Det är nått fel på mitt barn.
1. Går det äldre barnet på förskola, så be om ordentligt utökad tid en period. Får du avslag så ta med dig barnen och besök förskolechefen. går hon inte i förskola så ansök om en plats.
2. Ring kommunen och få dem förstå att ditt behov av avlastning är akut. Gud vet vad du kan göra med dina barn när det en dag blir för mycket för dig.
3. Kräv en utredning! Sjukvården är inte att leka med!
Du misstänker allergi, men har ni kollat om han har astma? Det kan ge panikkänslor att inte kunna andas ordentligt och det ger ordentligt störd sömn. Har han allergier så ligger ju astman nära till hands tyvärr. Hostar han mycket? Det är inte alls ovanligt att astmabarn kräks när de är upprörda.
Innan jag själv fick barn med astma, så trodde jag att astma var det samma som andnöd. Det stämmer inte, ofta är symtomen hosta och hosta som ofta leder till att de kräks. Jag tycker att du ska titta på hur han andas, verkar det ryckigt och ansträngt på utandningen så ska du reagera. Fast det kan ju i och för sig vara svårt när han skriker.
Usch! Jag hoppas att ni kommer på vad det är snart. Lyssna inte på de här inne som säger att det inte kan vara det ena och det andra. Risken finns då att ni missar nåt viktigt.