• Ellie

Det är nått fel på mitt barn.

TS, i de flesta av dina inlägg där du talar om utredningar nämner du bara allergier. Har man tittat på andra sjukdomar/orsaker till besvären? Har man (som många föreslagit i tråden) tex testat för cystisk fibros? Provat behandling för reflux? Gjort någon passageröntgen för att tex leta efter malrotation (som kan ge kräkningar och skrikighet mm)?
    Ditt barn verkar behöva en mer grundlig utredning (såvida man inte gjort detta och jag missat det i dina inlägg).

• Ellie
    Anonym (-_-) skrev 2014-11-27 10:46:30 följande:
    Nej. Vi är precis i uppstarten på utredning. Först vid 7 veckors ålder hette det kolik, uteslut mjölkprotein.. Sen har det spunnits vidare på det. Allergidelen just på grund av att han bara reagerar ibland. Vore det någonting annat så skulle väl reaktionerna vara konstanta? Vid varje måltid? Nu har jag lyckats få ner det till 2 ggr/vecka ca med reaktioner pga min strikta diet.

Nej, det behöver inte alls vara vid varje måltid om det tex är reflux han besväras av. Inte heller malrotation ger besvär jämt, och cystisk fibros har jag inte så stor erfarenhet av, men som med de flesta sjukdomar fluktuerar de i symptom. Att han får färre symptom nu behöver inte bero på din diet (även om den självklart kan spela roll), utan kan helt enkelt bero på att han växer, och tex reflux-besvär minskar med åldern. Låt dem inte avfärda er med "basic" som att "det är nog allergi" eller "prova laktulos mot förstoppning".
Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.