Anonym (-_-) skrev 2014-09-18 15:45:40 följande:
Hinner inte vara inne så mycket o skriva som ni kanske förstår. Just nu är bebis vaken o ligger på mina ben och smågnäller. Har varit lite halvlugnt idag.Jag har dock fortfarande inte käkat frukost än, misstänker det blir värre om jag gör det. Försöker förbereda för födelsedagsfirande för ett av de andra barnen här i helgen.
Minns att en av dom sakerna jag tyckte var jobbigast när vi äntligen fick veta vad som var fel med sonen, att han var äggallergisk, var det där med amningen.
Jag hatade att amma, det var skitjobbigt och tog lång tid att ens få igång. Men kämpade på för att jag trodde att det var mitt barns bästa. Sen fick man reda på att det var mjölken som gjort honom sjuk hela tiden. När vi gick över till ersättning mådde han toppen, hade vi gjort det från dag ett hade hela familjen sluppit hela eländet.
Nu verkar det ju kanske inte gälla dig med vanlig ersättning, men kan ni få tag på någon allergianpassad ersättning tycker jag absolut du ska överväga det. Är det så att han är allergisk kan det ta veckor eller månader innan det han var allergisk mot helt går ur mjölken, och sen lever man ändå med oron att man kan råkat få i sig något med det innehållet barnet är allergisk mot. Och jag tror att du verkligen behöver slippa belastningen på din kropp och oftast också fler uppvak per natt som amning brukar innebära, med tanke på hur tufft det ser ut förövrigt.