mirakelmamma skrev 2015-01-10 00:06:47 följande:
Ägg, mjölk, citrus och en massa annat fick jag låta bli när jag ammade dotter nr 2. Det gick bra men det va svårt att hitta bra ersättningsprodukter. Nu finns det ju mer att välja på. Jag tror jag har kvar några recept på äggfri mat. Säg till om du vill ha dem.
Idag har jag inte ätit något med lök och har dessutom gett lite ersättning nu i kväll. Hoppas innerligt att vi kan få sova lite mer i natt.
Tack så mkt men mina pojkar på fyra år är allerhisk emot ägg, soja och mjölk så i mat osv är det aldrig varken mjölk eller ägg här i huset. Brukar dock äta kokta ägg till frukost men skippar det ett tag framöver nu.
Sally har sovit som en kratta ett tag och vill amma/slutta tusen ggr per natt känns det som. Pratade med BVC igår då jag är desperat men vill ändå amma och hon rekommendera oss att börja testa gröt på dagen för att sen kunna fe henne på kvällen och förhoppningsvis göra henne mätt och belåten så hon sover.
Hon fick smaka lite i går + amninh och sov sen nästan 4 timmar ute. Imorse fick hon lite igen + amning och nu sover hon ute sen 2,5 timme tillbaka så jag hoppas det mättar och gör henne belåten. Hoppas går ju alltid ;)
Ska om nån dag låta henne testa mot kvällen så får vi se hur hon sover.