• Flygfotogen

Det är nått fel på mitt barn.

OT men hur kan du vara sjukskriven till juli 2016?

• Flygfotogen
    Anonym (Ny läkare) skrev 2014-12-31 15:14:11 följande:

Det är nog hög tid att besöka en annan läkare. Åk till en annan stad om ni måste.

Det tycker jag också. Uppsök ett annat sjukhus.
  • Flygfotogen

Förskola låter inte som en särskilt bra lösning i mina öron. Lillen kommer sannolikt inte få en egen resursperson där utan får tampas med 15 andra små om 2-3 vuxna.

• Flygfotogen

Som verksam inom förskolan tänker jag på hela barngruppen som ska ta emot detta barn. Det kommer inte att beviljas en resurs för honom bara för att. Det kommer TS sannolikt att få kämpa för. Ett barn som skriker på det här sättet kommer att utsätta de andra barnen för en enorm påfrestning och kommer att ta upp en personal. De flesta avdelningar för småbarn har runt 15 barn på 3 heltider. 3 heltider som oftast ska täcka upp 11-12 timmar så de går lite omlott. Hos oss har vi vissa dagar bara 45 minuter som vi är tre som jobbar samtidigt och andra dagar 2 h och 15 minuter som mest.

• Flygfotogen
    Wilowa skrev 2015-02-23 17:37:15 följande:
    Soc vägrar göra nåt, men förskolan ska stå med öppna armar? Detta är socialens ansvar och inte förskolans, att läkare sitter och säger sådana saker visar bara på deras okunskap om förskolans situation och dess uppdrag.

Vad trevligt för pojken med lite mysipys och gulligull och samtidigt får mamman vila...det är vad läkarna tror, men det är så långt ifrån verkligheten vi kan komma. Att sätta ett så litet barn på en överfull avdelning kan vara ren barnmisshandel. Hos oss skulle det vara det i alla fall, för hos oss är det fullt ös och hög ljudnivå från morgon till kväll. Inte skulle jag vilja vara sjuk och outvilad i den miljön och absolut inte om jag bara var elva månader.

Säg att detta barn vore sju år, skulle ni tycka att barnet ska gå i skolan då?
    Exakt så! Hur ser möjligheterna för korttidsboende ut? Kontaktperson för helgavlastning?
  • Flygfotogen

Så det är meningen att barnet ska må såhär? Vad fan håller de på med? Sök annat sjukhus?

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.