Inlägg från: Anonym (jävlar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jävlar)

Det är nått fel på mitt barn.

Anonym (-_-) skrev 2014-11-20 21:29:08 följande:

Nu har vi varit och pricktestat för de vanligaste allergenerna. Ägg, mjölk, soja, vete osv. Det visade nada.

Har själv testat hemma att enbart äta ren potatis & lax och inget mer i flera dagar för att sedan ha på lite citron femte dagen... Kraftig reaktion då och inte de tidigare dagarna... Så nu har jag iaf blivit mer säker på en sak som han inte tål iaf.....Men frågan är vad som händer kring resten nu.

Sköterskan trodde att kräkningarna beror på att han inte bajsar som han kanske borde. Jag ska ge Laktulos nu i 2 veckor före varje måltid sen skulle hon ringa tillbaka till mig..........

Är bebin helt symptomfri när du bara äter lax och potatis? Det är väl positivt. En bra plan är väl i så fall att testa sak i taget tills du vet.
  • Anonym (jävlar)

Jag lider verkligen med dig ts. Vet lite hur det känns att inte räcka till för sitt barn och inte finna någon väg ut.

Håller faktiskt med "allergi" och tycker du ska kräva att de lägger in barnet för observation alternativt att samhället får ta över vården för din son. Du har för fan inga andra alternativ. Din son lider. Och du verkar utbränd.

Har du testat att ge honom alvedon? Har det någon påverkan på hans mående?

• Anonym (jävlar)
    Anonym (Lisa) skrev 2015-01-20 13:58:00 följande:

En psykos är en allvarlig sjukdom som man behöver läggas in på sjukhus för. Jag tvivlar på att det är det han lider av. Han kanske menar depression? Och det har ju du också drabbats av nu av förklarliga skäl. Han får ta mig tusan ta sig i kragen och dela 50-50 på ansvaret för barnen. Gör han ingen nytta med bebisen får han ta 100% med syskonen. De kanske bör bo någon annanstans ett tag? Några veckor så att de får sova och få läsa sagor och vara glada? Det blir ju inte bättre för att hela familjen kraschar? 

En psykossjukdom är en extremt allvarlig sjukdom. Det går inte att leva ett vanligt liv med en akut pågående psykos. Hjärnan är ungefär lika fungerande som ett ben hos någon som brutit det på tre olika ställen i en allvarlig bilolycka.

Det bästa ts kan göra är att acceptera att pappan har en allvarlig kronisk sjukdom och låta honom vara en förälder på sina egna villkor, hur tungt det än känns. Det är nämligen bättre att han är en dålig förälder än ingen alls.

Istället borde ts kolla upp möjligheterna till att få hjälp och avlastning från kommunen/socialtjänsten för att orka i längden.
Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.