• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Nu har ja lagt till er alla tre! :)

Men Gud Anna hur kan ni hålla er?? Jag vill göra fler ultraljud och verkligen bekräfta att de är en liten tjej!

På jobbet idag så var ja med bär narkosen använde ultraljud för att hitta blodkärlen på en av mina patienter och då kände jaga bara "så nära.. Men ändå så långt bort". Ville bara ta maskinen och sätta den på min mage istället för på en tråkig arm! Jag menar.. Ven eller bebis. Vilket är mest intressant?!

• efg

Tack Anna! :)

Så bra Elin att de funkar bra. Spanat på det du köpt på Ullared och mycket ser ut som sånt som kommer följa med mig hem också :p ska ju dit om en månad typ (om sambon bara kan få sitt schema nån gång så vi kan boka.,,,) blir ju en lite längre färd för oss än för dig men känns helt klart värt det!

Hur ska ni göra med varm jacka? Jag tänker.. De blir ju kallt. Men kanske inte såå kallt innan de är dags att föda. Men låt säga att ja får gå två veckor efter bf också och inte kunna stänga jackan? Men känns kanske inte helt värt att köpa en ny gravidjacka för ett par veckor heller.., jag ska antagligen låna nån jacka av mamma eller sambon de gå gånger jag lämnar lägenheten hahaha. Eller se om ja hittar nåt prisvärt på Ullared

• efg

Tack så mycket :) dock kan ja meddela att ja börjat få små bristningar nu, än så länge bara små prickar på ena sidan men de kan ju bli mer! Hoppas såklart inte, men var inte så skonad som jag trodde :/

Jag avvaktar också med jackköp.. Brukar hålla ögonen öppna på begagnade men de är oftast stl L som folk säljer och de skulle inte funka på en sån här liten människa.. :p

Jag har också börjat pyssla allt mer till klumpen och de känns att de börjar närma sig men de är bara roligt! Har påbörjat en Vagnmobil, den är i princip "klar" men behöver lite små detaljer och sen bra fästen till själva vagnen. Och jag har återupptagit stickandet som legat på paus sen semestern tog slut och har köpt hem grejer för att göra en vimpel att ha över sängen :)

Har också pimpat babyskyddet med en rosa åkpåse och vagnen med ett lammskinn, så roligt! XD

• efg

Haha ja va märkligt! Men om du mått mycket annorlunda så är de kanske en flicka den här gången! De blir hur som helst spännande att se och ja fattar inte hur ni kan hålla er! Min kompis som är gravid vet inte heller men hennes kille och hans familj vet vad de är, jag skulle bli knäpp!

Jag smörjer redan men ska smörja oftare nu :)

Jag hår in i vecka 30 idag! Börjat ju nästan bli dags att packa bb-väskan! :O sambon börjar också längta mer o mer och tycker tiden kan gå snabbare nu..

Fick frågan igår om jag längtar efter att inte vara gravid längre. Svår fråga för ja vill inget hellre än få min lilla flicka på utsidan samtidigt som jag älskar att bara gravid och längtar såå mycket tills de ska bakas syskon (hon som hela tiden förnekat hur dåligt hon mår av att vara gravid)

• efg

Härligt med bad! Jag ska börja på vattengympa för gravida med min kompis i slutet av september! (Jag börjar lite sent men de blir nog bra ändå *tjockast i poolen*)

Var på gravidmassage här om dagen också men de va tyvärr inte så mycket att hurra för, vet inte varför de hette "gravid" innan massage när de inte hade nåt anpassat för gravida?

Jag smorde förut med weledas olja efter att ja duschat, nu smörjer ja med vanlig olivolja istället. Ska försöka smörja iaf två ggr om dagen men ja erkänner att ja inte riktigt orkar fast de tar två Minuter :p

Jag ska också till mvc på tisdag och efter de blir de varannan vecka! Såå kul! Ju mer ja får lyssna och engagera mig i bebisen ju mer känns de som att de närmar sig!

Igår var ja galet kreativ och stickade klart en tröja (sa till mig själv att ja inte fick börja på nästa grej förrän ja gjort klart den) å sen gjorde jag en vimpel att ha över spjälsängen och sen gjorde jag en liten minimössa för att sedan påbörja en likadan mössa fast förhoppningsvis som klumpen kan ha! :)

Hur menar du med tvätta vagnen, babysitter och sånt...? Har int elaka grejer hemma ännu men ja vet inte hur de är tänkt att de ska tvättas? Haha

• efg

Ring absolut till förlossningen! Finns ingen anledning att ta de osäkra före det säkra.

Jag har ju fått/köpt allt begagnat. Förutom åkpåsen. Vet inte vad av de som behöver tvättas.. Får se vilket skick allt är i när ja har de hemma.

• efg

Du gör som du vill men jag tycker ändå du borde ringa. De är bättre att upptäcka om något är tokigt tidigt än att vänta för länge. Sen är det såklart bra att du känner buffar men de kan ju va bra att se ifall de finns nån orsak till varför de minskat?

• efg

Jag fattar hur du menar, de är såå jobbigt med alla dessa som söker vård helt i onödan men de är ingenting emot alla de som inte söker vård i tid!

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober