• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Mysigt att boa in sig med bebben! Men hon får gärna stanna kvar några veckor till va Felicia? ^^

Vi kommer nog greja med bebisgrejer i december någon gång :)

Idag tror jag mig ha känt någon tilta runt i magen! <3 Hoppas det händer igen och att det känns tydligare! :)
    Har läst lite om moderkakans placering och jag tror att jag har moderkakan i framvägg. Därför jag inte känner något. Får kolla upp det på rul :)
    Vet ni hur moderkakan ligger hos er? :)

• Mee

Hehe ja vem vill inte ha sin bebis på en gång! ^^ Men den som väntar på något fint väntar inte för länge :)

Till en första början behöver man egentligen inte så mycket. Kläder, små handdukar ifall det kommer lite kräks, någon mysig filt och så. Ett babynest är ju bra att ha om man t.ex ska samsova eller om man behöver springa på toan medan bebis ligger i soffan och sover eller så :)
    Får man en bebis som kräks eller bajsar mycket kan det vara bra med lite mer kläder då det går åt mer än vad man tror ^^
    Även en bra salva att smörja rumpan med ifall de blir röd och talk. Vi använder inovatylsalva på Wilhelm :)
    Sedan när de blir äldre blir det lite mer leksaker och sådant :)

Men något jag verkligen kan rekommendera är att inte använda tvättlappar med medel i typ natusan, Pampers och dylikt. Vi använde det till en början på Wilhelm och han var så röd i rumpan så han grät varje gång han kissade och bajsade. :( Så vi kör med bomullspads med varmt vatten :) man kan ju använda vanliga tvättlappar som man själv blöter upp men tycker de är alldeles för stora ^^

Hoppas det blev lite svar på din fråga :)

• Mee

Nej, vad tråkigt Elin! :( Skönt att du har fått bra hjälp! :) Vi finns också här om du känner att du behöver prata av dig men har full förståelse om du tar paus igen <3

Har du "bara" 100 dagar kvar?! :D Vad roligt! Härligt att du känner henne hela tiden! :)

Idag går jag in i v 18, 17+0 känns helt okej :) Har 11 dagar kvar till rul och jag längtar så otroligt mycket efter det så vi får se svart på vitt att det verkligen är någon där inne samt att bebben mår bra och är frisk :)

• Mee

Felicia. Det är inte foglossning du har fått då? Har själv ingen aning om hur det känns dock..

Hur mår du nu, har smärtan avtagit?

Anna förstår att det känns jobbigt att behöva vänta till du får höra bebben din igen. Men nu är det inte långt kvar :)

Själv måste jag vänta till måndag innan jag får se min bebis för första gången. :P

Har börjat känns bebis nu. Lite puffar och lättare sparkar :) Eller jag hoppas det är det iaf :P Får som sagt vänta till måndag med ett definitivt bevis på att det är någon som bor där ^^

• Mee

Åh vad magen växer Anna! :D Skönt att det gick bra :)

Ja, jag längtar nå otroligt! :D :D Vi ska dit kl 10. Bild kommer efteråt så klart :)

• Mee

Du kanske ska prata med din bm om foglossningen och hur du kan må bättre trots den. Sedan tycker jag att du även ska prata med henne om din ischias. Och kanske få en remiss till en sjukgymnast och göra akupunktur eller liknande. Guld värt kan jag lova! Gjorde det medan jag väntade sonen. Riktigt bra och skönt! :)

Haha ja mjölk har jag redan fått också :P har emellanåt känt att det typ är blött mot nattlinnet när man ska lägga sig men det var inte fören igår Jah verkligen såg det och kunde trycka fram själv :P

• Mee

Okej, ja kan du avvakta de få dagarna som är kvar är det kanske bra att göra det. Men blir det outhärdligt så kontakta bm via mail (om du kan) och fråga om hon har några råd och tips hur du kan göra fram till ert möte :)

Läcker du mycket så dina tröjor/toppar blir blöt kan du köpa amninginlägg (tror jag det heter, har helt glömt bort :P) de finns att köpa på vanliga matbutiker vid barnvdelningen :) annars är det bara att låta de vara, de förbereder sig bara för det kommande barnet :)

Ett tips som kommer kunna hjälpa sedan vid amning. Härda bröstvårtorna nu redan. Endera att du masserar/nyper i dem eller att din sambo nafsar dem så de är förberedda på att de kommer användas flitigt det kommande 6 månaderna. Önskar att jag fick det tipset när jag fick sonen, kunde göra riktigt ont till en början.

Det var faktiskt min pappa som kom med det tipset. "Andreas (min sambo) har du nafsat och härdat marikas bröstvårtor innan Wilhelm kom?" Snacka om att man blev generad, både jag och sambon xD

• Mee

Haha varför inte? :P bara naturlig vätska som kommer från brösten :P

Jag har redan sagt till sambon att snart ska det börja härdas här :P så jag inte får så mycket sår och att smärtan är outhärdlig. Han har inget att säga emot och sedan ser han fram emot det litegrann. Han har inte fått vara i närheten av dom på ett bra tag :D :P

• Mee

Haha ja det kan ju bli lite lustigt ^^ Ja vi får se hur vi gör. Har precis som dig Anna, riktigt ömma vårtor. Ibland gör det ont att bara snudda vid dem :O Men det gäller väl att börja snart.

Haha kommer ihåg när jag skulle amma Wilhelm första gången. Satt där i sjuksängen och sa till sambon. Alltså det här gör ju inte alls ont. Förstår inte vad de andra menar att det gör så ont att amma från början. Det jag hade glömt bort då var att jag hade 2 doser epidrual samt lugnande i mig efter kejsarsnittet xD

Sen när allt hade släppt. Satan vad ont jag hade :P

Så på något sätt ska jag banne mig lyckas härda vårtorna om det är jag eller sambon som gör det de får jag se :)

• Mee

Då har vi varit på rul, äntligen! :)
    Det var någon som bodde i 1an med pool ^^
    Vi blev flyttad till 10/1, så är i v 19, 18+0 och inte 18+5 :P

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober