• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Hej!

Jag hoppar också gärna in här. Har BIM någon gång mellan 15-19, då äl hoppade fram 4 dagar för mig denna månad. :)

Vi är inne på 4e försöket, första med äl-stickor. Tur att man använde de denna månad annars hade jag som sagt missat den.

Det är vårat andra barn vi försöker få, har en son sedan tidigare på 16 månader. Både jag och min sambo är 26 år, (skiljer 36 timmar mellan oss :P )

Hoppas man får vara med trots barn sedan tidigare! :)

• Mee
    ticcer skrev 2014-10-08 06:29:14 följande:

Absolut får du vara med här trots att du redan har barn! :) häftigt att det bara skiljer 36 timmar mellan er :p

Ja vi körde också med ägglossningtest för första gången denna månaden och jag tyckte det var bra för man fick som sagt lite extra koll när den var :)

Tack :) Hehe ja inte alla som har det så ^^ Ännu roligare är att våran son fyller år dagen före sambon och 2 dagar före mig. Så vi har alla tre dagarna efter varandra :P

Ja, vi får se nästa vecka om det har tagit sig för oss. Jag väntar alltid till efter BIM med att testa. Då vet man ju att det (förhoppningsvis) har tagit sig. :)
  • Mee

Ja, det är roligt :) Men ibland kan det vara svårt att få till det. Sjuka barn, vaknar på nätterna, lite sömn med sena kvällar, vakna på natten och tidiga mordnar. :P

Sedan har min yngsta helbror flyttat hem till oss också, så det gör det lite svårare också :P

Men vi prickade förmodligen in äl denna gång så hoppas verkligen på att det har tagit sig denna gång :)

Jag hade molvärk från livmodern/äggledaren (?) 5 dagar efter äl och har haft ömmande bröst mer eller mindre sedan molvärken. Det har jag inte haft sedan puberteten, men vill inte hoppas för mycket för att inte bli alltför besviken.

Vart är ni alla ifrån? :)

• Mee

Ja det där med symptom är väldigt förvirrande :P När jag började försöka förra gången så var jag med i en annan sån hör grupp. Där hade alla fått mer flytningar medan jag var helt torr där nere dagarna innan BIM, annars brukade jag också ha rikliga flytningar innan mens. Och det visade sig att jag var gravid med sonen, en del av de andra var gravid och hade rikliga flytningar. Så det är så olika för alla :)

Sedan märkte jag att mina blodådror på brösten var jätte synliga, verkligen blåa ^^

• Mee
    201405 skrev 2014-10-08 14:52:23 följande:

Det är nog det enda jag har märkt hittils, att det känns väldigt "fuktigt" där nere hele tiden... Jag tycker inte det har kommit så mycket flytningat i trosorna men det liksom känns blött hela tiden :s super konstigt...

Sedan jag var gravid första gången så har jag haft synliga blodådrår på brösten mer eller mindre. Men det känns som de är extra synliga nu. Hoppas att det är ett tecken! :)

Ja, så är det för mig också. Blöt men inget rinnande eller hur man ska säga ^^ Får se hur det blir nästa vecka. :)
  • Mee
    201405 skrev 2014-10-08 17:55:47 följande:

Spännande att vi är flera som har samma symptom! Hoppas det är positivt bara med! ;)

Vi har faktiskt bara vart tillsammans i 5 månader, men känns som flera år ;) första dejten slutade med att jag stannade i flera dagar och gick på restaurang med hans familj... Har haft både bra och dåliga längre förhållanden innan men nu vet jag att jag har hittat rätt, mannen i mitt liv, och jag är oerhört lycklig! :)

Ja verkligen spännande! :) ja det hoppas jag också. Att vi alla kommer plussa snart! :)

Jag och min sambo har varit tillsammans officiellt 4år den 21 december. Jag känner att vi har varit tillsammans lite längre än så, men sambon ville ha ett lätt datum att komma ihåg fick jag berättat för mig lite senare ^^ Även om vi "bara" har varit tillsammans i nästan 4 år så känns det som en evighet. Folk som känner oss tror nästan inte på att vi "bara" har varit tillsammans så "kort" tid. Inte jag heller för den delen, han är mannen i mitt liv :)
  • Mee
    ticcer skrev 2014-10-08 19:47:49 följande:

Här är en liten lista :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

cissi2801, BIM 18/10

efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10 

201405, 20 år, BIM 14/10

Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

Pottan, 19/10

Vad bra att du gjorde en lista! :) Man ska kunna som trådstartare göra tilläggsinlägg i trådenstarten eller hur man ska förklara det. ^^ Ett tips så att vi alla lättare ska kunna följa BIM och så :)
  • Mee
    efg skrev 2014-10-08 20:33:32 följande:

Då kanske de går att uppdatera också? Med tidens gång (förhoppningsvis blir de ju en gravid-grupp.. Haha) ;)

Har två frågor om FL-funktionen:

Hur får man till de där att svara på ett enskilt inlägg?

Och är de möjligt att fixa nån inställning som gör att man får ett meddelande eller nåt när någon skrivit i tråden?

:)

Ska försöka förklara ^^

När du ser ett inlägg som du vill svara på (kanske det här som övning) så finns det en kugghjuls liknande symbol i högra hörnet på inlägget.. Tryck på den så får du 3 alternativ att välja mellan ?citera ?visa endast inlägg från den användaren ?anmäl. Så det är bara att trycka på citera om du vill det :) så ser det ut för mobilfunktionen iaf :)

Hoppas det inte blev för rörigt ^^

När jag skriver i någon tråd så hamnar den automatiskt i "mina favoriter" och när någon har skrivit i någon av trådarna så syns det på en jordglob längst upp till höger (det med) på sidan, det blir en siffra efter jordgloben. Så ser det också ut via mobil sidan på fl :)

Hoppas det svarade på dina frågor ^^
  • Mee
    efg skrev 2014-10-08 21:18:41 följande:

Hahhaha nu löste sig den ena frågan iaf! Jag har gjort precis så med kugghjulet men de har aldrig synts någon "skicka" knapp. Det var tydligen inte svårare än att scrolla ner.. :$

Ska hålla utsikt efter den där "jordgloben" också, jag använder mig utav appen, så tänkte främst om de kunde bli en sån där röd plupp på appen ifall de hänt nåt :) tack så mycket Mee!

Så lite! Vad bra att det löste sig med ena frågan iaf! :)

Hmm jag vet inte riktigt hur appen fungerar då jag själv aldrig gillade den. Så jag sitter på internet via telen och är inne på fl på det sättet :)
Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober