• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Ja den bästa av 4 bilder, bebben ville inte ligga still ^^ Så det vad svårt för bm att mäta och få bra bilder ^^

Ha ja verkligen :P men sannolikheten är liten för det, ingen av oss har tvillingar i släkten ^^

• Mee

Tack ^^

Det var så otroligt skönt och jag blev så lättad när jag äntligen fick se bebben! Har känt mig så ogravid hela helgen.

Men det var en livlig krabat som inte ville vara med på bild ^^

Vi tänker iaf 3 barn. Jag vill helst 4 och sambon vill helst 2 så då kom vi med en kompromiss på 3 ^^

• Mee

Jag vill helst ha tätt mellan 2an och 3an. Men det vill inte sambon. Så vi får se ^^ Men denna gång tänker jag inte börja med P-medel som jag gjorde mellan Wilhelm och 2an. Tog så lång tid att ställa om kroppen!

Haha ja det är ju en bra början :P börja med lilltjejen först och sedan kan 2an komma ^^

Nu har vi börjat berätta för våra föräldrar. Min pappa igår och sambons pappa med föräldrar idag. Min pappa tog det hela väldigt bra och sa "äntligen" :) Sedan tyckte han vi var lite väl fega att vi väntade enda till nu med att berätta :P

Sambons pappa reagerade lite som jag trodde. Han var väl inte helt nöjd med att det ska komma en till nu. Han ser gärna att jag hade blivit klar med utbildningen och sedan fått jobb. Men om allt går som planerat hinner jag klart med utbildningen innan bebben kommer. Men han sa iaf grattis.

• Mee

Ja, du får kanske prata med din bm på mvc sedan när du ska göra efterkontrollen när du fått din lilla flicka. :) Man ska ju helst inte ha några hormon medel när man ammar utan börja med det när man är klar. Vad jag kommer ihåg ^^

Ja, verkligen. Det roliga är att ingen av dem "såg det komma" hörde jag. Utan det är väl så som jag har trott att de bara trott att jag blivit tjockare xD

Aja, det är som sambon säger. De har ingenting att säga till om, det är vårat val.

Vi är ju ändå 27 år gammal.. Och fertiliteten minskar ju för varje år för mig..

• Mee

Okej, är det så pco funkar? Hade jag ingen aning om. Tycker då att det är bäst att du pratar med din bm sedan på efterkontrollen och får reda på rätt fakta så det inte blir något missförstånd! :)

Jätte konstigt att få hem det i brevlådan innan rul! Vad jag kan komma ihåg så fick jag mitt moderskapintyg på besöket hos bm som jag hade efter rul! Och man får väl det efter rul för att veta ett mer "exakt" datum när bebben kan tänkas komma?

Hon kanske ska kontakta sin bm och fråga varför hon har fått det innan rul och varför det står ett annat bfdatum än det hon fick vid kub..!

• Mee

Jo precis, det var det jag menade :) Med "exakt" datum menade jag att bebben kan komma både innan och efter bf datumet. Det är ju bara ett riktmärke liksom ^^

Sonen kom ju hela 15 dagar efter bf datumet :P

Ja, hoppas hon lyssnar på ditt råd :)

• Mee

Härligt! :)

Vilka veckor är ni alla i nu igen? :) Själv är jag fortfarande i v 19, 18+1. Känns lite jobbigt att jag var tvungen att backa 5 dagar :P

Har ingen aning, men så väldans lång tid borde det väl inte ta? :) kanske Max 1 månad? :)

Åh lycka till! Håller tummarna att resan går bra och att läkarundersökningen också går bra! :) <3

• Mee

Jobbigt med FK. Hoppas den kampen går bra när den väl kommer!

Åh vilken fin magen du har Anna! :D Va har du bara 90 dagar kvar nu! Nu kan man ju nästan ta på det!! :D

Familjelivs sida kan inte visa emijojs eller vad det nu heter, utan gör om de till frågetecken.. Därför får man göra typ vanliga <3 :)

• Mee

Haha känns avlägset för en annan att börja med bebiskläderna redan nu, går in i v 20 imorgon! :P

Men då kommer det upp en bild på magen iaf ;)

För mig kom alla känslor på en gång när Wilhelm låg på bröstet.

Fick sådana modersinstinkter och överbeskyddande över honom så det fanns inte. Hade det väldigt struligt med min mamma som gjorde det hela så mäktigt på något sätt. Hon sårade mig så djupt och hade själv väldigt svårt (och har fortfarande) att förstå att man kan såra ett sådant oskyldigt litet liv så som hon gjorde mot mig och mina syskon. Det riktigt gjorde ont i hjärtat när det var som värst. Uscha!

Lite roligare ämne, har känt av den lilla hur mycket som helst sedan rul. Sker dagligen och ofta :D

Fick reda på att moderkakan sitter i bakvägg så hade jag inte haft hullet på magen hade jag förmodligen känt av allt tidigare ^^

• Mee

Du hinner med alla kläder sedan när bebben är född :) Första tiden växer de som ogräs så man hinner nästan inte använda allt :)

Ja, riktigt skönt att känna rörelser på riktigt. Äntligen :D
    Idag har jag varit i farten med att städa och tvätta, haft sonen hemma då han varit lite små förkyld och sambon på jobbet. Så har fått lite ont i magen, överansträngd gissar jag på. Fått lite håll och magen har varit spänd. Men bebben har rört sig hela tiden så det är nog ingen fara :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober