Inlägg från: Anonym (allergi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (allergi)

Det är nått fel på mitt barn.

Vill bara skriva att jag innerligt önskar du får hjälp snart. Sjukligt dåligt att de inte undersöker pojken bättre. Tror inte en del människor i tråden förstår hur svårt det kan vara att få hjälp ibland, men när man väl kommit in i rullarna brukar det bli bättre. Ni måste få komma till barnkliniken, nu, helt skandalöst.

Vad mer du kan göra, jag har inga råd att ge, förutom att kämpa och tjata. Nästan så jag i ditt läge skulle fundera på att fara in på akuten och lämna sonen till dem, säga: "Han är sjuk och ni måste akut undersöka honom. Jag kan inte längre ta ansvaret för att ha honom hemma. Jag försår ni ringer soc men jag är desperat att få hjälp och ser inte längre någon utväg. Hej då."

• Anonym (allergi)

När var det du hade tid bokad på barnkliniken? Är det relativt snart?

Jag som haft snälla barn var ändå uttröttad, jag fattar inte att du ens håller ihop, eller det gör du väl egentligen inte. Gott nytt år iallafall.

• Anonym (allergi)
    Anonym (-_-) skrev 2015-01-07 14:44:33 följande:

Vi har ingen tid bokad.... Dom skulle ringa den 8 januari, DÅ kan dom boka en tid.... Hjälper inte att jag pratat med överläkaren som legat på. Då skulle dom ringa mig dagen efter för att boka en tid.. Dom ringde, och meddelade att dom skulle ringa den 8 januari då... :-/

Så frustrerande! Hoppas de ringer dig först för kan de inte boka förrän 8:e januari borde de kunna boka in dig till den 9:e !!!
  • Anonym (allergi)
    Anonym (-_-) skrev 2015-01-08 18:31:57 följande:

Vi har fått en tid nu. Vi ska då träffa ett team bestående av både läkare, sköterska, dietist mfl...

Pappan "kan inte" följa med eftersom han har en egen tid med psykolog samma dag. :(

Jag tycker nog han kan iallafall prova att boka om sin tid. Eller har han väntat I flera veckor på att få tid?

Hoppas nu verkligen de tar tag och utreder. Reflux är en grej jag hört en del barn ha problem med också även om jag personligen gissar han är kraftigt allergisk mot något födoämne.
  • Anonym (allergi)

Vilken klippa till karl...not.
    Du får ursäkta men jag blir så förbannad när jag läser, du är så resonabel och tålmodig, jaaa han vill visst inte vara familjefar, det orsakar en psykos. Han är ett stort egoistiskt *********. Nä man får visst inte skriva sånt. Känslorna till dig är som ett gammalt gift par, ja men det ÄR ofta så när man har små barn, speciellt är det fruktansvärt betungande när ett nyfött barn mår dåligt och att då dra och sjappa för att det inte är förälskelse och rosenrött längre låter rätt vedervärdigt, anser jag.

• Anonym (allergi)
    Anonym (-_-) skrev 2015-01-16 10:58:42 följande:

Ett par dagobservationer och en nattobservation senare. Dom hittar inte direkt något fel. Dom ser att han har svårt med sömnen och dom ser att vikten är ordentligt avvikande. Kanske har inte min mjölk varit tillräckligt näringsrik, och kanske har vi inte bra rutiner kring sömn....... (Suck....)

På nattobservationen var tanken att de skulle se med egna ögon att han somnar på 2 minuter, men vaknar var tjugonde minut sedan. Jag lät pappa vara på sjukan och åkte själv hem för att få vila och det var bättre för syskon. Men istället var ingen personal inne hos far och son alls på 4 timmar (20-00) då sonen bara skrek. Pappan höll på att bryta ihop och ringde mig, vartpå jag ringde personalen som sedan var närvarande kl 1-7... Sonen somnade kl 4 på natten och sov bra till 7.15 ca....

Ni kanske behöver göra om nattobservationen då ganska omedelbart med dig och sonen, så får fadern vara hemma med de andra barnen? För som det verkade bli så kommer personalen säkert bara tro det är någon typ av insomningsproblem och så är du tillbaka på ruta 1 igen.
  • Anonym (allergi)

Jag tycker det låter helt ok med förskola, tänk på hur många andra länder barnen börjar före ett års ålder. Sedan tycker jag du ska få läkaren att meddela förskola/rektor att detta barnet behöver extra hjälp så extra personalresurs kommer behövas första året. Ska jag vara ärlig så tycker jag dessutom att du ska ha mer än 15 timmar i veckan första tiden, för du behöver ladda batterierna, sova och ta hand om dina andra barn. Begär 30 timmar och se sedan hur många timmar du använder.

• Anonym (allergi)
    Wilowa skrev 2015-02-22 20:26:00 följande:
    Du jobbar inte på förskola väl?

Ts gör vad du kan för att få annan hjälp, förskolan bör vara ditt absolut sista alternativ! Jag lider med alla friska barn som tvingas vara långa dagar i allt för stora barngrupper...den här killen är inte fyllda ett och är inte ens frisk. Det kan komma bli riktigt tufft för honom...även om jag vet att du är i akut behov av hjälp.

Jag vet att ibland gör soc placeringar där föräldern får flytta med och så finns det även institutioner dit föräldrar kan få komma och bo en period för att få hjälp i sitt föräldraskap. Visst det är i första hand för föräldrar som riskerar att förlora vårdnaden om sina barn, men det borde även funka i ditt fall. 
    Nej jag jobbar inte på förskola. Jag har också påpekat till ts att rektor behöver få insyn i problematiken och tillsätta extra resurser för barnet. Jag har själv haft resurs till mitt barn, det går att få med bra underlag från läkare.

Som ts mår och belastningen är på henne så tror jag det är mycket bättre att barnet får vara på förskola några timmar än att ts till slut bryter samman så alla barnen en tid måste fosterhemsplaceras. För pappan lär knappast ta sitt ansvar. För alla barnens skull måste ts få möjlighet att sova, är så enkelt.
  • Anonym (allergi)
    Anonym (-_-) skrev 2015-09-05 13:53:56 följande:

Nu har nästan ett helt år gått sedan jag startade tråden.

Igår fick sonen äntligen diagnos och medicin mot reflux....

Tänk om vrinnevi hade lyssnat på mig från början. Vi hade kunnat slippa 10 månaders helvete. 1 besök på US räckte. Nu håller vi tummarna för att medicinen hjälper......

Oh var det så "enkelt" som reflux! Önskar dig verkligen lite tur och att livet nu får vända.
  • Anonym (allergi)

Hur är det ts? Allt bättre nu? Hjälper medicinen?

• Anonym (allergi)

Men vad f-n kan inget gå din väg. Stackars lilla pojk som inte får må bra.

• Anonym (allergi)

Full rulle verkligen på din pojk! Med tanke på rör i öronen och hörsel så kanske han inte förstår en del uppmaningar för att han inte hör. Jag skulle varmt vilja tipsa dig om att använda TSS - Tecken Som Stöd. Det man gör är att prata på precis som vanligt med barnet men välja ut några ord som man samtidigt som man pratar även tecknar med händerna. Det kan göra susen för förståelse och kanske få sonen att förstå att nu är det läggdags eller medicindags. Tror det finns en hemsida som heter Spread The Signs där det är små videofilmer. Kan leta upp om du är nyfiken. Finns även på bibliotek att låna böcker och skivor om babytecken (väldigt populärt i USA).

• Anonym (allergi)

Så kraftigt multiallergisk! Ja du ser på mitt nick jag trott det hela tiden. Så bra han sover med hjälp av melatonin nu, måste ändå vara skönt. Faktiskt första gången jag läst att någon regerar på guarnkärnmjöl! Riktigt illa att läkarna inte följer upp och ringer dig när de till och med skriver det i journalen. Du måste ju få påfyllning på receptet på Aeriusen, det kan du begära av din vårdcentral.

Vanligt att mjölkprotein och ägg går hand i hand som allergier, men det vet du säkert redan. När det gäller utslagen så vet jag att i hudkrämer finns massor av ämnen, jag känner två som reagerat på E-ämnen så finns sån misstanke hos dig så prova att smörja med enbart olivolja i en månad.

• Anonym (allergi)
    Anonym (-_-) skrev 2016-03-29 17:05:51 följande:

Jo, men idag när jag ringde dem frågade jag rakt ut om barnet skulle behöva dö först för att dom skulle sköta sitt jobb och hotade med att anmäla hela kliniken. Helt plötsligt fick jag tider.

Redan fått utskrivet både Aerius och Betapred idag och tid imorgon till 2 läkare på US... Ska bli intressant att se vad dem har att säga nu.

Bra jobbat!

Ja efter att du fått träffa läkarna tycker jag faktiskt du ska lämna in en anmälan. För du har inte fått den hjälp du behöver, de har utsatt din son för onödigt lidande!
  • Anonym (allergi)
    Anonym (Ssk) skrev 2016-04-01 11:47:10 följande:
    Men att söva barn undviker man ju i möjligaste mån? Och det är ju jättejobbigt för barnet, de ska ju ha infarter, ser att mamma är orolig osv.

Att dessutom söva ett barn med kända och okända allergier tror jag verkligen inte de vill. Tänk om pojken reagerar på narkosmedlet och blir jättesjuk?

Narkos är ingen quickfix direkt
    Av två onda ting väljer man oftast att söva vid gastroskopi. Sedan behöver man ju inte söva så djupt, det är ju ingen smärta utan bara mycket mycket obehagligt. Jobbar du på operation själv? För snacka med en anestesisjuksköterska så får du höra hur olika hårt man söver för olika ingrepp.
  • Anonym (allergi)
    Anonym (-_-) skrev 2016-04-26 11:53:54 följande:

Fått kontakt med folk som kanske kan ge mig lite stöd nu via allergibarn-gruppen på facebook och så ska jag träffa dietist imorgon och allergiläkare nästa vecka. Båda ÄNTLIGEN för första gången efter 2 års tjat.

Men äntligen! Tyvärr brukar dietister mest hjälpa till med vad man inte ska äta, inte lika bra på att ge tips om vad man kan ersätta med. Då är fecebookgrupper oerhört mycket bättre!
Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.