• Anna Hbg

Vi med BIM 13-19 oktober

En tjock och några tunna mössor till bebisen med samt salva till rumpan

• Anna Hbg

Kom på en sak till:

Förlossningspapper med blodgruppering osv samt legitimation

• Anna Hbg
    Så nu är jag hemma från bm och hon trodde absolut att det vr något på g och att jag skulle missa nästa bm-besök om en vecka.
    Tyckte att det lät som klassiska värkar och såg att jag var påverkad.
    När hon kollade sf-mått så passade bebisen även på att borra sig riktigt långt ner och det syntes tydligen rejält utanpå magen :P
    Ville inte göra en undersökning då det antagligen bara skulle öka smärtan och bidra till pinvärkar som inte gjorde någon nytta.
    Allt såg för övrigt bra ut och bebisen fyller upp precis HELA magen och rörde sig som en tok därinne :)

När vi fick Casper fick man bara typ 5 blöjor på bb sen fick man ha egna efter det och går ca 10 blöjor/dag så tyckte det var bäst fall i fall vi får stanna lite.
    Nappen är just in case.
    Casper hade ett enormt sugbehov när han var nyfödd och mina bröstvårtor var råa så skönt att han kunde ta den några minuter ibland.
    Funkade typ en vecka sen vägrade han den för alltid :P

Jag har nässpray med mig för att jag är så täppt i näsan pga graviditeten och under fl har jag varken lust, ork eller tid med koksaltlösning och täppt näsa.
    Rätt viktigt att kunna andas ordentligt :)
    Bara köpt vanlig nässpray utan konserveringsmedel i.
    Halstabletter är dels pga att det är så torr luft och då är det skönt/gott att ha något som stimulerar salivproduktionen se hatar jag att smaka illa i munnen och när man ligger där hoppar man inte upp hur som helst och borstar tänderna 2 ggr/dag.
  • Anna Hbg

Är väldigt säker på att bm hade fel :(
    Stannade av totalt i tisdags eftermiddag och nu känns det precis som om Atchoo aldrig kommer att titta ut :/
    Vaknade dessutom upp dunderförkyld igår och har väldigt låg temp (35,3'C på kvällen) frossa och hemsk huvudvärk så vet inte om det kan ha påverkat allt.

Ska försöka få tillbaka min positiva attityd igen men måste nog tillåta mig själv en blääää-dag eller två först.

Mitt sf-mått var 33 i tisdags i v.38 (37+3) så har rätt liknande mått :)

Fick även reda på att det antagligen blir ett till tul i v.39 för att kolla bebisens tillväxt vilket iof är positivt och något att se fram emot :)

• Anna Hbg

Så spännande Felicia! :D
    Låter ju som om det är dags för dig snart då ju!
    Får "leva genom dig" lite då tills det är min tur haha

• Anna Hbg

Kan ju alltid hoppas att det är kroppens sätt att samla lite energi inför fl och att det kommer igång på riktigt riktigt SNART!
    Hade varit kul om bebisen hade kommit igår då vi både firade 4 år tillsammans och förlovningsdag :)

Kommer inte ihåg riktigt när dte kommer till värkarna men vet att det var som ett bälte runt mage och rygg som drogs åt liksom och det var inte skönt :P

• Anna Hbg

Samma här Felicia.

Många tecken som tyder på en närstående förlossning.

Med alla dina symptom har jag svårt att se att du går tiden ut men man vet ju aldrig.

Jag var inne på fl i v.32-33 någonting med Casper och fick Bricanyl mot värkarna eftersom han ville ut tidigt men det slutade ju med att han kom i v.43 istället :/

Vi har nog bara datum som vi INTE tycker är lika bra bebisdagar som vissa andra tex den 2/11, 21/11, 24/11, 26/11 osv då vi har närståend som fyller år

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober