• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Wilhelm är född juni -13 :)

• Mee

Ja, så är det Anna! :)

Med oss är det bra, full fart i magen med bebis :)

Lite jobbigt för sonen idag dock. Han har feber och är hängig :(

Söta bilder på pojken din Anna! :D

• Mee

Oj, vilken mage Felicia! :) Super fin och mysig!! :D

Hur känns det att ha jobbat sista passet? :)

• Mee

Jag förstår det, det blir en liten omställning. :) Men det kan vara skönt att vila upp sig riktigt inför förlossningen och den första tiden med barnet. Blir en större omställning än vad man kan tro :)

Jag förstår att det är jobbigt med bristningarna men de försvinner efter ett tag, eller bleknar iaf. Se det som något vackert, ett konstverk som din dotter har skapat på dig efter att du har burit på henne den första tiden i hennes liv :) Samt att du är en tigermamma med ränder ;)

Jag smörjer in min mage, bröst och sidorna med mandelolja. Det lenar huden och återfuktar huden bra tycker jag :) Tänk om jag bara hade vetat om mandeloljan när jag väntat sonen, då hade det känts bättre på huden :p

• Mee

Okej, ja det är svårt det där med smöja.

Egentligen vet jag inte om det funkar med att smörja mot bristningar, det hjälper kanske litegrann mot typ klådan som uppstår när huden spricker. När jag väntade sonen smörjde jag varje dag trots det så fick jag en massa bristningar på hela magen och på sidorna ("Love handals"). Kan vara att jag hade "fel" olja, men jag vet inte.

Om du är osäker på om barnolja funkar kan du ju testa mandelolja (om du tål mandel vill säga^^) om du vill. Finns på Apoteket och innehåller inga konstigheter heller :) Hört att det är många som smörjer med det :)

• Mee

Fin mage Anna! :)

Hehe vi får väl hoppas på att bebis inte vill ut riktigt än :)

Hehe du har verkligen fullt upp på onsdag, Anna! ^^ Hoppas du hinner med dig :)

Nej har inte hört något än. Antar och hoppas på att det inte är någon fara med magen. :)

Ska inte träffa bm fören 28/10 så en hel månad kvar.. :/

Men efter det blir det väl varannan vecka får jag hoppas :)

Idag går jag in i vecka 26, 25+0 :)

• Mee

Ja, jag vet inte varför det är så. Har för mig att jag gick på tätare kontroller när jag väntade Wilhelm och att det är färre nu när man är andra-gångs-födare så att säga och eftersom jag hade en "felfri" gravidtet med sonen (alla prover såg alltid bra ut och sonen var normalstor vid födseln) så kanske man inte behöver fler möten :)

Men sedan efter v 30 blir det väl tätare, varannan vecka för att hålla koll på bebisen ^^

Har iaf mailat min bm om SF måttet så väntar på svar från henne om det. Får se vad hon svarar och beroende på vad hon säger kanske det blir tätare möten.

• Mee

Haha jaha :P

Ja, var ju dit den 19/9 så kommer väl vara 5-6 veckor mellan den träffen till nästa. Känns lite skumt faktiskt ändå nu när jag tänker på det. Jag har träffat bm 2 gånger den här graviditeten + rul... Inskrivningen v 11, rul v 19 och träff med nya bm v 24.. Kommer vara i vecka 29/30 nästa träff..

Ja verkligen. Jag hoppas jag får svar snart, vet att de kan ha mycket att göra..

• Mee

Hehe ja precis :)

Hmm vårt spjälsängsskydd var väl ganska tunt nu när jag tänker efter.. Köpte det på Ikea, trodde det bara fanns den varianten så tänkte inte mer på det :) Sonen har iaf klarat sig ^^ Men höjden på den var väl 2-3 decimeter :)

• Mee

Fick nyss svar från min barnmorska.

Vi ska avvakta till nästa mätning (28/10) är det fortfarande för högt så blir det ett nytt ultraljud! Skönt det så jag slipper glukosbelastningen! :P

Åh tänk om jag väntar en jättebebis i 5 kg klassen :S Hmm många tankar som kom nu på gott och ont! :P

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober