• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Ja det är skönt :) Försök unna er det innan nytillskotten kommer :) Är absolut inte lång tid kvar för er? Hur många dagar har ni till bf? :)

Själv har jag 90 dagar kvar idag :) Just nu känns det som att tiden går så otroligt långsamt, vill att den ska gå snabbare snart nu! :P

Idag har inte jag legat på latsidan. Jag och min bror har möblerat om här hemma nu på förmiddagen, blir en överraskning för sambon när han kommer hem. Har inte talat om min plan som jag planerade inatt när jag inte kunde sova :P

Haha kan säga att det kändes att man är gravid :P orkade nästan ingenting så brorsan fick ta det största och tyngsta :P

Jag funderar på det här med kläder för bebis! Vad behöver man till ett vinterbarn :P Var så lätt med sonen som kom på sommaren :P

Haha känns som jag inte har fått nå barn tidigare då det står helt stilla xD

• Mee

Tack för alla tips Anna! :) Det behövs! Allt är så tvärtom känns det som xD

Åh barnen! Längtar till vi också köper till barnen :D Har ännu inte köpt något till bebisen har inte ens tittat igenom Wilhelms gamla kläder på vad vi kan använda :P

Åh bara 32 dagar kvar!!! Då kan man ju typ ta på det! :D Det är ju ingenting!! Spännande!! :D

Hahah japp, soffa, säng, bokhyllor xD Blev lite mycket så var tvungen att lägga mig ner en stund ^^ Man känner att man inte är själv om sin kropp längre :P

• Mee

Ja det kanske är bäst det. Man vet ju aldrig när de små vill titta ut, förtidigt eller "försent" :P

Han tyckte den var jätte bra :D Dock var jag inte helt klar med allt och är fortfarande inte det :P så får fortsätta mer imorgon :)

Förut sov jag, sambon och sonen i tv-rummet och tv-rummet var i ett av sovrummen. Bor lite trångt i en lägenhet med väldigt dålig planlösning, så kändes som vi sov i hallen typ. :O Men nu sover vi i sovrummet igen och tv-rummet får dela yta med sonens leksaker :) Så får det vara till broder får tag i en egen lägenhet. Hoppas det sker snart! :O :P

• Mee

Vad skönt att allt såg bra ut hos bm idag Anna! :)

Åh nej, stackars liten! :( Såg på instagram att han inte mådde nå bra! :(

Hoppas det inte blir något men för örat och att han blir frisk snart och att örat läker som det ska med penicillinkuren!

• Mee

Anna, hur mår casper? Har penicillinet börjat hjälpa honom?

• Mee

Vad skönt att han är lite piggare :)

Ja det kan jag tänka mig. Var själv ett "öronbarn" när jag var liten så förstår att det känns bra när varet rinner ut. Försök att ha honom i högläge när han sover, även om det är svårt med de små ^^

Ja, det är klart! :) <3

Jodå, det är helt okej. Har börjat få en massa sammandragningar som jag inte ens märkte av när jag väntade Wilhelm :P Sedan vet jag inte om jag har åkt på en mild variant av foglossning. Det gör lite ont när jag går och bär på saker samt att det känns som att jag har ett "hål" kring bäckenbotten. Vet inte hur jag ska förklara det hela xD

Hur går det med graviditeten för dig? :)

• Mee

Fina kläder du köpt till henne och bra grejer som kan behövas! :) Pysvetilen (windi) räddade oss när sonen hade som mest problem med magen när han var bebis.

Jobbigt med alla sammandragningar på nätterna! Du får se till att sova/vila mycket på dagarna! Åh, 43 dagar kvar! Mysigt! ^^

• Mee

Full förståelse! Hur mår casper nu efter helgen? :)

Usch då! Jobbigt att svälla upp så mycket! Åh ännu jobbigare med alla förvärkar! Men du får se det som att det är positivt på sitt sätt. Livmodern och bebis förbereder sig för födelsen, även om det är skitjobbigt! :P

Men oj det där låter inte bra! Ska du inte kanske kontakta din bm och höra vad hon säger, kanske att du ska komma in på en extra koll! Har du testat äta/dricka (typ blåbärssoppa, nyponsoppa) på kvällen när du känner att det är på väg att hända? Tänker om du känner att du har lågt blodsocker?

Min helg har varit helt okej. Haft väldigt mycket känningar i magen jag också. Tror jag har fått någon mild form av foglossning då jag får ont eller blir öm när jag bär för tungt, promenerar för långt eller liknande. Har aldrig haft det förut så jag vet inte hur det "ska" kännas :P Men om jag ska beskriva det på något sätt så känns det som att jag har typ ett hål i bäckenbenet, typ en dm i omkrets (om det är så man beräknar xD) men vet inte vad det är :P Har även ont i främre delen av bäckenet. Ska till bm onsdag nästa vecka får se vad hon säger :)

• Mee

Hur går det för allihopa? Inga bebisar som tittat ut än? :)

Själv har jag gått in i vecka 29, 28+2. Jag ska till bm om en vecka, tiden har gått så långsamt tycker jag :P Kommer då få reda på om det blir tul eller inte för oss beroende på hur SF måttet ligger.

Hade sonen på dagis igår och fick då reda på att det går magsjuka där. Så nu är han hemma resten av veckan då jag inte vill ha magsjuka nu när jag är gravid! :P Än så länge visar han inga symptom för en eventuell magsjuka så *peppar peppar*

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober