Det är nått fel på mitt barn.
Nja dom gör nog inte mycket mer denna gången heller. Behövs ju en ordentlig utredning vilket dom inte kan göra idag eller imån. Har dom gjort ul på magen?
Nja dom gör nog inte mycket mer denna gången heller. Behövs ju en ordentlig utredning vilket dom inte kan göra idag eller imån. Har dom gjort ul på magen?
Nu har jag testat ge vatten på flaska när han hade öroninflammation här för ca 3 veckor sen. Och först nu 1 år gammal så har han accepterat flaskan!!!
Sakta sakta har jag trappat upp med vällingpulver vilket han nu käkar ca 1-2 dl om dagen.
Däremot har han börjat lukta något förbaskat just nu. Alltså, både kroppen luktar otroligt illa (typ surt bajs) bara en kort stund efter att han har badat... och byta blöja kan jag knappt göra längre utan att börja hulka för att det luktar jättestarkt.
Funderar på om det har med vällingen/magen att göra eller om det kan vara Theralenet som påverkar lukten. Det har ju en ganska stark lukt redan innan menar jag. Någon som har gissning eller använt Theralen på sitt barn och märkt samma? :-S
(Ja jag ska fråga läkaren på fredag också, men tills vidare...)
Läste igen! Skulle tro det är pga vällingen!
Närmare ruttna ägg. Riktigt surt bajs. Både mjölk och gluten prover är ju gjorda... Visade inget. Däremot känner jag att det stämmer att någonting "jäser" för att han också är extremt pruttig och rapig just nu.
Mjölk kan det ju ibland vara utan att det visar nått, men då borde ju tidigare uteslutningar/provokationer ge ett mönster tycker man.
Har iaf inte gett honom något välling idag, utan testade nyponsoppa i flaskan istället. Han drack kanske en halv dl. Har skrikit rätt mkt idag också. Men det tar väl ett par dagar/veckor innan det går ur kroppen ordentligt också vad det nu är som han reagerar på...
Min son får oxå sånt exem som sitter kvar länge men vet inte varför! Fast han får på armarna och överkroppen. Han får även typ röda brännmärken av vissa saker, kanel, vitlöksdressing och hamburgerdressing. Vaknar och skriker hysteriskt på nätterna och pruttar ofta då med. Han har vart skrikig sen han var liten, men vissa perioder skriker han flera timmar varje dag/natt och är svår att trösta. Misstänker allergi men mot vad tro?
Medaljongsjukan?
Då är det nog fler saker ni får utesluta. Svårt att veta vad! Ägg? Men skönt att det funkar annars på förskola! Har dom tagit några genetiska tester?