hos BM den 3/12. Så jag får vänta till dess :p
  • GrönTröja
    Sarah1990 skrev 2014-11-15 17:36:53 följande:
    Ja!!

Jag har haft massor! Känns som om det är i livmodertappen, livmodern, äggstockarna och ibland även typ klitoris?

Har fortfarande som mensvärk till och från samt får kramp i livmodern (och känns även nedanför men kanske inte är så?) efter ex sex.

Pratade med barnmorskan när vi var där och hon sa att det är helt normalt, livmodern växer och förändras och då det är en muskel (enligt henne) kan den krampa och liknande :)
    Ja men precis. Ungefär så känner jag med. Fast mest typ inuti slidan. Iaf just nu.

Jag får typ som knip i livmoden ibland. Som håller i sig i några sekunder. Sen släpper det. Typ håll eller vad man ska säga. Men just nu är det mest stickningar. Är just nu i vecka 10 typ. Vilken vecka är du i? :)
  • GrönTröja

Varför vill inte magen växa? Ser på många att magen växer. Men min syns knappt alls. Speciellt inte på morgonen. Och på kvällen blir jag svullen. Blir lite orolig att det inte är som det ska :( Går in i vecka 11 om någon dag.

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!