Inlägg från: Anonym (svamp?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svamp?)

Det är nått fel på mitt barn.

Anonym (-_-) skrev 2015-03-06 22:30:46 följande:

Jag frågade varför det inte gjorts mer prover. På vad sa sköterskan. Jag räknade upp några av de saker som sagts här och hon sa då att om det vore sånt så skulle han vara mycket mer sjuk än vad han är.... Jag sa att han ju knappast är frisk när han kan skrika i 10 timmar i sträck.

Hon sa då att det är så att kolik kan vara längre än bara det här som man läser om. Långvarig kolik. Jag sa att jag inte tror att det är kolik. Det stämmer inte någonstans. Jag tror det både är någon allergi, kombinerat med något annat fel.

Vad eksemet beror på vet dom inte och det fanns ingen allergi-personal på plats som kunde komma och kolla på det. Det blommade upp första gången för en månad sedan när han fick kåvepeninet mot öroninflammationen sen har det kommit och gått lite, och igår blossat upp ordentligt igen. Fick ta kort på det igen nu på sjukhuset som dom vill att vi ska jämföra med vid nästa tillfälle.

Kan det vara svamp han har fått? , min dotter har svamp nu och ser liknande ut som på bilden, och det är också ilsket rött så har använt cortison i tre dagar och ska nu börja med svampsalva .
  • Anonym (svamp?)
    Anonym (-_-) skrev 2015-03-06 23:15:08 följande:

Där slog du huvudet på spiken tror jag för efter googling på bilder så skulle jag nog säga att det mycket möjligt kan vara det på rumpan. Särskilt den större fläcken har den där typiska ringen och "läkt" i mitten.

Finns Dakacort receptfritt prova det i en vecka och se om det möjligtvis hjälper.Använder den själv nu på flickan och hjälper super bra. 
  • Anonym (svamp?)
    Anonym (svamp?) skrev 2015-03-07 13:21:07 följande:
    Finns Dakacort receptfritt prova det i en vecka och se om det möjligtvis hjälper.Använder den själv nu på flickan och hjälper super bra. 
    Daktacort ska det stå
Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.