septemberbarn 2014
Är era barn regelbundna i sin sömn, alltså somnar de samma tid, vaknar lika ofta varje natt och så?
Igår vaknade min dotter vid 19 på kvällen och sedan var hon så kinkig. Sov fem minuter, skrek, åt, snuttade, sov några minuter o.s.v. fram till två på natten. Sedan vaknade hon kl 4, 7, 9 och 11. Sedan var det lika som igår kväll under dagen idag, alltså bara små korta perioder av sömn. Hon somnade i bärselen vid 17-tiden när jag gick ut och sover fortfarande.
Hon har svårt att komma till ro känns det som, speciellt på kvällarna och ofta är hon trött och hungrig, den värsta kombinationen. Någon som har tips på hur jag/vi ska få henne att somna på kvällen? Det vore så skönt om hon kunde somna ordentligt och inte bara skrika, snutta och ligga och vrida sig. Sen är det så svårt att veta om hon verkligen är hungrig eller bara trött/övertrött.
Den här tiden, alltså sen eftermiddag fram till 19-20-tiden är då hon sover som bäst. Vet inte om jag ska väcka henne och mata henne efter tre timmar. Tänkte att det kanske finns en risk att hon vaknar vrålhungrig om hon sover fyra timmar eller mer (tror det var det som hände igår). Plus att mina bröst snart exploderar...