• Toodiloo

Det är nått fel på mitt barn.

Hej, ingen bra lösning för dig vill bara säga att jag hoppas det löser sig för er snart, vet vilket helvete det är att aldrig få sova mer än minutrar i sträck under längre tid.
    Färskt blod är aldrig bra, kan vara riktigt allvarligt- åk in akut!! gärna till barnakuten om ni har sån, o sitt där tills du fått hjälp. sjukvården är otroligt bra när man väl kommer "in i rullorna" men kan ta ett tag o komma förbi bvc/VC träsket..

• Toodiloo

Var bor du?
    Vår yngsta dotter har haft väldiga problem med förstoppning trots amning och nu när hon är 1 1/2 år så fick vi kanonhjälp av en jättebra erfaren barnläkare i Stockholm, tror det år privatmottagning men om du bor i närheten kan du ju höra av dig o få telefonnummer. Vi försökte med lactulos men han sa att efter de är 3-4 mån behövs kraftigare grejjor för att få fart på magen. Förstår att det känns hopplöst men som vår nya bvc kontakt sa, om en vuxen haft motsvarande problem hade det inte tagit så låg tid för ingen vuxen hade accepterat månader av smärta.

• Toodiloo

Hej, förstod att microlaxen endast tömmer nedre delen av tarmen. Som barnläkaren förklarade- är barnet förstoppat töms nedre delen, det kan blöda från slemhinnorna lite pga hård avföring, sedan blir det som en läskmaskin- nästa parti hård avföring kommer ned o täpper till. Därav fick vi utskrivet 3*klyx och sedan Movicol.
    Bor du i Stockholmsområdet så hör gärna av såg så får du telefonnumret till en bra barnläkare som både lyssnar, förstår och inte ger sig.
    Massa lycka till!!

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.