Anonym (-_-) skrev 2014-10-06 22:00:49 följande:
Har pratat med soc, 4 månaders väntetid på utredning och sen ca 3-4 månader innan man eventuellt hittar en kontaktfamilj då det råder brist på sådana och det finns familjer som behöer det bättre än mig säger dem.
Vet att ingen på FL kan hjälpa, mer än att peppa. Men det är bra att få peppning, bra att få tips, och framförallt så är det min ventil för att orka lite till....
Anonym (allergi) skrev 2014-10-06 15:24:31 följande:
Ja snart återstår det att lämna barnet på vårdcentralen och be de panikringa soc för att du skall kunna sova några timmar. Du verkligen måste få hjälp.
Hur mycket hjälp, i timmar per vecka kommer barnens pappa förbi och avlastar? Som sagt hade en i min bekanskapskrets svikit sina barn och sin fru på det viset hade han fått veta vad jag tyckte och jag hade inte umgåtts mer med honom.
Mm nu kommer han över 1 dag i veckan. Jobbar långt bort och har lägenhet där som han bor i numer.
Får redan underhåll genom FK. Men att hyra in barnvaktt är inte ett alternativ på ca 6000:- kvar efter räkningar som det är just nu. Tack ändå.
Ok, tänkte att du bör få dryga 7000 kr för dina tre barn varje månad plus din föräldrapenning. Söka bostadsbidrag kan du också göra då du ensam bor där med dina 3 barn.
Det var mest en tanke.
Jag hoppas att du får hjälpen du behöver!