Anonym (-_-) skrev 2014-12-12 11:17:15 följande:
Barnmottagningen har tid igen andra veckan i Januari. Dom tycker inte det låter akut. Eftersom han bajsar ca 1 tillfälle per vecka så är det troligtvis så att han är hård i magen och därför det kommer lite blod. Ge mer Laktulos.
Jag förklarar att han ammar, då ska det ju kunna vara normalt att inte bajsa på upp till 2 veckor. Han äter vanlig mat (smakisar) 2-3 tillfällen per vecka och då kommer ju det mesta upp så jag ser inte det konstiga i att han inte bajsar mer.
Nu kommer jag säkert låta hemsk men jag blir så ARG!! Ditt barn mår INTE BRA!! Har inte gjort sen han föddes för flera månader sedan!! Och du som mamma verkar ha hamnat i ett apatiskt tillstånd. Du får inte sova och din man harlämnat dig så man förstår att du inte vara på topp men du måste ändå vara hans MAMMA!
Flera i tråden (inkl mig) har sagt åt dig att åka in akut, ge dig inte, kräv hjälp m.m. För det är det man gör om man är allvarligt orolig för sitt barn! Du har alltid en ursäkt/förklaring till varför du inte gör det, men det håller inte. Jättebra att du försöker med din kost etc men det räcker ju uppenbarligen inte! Det du måste förstå är ditt barn har bara dig som kan slåss för honom och nu kan inte du det. Då får du hitta någon som gör det. Ring pappan som får ta honom till sjukhuset. Eller din mamma. En vän. Någon som kan stå på sig och som orkar, för barnets skull!!!
Önskar er lycka till