• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Jättebra Anna! Och ja menar verkligen inte att skrämma dig på något sätt, tycker bara det är viktigt att faktiskt ta kontakt vid oro!

Kul att vi har besök hos mvc samma dag, då kan vi verkligen göra jämförelser! Undrar om de kommer ta hb och glukostest den här gången. Var ett tag sen. Har inte känts som de behövts men ändå, bra om de håller koll!

Nu har jag bara 9 arbetspass kvar, känns såå skönt!

• efg

Skönt Anna! Min lilla klump har sovit rätt bra den här natten faktiskt men nu är hon vaken igen!

Jag håller med Marika.. Är hon blind? De är ju självklart att du är gravid! Riktig fin gravidmage, inget att ta miste på kan jag tycka!

Jag har inte tagit urinprov sen ja va där på inskrivningen i vecka 7??? Hur ofta ska man göra det? Ja får fråga imorgon.

Jobbigt med glukosbelastning.. Ingen har ens nämnt det för mig så antar att ja kommer undan nu i vecka 30..

Längtan börjar bli helt galen nu... Hur sjutton ska jag orka vänta?? Inatt drömde jag att någon snodde alla våra bebiskläder och Jag fick panikångest i drömmen. Som tur va så vaknade jag hyffsat lugn ändå men de hade kunnat bli en riktigt dålig start på dagen!

• efg

Jag dricker mycket vätska redan! (Tillskillnad från hur mycket jag normalt sätt dricker!) om man blir mycket svullen så är de minska på saltet, högläge och stödstrumpor som gäller ;)

Jag ska till mvc snaaart! Spännande de ska bli! Är dock lite irriterad över att klumpen i magen är ovanligt lugn., (ombytta roller Anna!) hon har buffar bara ett par ggr på morgonen och vänt lite på sig men inte sådär som hon brukar så de är väl passande att ja ändå ska till mvc! :)

Är rätt förkyld så får se om ja åker hem efteråt eller till jobbet som de är tänkt., grejen är att ja har dejt med ett av mina tjejgäng efter jobbet idag o de vill ja ju inte missa...

Drömmar är hopplösa! Alltid varit en drömmare, haft mycket mardrömmar o så, tycker nästan de är färre nu när ja är gravid :p

• efg

Ang sammandragningar så har ja haft de rätt länge.. Och promenader som inte går i slowmotion går helt bort. De är det som står som diagnos på min sjukskrivning. Har färre sammandragningar nu när ja har lättare att ta de lugnt o så men får ändå ett par ggr i veckan.

• efg

Bara för de så har ja massa sammandragningar idag.. Men nu har ja satt mig ner för att äta på arbetstid!

Allt var bra hos bm. SF mått 27.5 typ hon låg himla djupt så svårt att känna men lite ovanför snittet men inte lika som förra mätningen. Vikt var ytterligare 3+, hjärtslag 155/minut.

Bokade in samtliga besök fram till bf om ja inte skulle vilja ha något extra eller så men hon bm tycker allt verkar vara super med bebis och de va lite kul (sägs säkert till alla) men hon sa att att de kändes som att jag skulle bli en väldigt bra mamma

• efg

Juste mitt blt var 105/60 och hon låg neråt men bm trodde som mig att hon kommer göra några fler kullerbyttor innan hon lägger sig så för att stanna :)

• efg

Igår hade jag såå mycket förvärkar.. Låg nerbäddad i konstig position och värmekudde för att göra det så lindrigt som möjligt. Vi får se hur det går idag och framöver men känns som jag får va lite mer uppmärksam nu på hur det känns och så!

• efg

Nej inte alls kul.. Har ju också haft mycket sammandragningar när ja rört mig men igår gjorde ja ingen fysisk ansträngning alls men ändå så var ja helt handikappad.. :/ idag känns de mycket bättre än så länge så får väl hoppas de håller sig så.

Stort grattis till er! Galet att de redan gått så lång tid! Igår så var de 6 månader sen jag plussade de är också rätt sjukt! Och va härligt med jobbet! Perfekt tajming!

Liljor är så fint! Har en jättebukett med liljor hemma nu som stått vådligt länge och fortfarande är supervackra! Så himla synd bara att de är doft-liljor och de luktar i hela lägenheten.. Hehehe

• efg

Hahah ja det är allmänt känt att blodtrycket höjs när man träffar läkare och dylikt! Ibland kan man riktigt se hur blodtrycket stiger så fort patienten kliver innanför dörren haha!

Ja de var ett ordentligt SF mått! Men de är väl egentligen inget som är farligt som ja förstått det? Hoppas du får ett till ul då, de är ju alltid mysigt ;)

Anna, fy vad jobbigt att du fick så plötsligt.. Men skönt att de inte va på g riktigt ännu! Men väldigt bra av dig att kolla upp det! Man ska inte vara rädd att kontakta vården ;)

Jag drömde typ att någon fött nu typ, alltså vecka 30 typ men ja vet inte vem de var, om de va nån av er eller nån annan. Bra gick de iaf haha, huvudsaken ;)

• efg

Vilken vecka är det nu Marika?

Jag tror inte heller det är någon fara med ditt SF mått, bara bra att de kollar upp det ändå :)

De gör inget om hon blir lite tidig ... Vill inte vänta allt för länge till. Kommer bara jobba några dagar till också sen är ja hemma och väntar bara. Några veckor till vore bra men sen får hon gärna komma ut vår lilla älskling!

Tyvärr ligger hon inge heller tillrätta ännu.. Hon låg ju med huvudet neråt när ja va hos mvc sist men de va ju väldigt tillfälligt. Hon ligger typ överallt och snurrar och snurrar och trycker åt höger och åt vänster och på höfterna och revbenen och naveln och typ helt galet långt bak och åt sidan att ja undrar om Hon nånsin kommer hinna stanna där nere ... Ingen vila här inte!

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober