• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Kom igen nu tjejer! Skriv lite! ;)

Idag alltså 20+5 har jag SETT de första sparkarna på utsidan! Mest fantastiska känslan ever! <3<3<3

• efg

Ja de är underbart att se på utsidan! Hon är väldigt livlig nu och mer för varje dag.

Jag håller med dig om tröttheten.. Man skulle kunna sova typ konstant. Jobbigt att du dessutom har jobbiga grannar. Det kan iaf jag inte klaga på :)

Ska ni ta reda på kön Marika? :)

Har ni börjat köpa några saker ännu till nykomlingen?

Ang. Lekmer så har jag hört att de har varit jättemycket strul med dom.. Att de skickar fel varor, trasiga varor som nån annan returnerat. Vissa har inte fått sina varor alls och att de sen inte får någon hjälp från kundtjänst.. Gäller såklart inte alla men att de varit mycket sånt på sistone. De gör att jag tvekar på att beställa därifrån.. Men vet inte riktigt vad jag skulle köpa heller!

Har ni några bra checklistor på vad som skall införskaffas? :)

• efg

Ja det med lekmer ska tydligen vara något nytt som pågått senaste månaderna :)

Ja vi har fått hem papper från Länsförsäkringar så de betalade jag för några veckor sen och idag 21+0 börjar de ju gälla så de känns jättebra! Tänker att man kanske får något nytt från dom nu när de börjat gälla.

vad är de för Emmaljunga du har? :) vi har köpt en Emmaljunga :)

• efg

Tycker du kan ringa igen eller anmäla via internet bara så ni får de där fixat. Tycker inte de borde ta så lång tid!

Vi köpte också en begagnad Emmaljunga. Något dyrare dock men jag är supernöjd! :)

Min lilla tjej är så sjukt aktiv nu! Så himla roligt! De som är så typiskt är att så fort ja säger till sambon att titta eller tänker filma så ba poff! Så slutar hon haha. En riktig retsticka! (Han har känt och sett och jag har lyckats filma men får aldrig till de där ordentliga just då!)

• efg

Jobbigt med sammandragningar... :/ har också himla ont emellanåt men de känns inte som sammandragningar direkt. Men de är svårt att stå och sitta upprätt.

Ang vikten så förstår jag om du tycker de är jobbigt. Själv har ja ju inte direkt gått upp något alls iom att ja gick ner så mycket till och börja med. Däremot om ja tittar på dina Bilder o jämför med min mage så upplever jag att min är större fast ja är ett par veckor efter. Så olika de kan vara. Du får tänka att du har lyckats gå ner förut och när bebisen är ute så kommer du klara det igen!

Vi köpte babyskyddet från samma person som vagnen och fick jättebra pris. Men det babyskyddet var köpt typ för 1,5 år sen fick kvitton och allt så de känns bra. (Enda är att ja ville ha ett rosa men nu blev de ett svart haha). Emmaljunga verkar va grejen! Våran är en Emmaljunga supernitro. De va viktigt för mig att de inte ser ut som de här moderna som enligt mig är plastiga rymdskepp hahahah.

Sockerbelastning är ju sjukt jobbigt.. Bara haft patienter som gjort de så inte gjort själv men såklart är det att föredra om du kan få ta egna kontroller istället! Håller tummarna för det! :) hade du graviditetsdiabetes när du väntade sonen?

• efg

Jaså! Konstigt att erbjuda Alla? Om de inte finns anledning till det liksom.. Tror inte de är något de kommer be mig att göra. Och då har ja ändå flera släktingar med diabetes.

• efg

Vecka 23 idag! Känns helt underbart att veta att vår lilla älskling har en chans att Klara sig på utsidan nu! Hoppas hon väljer att stanna betydligt längre ändå men de är ändå skönt! :)

• efg

Nejdå Marika! Magen växer olika på alla, bara för de inte syns så mycket betyder de inte att den inte ligger där inne och myser. :) växer gör det ju i perioder. Just nu har du väl bara en lugn period!

Härligt att de redan är så nära till RUL, shit va tiden går fort! Hoppas vi får se en liten fin bild på er bebbe också då :) hade du gjort något ultraljud innan eller hur var det? Gjorde ni kub eller nåt?

• efg

Jo visst sägs de att de syns tidigare om man varit gravid innan men de där är ju så himla individuellt ändå. Jag lägger alltid upp bilder via mobilen. Använder appen och de funkar alltid felfritt (förutom de där dagarna de var nåt knas och ja inte kunde skriva alls)

Ännu större anledning till att längta till RUL, första gången <3 har ju själv gjort tre ultraljud och känner mig just nu ganska lugn i att "behöva göra fler" eftersom ja känner sparkar i princip hela tiden så ja vet att hon mår bra.

Haha du kanske har för mycket släkt Marika! Hahahaha

För mig så rullar de på som innan. Tar mina lergigan vid behov och de funkar. Minns inte ens när de var ja spydde senast så det är bra! Nu har jag semester också så kan ta de hur lugnt som helst vilket kroppen tycker är skönt! Skulle dock vilja ha bättre väder så man kunde åka och bada..

Men igår hände det sjukaste! Mitt ben försvann! Alltså jag satt i en fåtölj och bör ja skulle ställa mig upp och gå så tog inte benet emot mig. Fast ta satte det framför mig så var de som att de inte var där alls.. Fick ta emot mig med armarna mot andra möbler och sedan hålla i mig och smyga fram för att gå nån stans. Sen nästa gång ja ställde mig så var de som vanligt igen, lite läskigt men lite komiskt också haha

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober