Inlägg från: Anonym (gröt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gröt)

Det är nått fel på mitt barn.

liol1973 skrev 2014-12-12 16:27:06 följande:

Vilken mjölkfria gröt kör du på/har du provat?

Kruxet med dem mjölkfria vällingarna och grötarna är att alla utom enagos innehåller baljväxter (vilket jag tror att barnet också reagerar på om han reagerar på mjölk, i och med hans starka symptom). Medan enago istället innehåller väldigt mycket fibrer vilket hans trasiga tarm nog inte klarar av i det här läget. Om du har en läkarkontakt/husläkare så ring och böna och be om att få prova neocate för att se om det blir ngn skillnad. För jag tror verkligen att det är det enda som hans tarmar klarar av i det skick de är i nu. :/

Det finns också en barn allergi tråd här på familjeliv där många rutinerade allergi-föräldrar svarar. En vanlig vc läkare har väldigt dålig koll på allergier så man måste tyvärr vara ordentligt påläst själv för att få hjälp av dem. Prover visar sällan positivt på så små barn, och för mjölkproteinallergi finns det inget tillförlitligt test alls, när man utesluter måste man utesluta alla kända korsallergier också för att vara säker på resultatet, osv. Det hjälper därför verkligen om att ställa frågorna i rätt forum så att man får kunniga svar. Jag kan mp-allergi tex men är inte lika bra på andra allergier, men det finns det andra där som är.

Ett annat alternativ på mjölkfri gröt är att köpa risflingor och blanda med mjölkfri ersättning, vatten eller valfri mjölkfri mjölk (havre-, mandel- soja-, ris-, vilket man nu vill testa). 
  • Anonym (gröt)
    dollface85 skrev 2016-04-01 18:50:16 följande:
    du som mamma verkar ju ha koll men ändå tycker du theralen mellan 3 o 5 ml är bra? det är inget ett spädbarn bör få om du läser på. det är en relativt hög dos för vuxna. med dina beskrivningar gömmer den mer än vad svaren blir. jag förstår såklart att du blir räddad från all stress men jag kan faktiskt inte se ngt bra det skulle ge ditt barn. :/
    "Spädbarnet" i fråga är numer 2 år gammal 
Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.