• Anna Hbg

Vi med BIM 13-19 oktober

Vilken fin mage!

En riktig bebismage :)

• Anna Hbg

Igår köpte vi en supergosig filt och en speldosedinglis till Atchoo.

Börjar kännas lite mer verkligt nu :)

• Anna Hbg

Tror inte att jag köper en jacka. Ska försöka använda tjocka tröjor och mannens jackor så länge det går.

Sen har jag kvar jackor från när jag vägde typ 60-70 kg mer så borde ju passa även om jag kommer att se ut som en säck :P

• Anna Hbg

Jag smörjer magen med BioOil morgon och kväll pga bristningar och kli.

Fungerar riktigt bra faktiskt.

Har även använt Burts Bees MamaBee som är kanon!

Igår var jag iväg på badhuset med sonen. Har en extra varm pool som är öppen några gånger i veckan och de kan höja och sänka djupet på den så det är perfekt för en liten 2-åring :)

Var bara 60 cm djup igår så sonen sprang omkring och lekte medans jag flöt rundor och höll koll på honom.

Mumma för trött gravidkropp :D

Idag gick jag in i v.32 och från och med tisdag ska jag börja gå till bm varannan vecka eftersom jag är så långt gången nu.

Känns så knas.

Späjälsängen är i alla fall klar nu(ska bara bäddas) och nu i veckan ska vi tvätta alla stora saker så som vagn, babysitter, åkpåse osv.

Tiden går alldeles för snabbt nu :O

Verkar även som om mannen kanske fått jobb.

Såg extremt lovande ut och han får svar i början av veckan så håll tummarna för honom tjejer :)

• Anna Hbg

Barnvagnen har stått i källaren ett tag nu så vi ska tvätta av den med såpavatten bara.

Torka av chassit och skrubba liggdelen.

Samma sak med de andra sakerna.

Har dessutom haft möss i källaren så känns som ett måste att tvätta av allt!

Duktig du har varit!

Jag funderade på att börja måla vår bokhylla till vardagsrummet idag men nu är jag i valet och kvalet på om jag ska ringa förlossningen och be om en koll då jag knappt kännt några rörelser alls det senaste dygnet eller två.

Suttit och hållt koll på hur ofta Atchoo rör sig de senaste två timmarna och har bara fått två småååå buffar så börjar bli lite nojjig.

Sen drar jag mig för att ringa för jag vill uu inte vara till besvär men samtidigt skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv OM något är fel och jag inte söker hjälp......

• Anna Hbg

Tvättade inte de sakerna när de var nya btw men vill göra det nu eftersom det legat i källaren ett tag.

• Anna Hbg

Fick några riktiga buffar precis så avvaktar en liten stund till med att ringa men kommer fortfarande att fortsätta hålla koll och räkna sparkar.

• Anna Hbg

Hmmmm, antar att du har rätt...

Tycker inte om den hör känslan att man bara är till besvär och tar upp deras tid.

Får typ dåligt samvete för att jag funderar på att söka hjälp :/

• Anna Hbg

Ringde och rådfrågade och under tiden jag väntade blev det full rulle i magen så de tyckte att jag skulle avvakta, vilket jag håller med om.

Ska fortsätta vara uppmärksam och minsta lilla igen så ribger jag och åker in för en koll.

Försöker peppa mig själv nu att det är ok att söka hjälp om man oroar sig!

Har sett hur det kan gå på nära håll också....

En kompis till mig förlorade sitt barn i magen i ca v. 33-34 för några år sedan så försöker tänka på det när jag känner mig dum för att jag uppsöker vården.

Är en sådan som tycker att "äsch, det löser sig"

Tom brutit både en tå och ett finger utan att åka till sjukhus. Tejpade det själv :O

Tänkte ta upp det med min bm på tisdag när jag ska dit i alla fall för oron är inte borta....

• Anna Hbg

Växt lite den senaste veckan också :)

Träffade svärmor igår och hon tyckte inte ens att jag såg gravid ut :O
Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober