• Tangent

Det är nått fel på mitt barn.

Helt obegripligt att du inte får hjjälp från vården, om ett barn skriker hela tiden måste det vara något fel. Kunskap om matallergi verkar vara väldigt brisfälliga ibland, be om att få träffa ny läkare. 
    Kan du be om att få sömndroppar utskrivna? Bebisen och och du måste få sova.
    Finns enstaka personer i Sverige som får ger spädbarn kolikmassage. Vet att det fanns någon i Stenungsund.
    Om pappan stuckit får han väl bidra ekonomiskt så att du kan köpa avlastningtjänst från Hemfrid eller liknande.

• Tangent
    Anonym (-_-) skrev 2014-09-16 13:14:26 följande:

Avlastning via soc är _minst_ 4 mån väntetid. Köpa in har jag inte råd med på sjukersättning+bb+underhåll.

Varför kan inte pappan betala direkt? Han har stuckit, han borde betala hela kostnaden för avlastning. Han har jobb och kanske även besparingar att ta av. Eller har han en fin bil/mc eller liknande som han kan sälja?
    Samtidigt tycker jag att "samhället" borde hjälp dig nu. oO du kraschar helt blir det ännu dyrare för samhället.
  • Tangent

Finns en ersättning som heter Pepticate, ska tydligen funka för de flesta. Har du testat den?
    Sen tycker jag du ska följa Jojiles råd och sätta dig på akutmottagningen tills du får hjälp.

• Tangent

Tycker det är mycket dåligt att du fortfarande inte fått komma till barnmot. Du har inte funderat på att sätta dig på barnakuten och vägra gå därifrån förrän du får hjälp?

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.