Inlägg från: Anonym (åäö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (åäö)

Det är nått fel på mitt barn.

Anonym (-_-) skrev 2014-10-23 20:09:16 följande:

Framgång, positiva dagar... Jag har druckit mjölk nu i 3 dagar utan reaktion direkt efteråt.... Dock bara ätit potatis, lax och ren köttfärs i övrigt...

Lilleman gnyr en hel del fortfarande men det har inte varit några hysteriska okontrollerbara skrik de här dagarna..

Härligt att han verkar må bättre.
    Men jag tycker fortfarande din man/sambo är ett kräk. Jag hoppas att du får varenda krona han får över på sin lön. Övernattningslägenheten måste kosta massor, kan han inte sova i bilen istället så att pengarna kan gå till att hyra in avlastning?
  • Anonym (åäö)

Skönt att pappan stannade och att det varit en lite lugnare dag. Men tycker det är skandal att du ska få vänta ytterligare två veckor på tid på barnklinken.
    Skickar styrkekramar.

• Anonym (åäö)
    Anonym (-_-) skrev 2014-11-20 21:29:08 följande:

Nu har vi varit och pricktestat för de vanligaste allergenerna. Ägg, mjölk, soja, vete osv. Det visade nada.

Har själv testat hemma att enbart äta ren potatis & lax och inget mer i flera dagar för att sedan ha på lite citron femte dagen... Kraftig reaktion då och inte de tidigare dagarna... Så nu har jag iaf blivit mer säker på en sak som han inte tål iaf.....Men frågan är vad som händer kring resten nu.

Sköterskan trodde att kräkningarna beror på att han inte bajsar som han kanske borde. Jag ska ge Laktulos nu i 2 veckor före varje måltid sen skulle hon ringa tillbaka till mig..........

Gav de inga andra råd?  Finns det inga möjligheter till avlastning för dig?
    Om du inte får någon annan avlastning, så är det väl dags att söka förskola så att sonen kan börja vid exakt 12 mån. Då kan du börja jobba alt söka nytt jobb.
  • Anonym (åäö)
    Anonym (-_-) skrev 2014-11-27 10:46:30 följande:

Nej. Vi är precis i uppstarten på utredning. Först vid 7 veckors ålder hette det kolik, uteslut mjölkprotein.. Sen har det spunnits vidare på det. Allergidelen just på grund av att han bara reagerar ibland. Vore det någonting annat så skulle väl reaktionerna vara konstanta? Vid varje måltid? Nu har jag lyckats få ner det till 2 ggr/vecka ca med reaktioner pga min strikta diet.

Hoppas ändå att de gör en grundlig utredning. Kan ju vara allergi + någon annan sjukdom. Kan pappan vara hos er i helgen så att du kan få några timmar för dig själv?
  • Anonym (åäö)

Bra att pappan tog sonen några timmar. Tycker det är så konstigt att sjukvården inte gör något mer, det hemskt att en så liten ska få ha ont hela tiden. För några år sedan kunde bebisar få sömndroppar Theralen, men det kanske inte skrivs ut längre.
    Har du testat att ställa fråga om sonens problem här http://www.1177.se/Stall-en-anonym-fraga/

• Anonym (åäö)

Att han bara kan med att göra så! Men du kanske ändå måste få avlastning från honom. Kan han inte ta med lillen en helg så att du får vila?

• Anonym (åäö)

Hoppas att din bebis plats på förskolan snart, du måste få avlastning.

• Anonym (åäö)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2015-02-23 12:07:46 följande:

Jag jobbar också i förskola och håller helt med Wilowa. Att kasta in ett barn som inte mår bra i en förskolegrupp kan varken vara gynnsamt för det enskilda barnet eller barngruppen. Det verkar vara en enkel lösning för att mamman i det här fallet ska få tid att återhämta sig, men vad är priset för barnet och övriga barn på förskolan? Jag förstår absolut att familjen måste ha hjälp, NU, men det måste finnas andra vägar att gå än att lämna ett så litet och sjukt barn på förskola.

Vi har ett uppdrag i förskolan. Och det är inte att ta hand om sjuka barn.

Som TS beskriver det, måste hon ha avlastning, då kanske förskola är den minsta dåliga lösningen. Det är egentligen oacceptabelt att sjukvården inte tagit problemen på allvar, att soc vägrar göra något och framförallt att pappan inte tar sitt ansvar.
  • Anonym (åäö)

Bra att Theralenet funkar!

• Anonym (åäö)

Stackars pojke! Är det idag du ska till läkaren med honom? Hoppas att läkaren kan undersöka utslagen/eksemet.

• Anonym (åäö)
    Anonym (-_-) skrev 2015-05-25 19:46:15 följande:

Det går åt helvete.
    Inga prover gjorda alls fortfarande och lillen mår sämre och sämre. Theralenet försvann ur bilden där ett tag eftersom barnkliniken ville göra provokationer. 16 dagar av kaskadkräkningar dygnet runt, sömnen blev dålig igen, han panikskrek varje kväll. (utan att ens ha provocerat med något födoämne) Var uppe på barnakuten 3 ggr på en vecka. Mot slutet av de dagarna var han så pass dålig att vi enbart sov sammanlagt 4 timmar på 4 dygn. Fjärde dygnet, i fredags, ringde jag upp dem och grät och sa att vi måste få ge Theralenet igen. Sen har det sakta blivit bättre men fortf inte bra.

Haft träff med överläkaren på barnkliniken som avfärdar allergier helt och hållet, och avfärdar reflux mm. Helt utan några tester överhuvudtaget. Däremot ser hon att jag har det väldigt jobbigt och föreslår att jag ska kontakta socialtjänsten och be om någon form av avlastning...

Dt är skandal att de inte utreder bättre. Tycker du ka söka vård på annat sjukhus. Om du orkar borde du anmäla bristen på utredning till IVO.
  • Anonym (åäö)
    Anonym (-_-) skrev 2015-08-12 13:17:00 följande:

Allt har varit mycket bättre under sommaren. Kört på strikt kost osv.

Nu en vecka tillbaka på förskolan och ungen är tokdålig igen, kräkningar, skrik och sen blir han slö efteråt. I måndags så pass att personal+rektor åkte in med honom till akuten för att han var frånvarande, vinglig och allt. Läkarna hittade som vanligt ingenting och under eftermiddagen kvicknade lilleman till...

Kan du be förskolan ge med samma strikta kost?
    Bra att någon utomtående sett hur dålig han blir. Förhoppingsvis anses förskolepersonalen mer objektiv än föräldrarna Tyvärr verkar en del ssk och läkare anse att alla mammor är hysteriska.
  • Anonym (åäö)
    Anonym (-_-) skrev 2015-09-05 13:53:56 följande:

Nu har nästan ett helt år gått sedan jag startade tråden.

Igår fick sonen äntligen diagnos och medicin mot reflux....

Tänk om vrinnevi hade lyssnat på mig från början. Vi hade kunnat slippa 10 månaders helvete. 1 besök på US räckte. Nu håller vi tummarna för att medicinen hjälper......

Bra att han äntligen fått en diagnos! Hoppas verkligen att medicinen hjälper.

Håller med ovanstående att du bör anmäla till IVO.
  • Anonym (åäö)
    Anonym (-_-) skrev 2016-04-26 11:53:54 följande:

Har läst om det med!

Fått kontakt med folk som kanske kan ge mig lite stöd nu via allergibarn-gruppen på facebook och så ska jag träffa dietist imorgon och allergiläkare nästa vecka. Båda ÄNTLIGEN för första gången efter 2 års tjat.

Hoppas att du får bra bemötande och bra hjälp!
    Förstår inte hur du orkar! Hör pappan av sig?
  • Anonym (åäö)

Härligt att höra att han mår bättre! Har ni någon bra kontakt I vården, som tar din sons problem på allvar?
    Skickar styrkekramar!

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.