• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Du har väl helt enkelt "symptomfria" graviditeter! Haha. På gott och ont de där med tecken..

Ja hon har de verkligen lyxigt.. Varm pool för sig själv.. Har inte ens badat en enda gång i sommar! :'(

Ja jag vet inte riktigt vad som hände med benet. Samma ben som ja haft lite problem med ischiasnerven till o från. Kändes liksom inte som att benet bara sov utan de va som helt borta haha.

Jag fick också både bas och plus. Ja tror alla som köper plus får hem papper för bas också. Ja har dock inte fått nåt mer ännu utan jag har bra betalat allt och fått papper som ja kan skicka in när bebis är född för att skaffa barnförsäkring hos dom och lite va de innebär typ.

• efg

Oj här fanns det mycket att läsa!

Vill börja med att skriva att det är väldigt tråkigt och sorgligt att du blivit utsatt för ett sådant trauma Anna och de är fullt förståeligt att det sätter sina spår men du är duktig som kämpar på med det!

Ang LF så nej vi har inge bestämt alls vilken barnförsäkring vi ska ha, hur sjutton ska man välja det egentligen?

Vi har inte heller gjort några tester för att säga "vilket kön de blir" utöver ultraljudet då. Men ja har hört mycket om bakpulvertestet som verkar vara ganska bra! Är ju visserligen alltid 50/50 så... Haha

Jag har inte heller fått någon hormonrand, min mamma visste inte ens vad det var för något så hon hade inte det med mig och min syster heller haha. Har inte fått några bristningar heller ännu fast magen vuxit så fort. Men de aka ju också va ärftligt och min mamma hade inte heller några bristningar så håller tummarna!

Ang barnkläder som nu skrev om för länge sen så har vi inga kläder hemma ännu förutom några få som jag själv stickat. Men ska gå igenom alla barnkläder från när jag var liten och tror inte det kommer bli nån direkt kläd-brist efter det haha! Längtar dock efter att få pilla med kläderna!

• efg

Lägger upp me liten jämförelse som ja gjorde för några dagar sen :p

• efg

Är ingen hejare på att sticka men ja försöker iaf! Lite grejer har ja lyckas göra iaf! :) men förlitar mig också på att få lite hemmastickat från andra familjemedlemmar ;)

Idag blev det en säng! Ihopmonterad och klar står den nu bredvid min sida av sängen. Nu längtar man ännu mer ska jag säga er! <3

• efg

Känns inte ett dugg konstigt faktiskt, bara roligt och underbart! :)

Önskar de fanns mer bebisrelaterat man kunde göra idag men eftersom en bebis behöver så lite så finns inge stora roliga grejer kvar att köpa. Och allt smått kläder och sånt ska vi komplettera först efter vi gått igenom allt ärvt.

Bra att renovera o fixa sånt innan bebis kommer så den slipper leva i det när den är nyföding :)

• efg

Ja såklart! Hade de inte varit för att hon måste växa på sig för att må bra så hade hon fått komma för länge sen!

Vad behöver man egentligen ha till bebisen? Ni har ju haft smått innan, vad rekommenderar ni?

Nin ligger i bakvägg. Börjad sju känna rörelser smått redan vecka 15, vecka 18 kände ja känna lite med handen på utsidan och nu vecka 23 ser/känner ja dagligen, flera gånger om dagen. Blir typ nojjig när hon varit för lugn för länge! Haha!

• efg

Jo jag vet, men längtan är ändå galen! :)

Kommer inte använda såna alls på bebis tänkte jag. Utan ska köra tyg tänkte jag. Ev klippa i nån gammal handduk eller köpa nya/bådeoch kanske. Har beställt hem lite tygblöjor som ja ska inspektera när de kommer. Hoppas på att främst kunna köra tygblöjor iaf hemma. Har ni nån erfarenhet av de? :)

• efg

Åh vad tråkigt att höra Elin! Men skönt att du får hjälp och att du själv är villig att ta emot den! Alla vet hur graviditeter kan spöka med oss både psykiskt och fysiskt. Du kan alltid skriv här när du vill eller orkar. Vi finns här också :)

100 dagar är inte länge alltså! Jag räknar ner till 100 dagars-gränsen, längtar så!

Vi kommer som att få en hel del, flera som försökt ge oss babygym och sånt så de är mycket vi inte kommer behöva köpa alls. Kommer åka till Ullared om typ en månad dock och då kan de ju hända att ja köper på mig en hel del egentligen onödiga saker men som är kul o ha!

• efg

Hur gick de hos bm i fredags då Anna? :)

Jag har börjat få mer o mer ont i ryggen nu, främst höger skinka.. Vet inte hur ja ska göra för att de ska gå över eller minska.. Undrar om de inte är ischias som spökar...

Igår åt jag fläskkarré som var lite rosa... Detta har ja varit så orolig för... Försöker tänka att risken att den ens har nån smitta är minimal och även om så är fallet så kanske klumpen är stor nog att hantera det nu?

Varje spark gör mig iaf glad så ja vet att hon lever där inne!

• efg

Mycket fin mage Anna! :)

Hoppas allt får bra på sockerbelastningen!

Kul att ni båda har ul att se fram emot, önskar ja också hade fler ultraljud :(

Att ja har foglossning är ja redan säker på. Men hur smärtan i skinkan tror ja är ischias. Den kommer och går och nu har ja inte varit hemma några dagar utan varit på en liten ö i skogen. Och därför inte rört mig så mycket så just nu är smärtan ganska mild. Men har idag varit på gröna Lund så misstänker viss ökning av smärtan på imorgon.

Jag har föresten fått mjölk i brösten sen typ en vecka tillbaka. Kommit ut flera ggr. Mest från ena bröstet. Hahaha

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober