Det är nått fel på mitt barn.
Mitt första barn var otroligt missnöjd och skrek jämt. Hon hade en sömncykel på 37min, längre sov hon aldrig. Dag eller natt spelade ingen roll. Hon kunde skrika upp till 3h innan hon somnade igen, i 37min!!!! Jag hann inte mer än somna innan hon vaknade. Att amma henne lindrade skriket så tillslut låg hon och ammade medan jag sov. Vagnen använde jag aldrig annat än lägga saker i. Ungen bar jag i sele och sjal. Hon var också som din väldigt liten som nyfödd, mindre än nedersta kurvan.
När hon var 8mån var jag så slut att jag inte orkade mer. Jag åkte till akuten och sa att något måste vara fel på mitt barn. Hon skriker jämt. Sa också att jag var totalt slut och antingen skulle jag kasta ungen från balkongen eller hoppa själv. Det tog 30min så hade de fixat en plats åt oss på en avdelning. Jag fick träffa psykologer och min dotter blev undersökt. Man fann ingen förklaring. De ville ge henne sömnmedicin men jag sa nej. Vi stannade tre nätter och på natten tog personalen hand om henne.
Efter det så vände det lite och hon sov lite bättre. Men bäst var ändå att jag hade fått sova tre hela nätter och laddat batterierna.
Idag är hon en pigg och frisk 8åring men fortfarande väldigt krävande och har ett litet sömnbehov. Hon känner sig aldrig trött. Antar att det bara är hennes personlighet.
Oavsett om din pojke är sjuk eller ej så hoppas jag att du får hjälp så du orkar!