• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

efg skrev 2014-10-20 18:52:59 följande:

Jag beräknar nästa bim 4-8 november! :) följs gärna åt! Behöver bolla saker med någon, Vårat försök är hemligstämplat och vill inte överbomba min partner eller enda vän(som vet att vi försöker) med alla känslor!

Jag vill plussa nu! (Otålig) hahaha

Jag förstår vad du menar :) Känner exakt Samma sak! :) trots att jag har ett barn sedan innan så är man ju lika otålig som förra gången! ^^

Känner mig lite besviken för 2 år sedan var jag gravid nu och blev gravid på 3e försöket! Denna gång började vi samma månad som sist men är inte gravid än :/

Jag har äl någon gång mellan 25-28 oktober och BIM kring 15e november.
  • Mee
    efg skrev 2014-10-20 19:06:28 följande:

Förstår att de är frustrerande även fast du redan har barn. Jag har velat ha barn så länge jag kan minnas men jag är ju inte så gammal (22år) och förstår väl och tycker det är bra att jag ändå väntat. Vi fara varit tillsammans i 8 år, pratat så mycket om detta under åren och nu äntligen känner båda sig redo och längtar. Tar även snart examen vilket känns så skönt att ha det avklarat!

Jag har äl först 28-29 (beräknar jag) men då jag har kort lutealfas så kommer (förhoppningsvis inte) mensen tidigare än för dig. Ska ringa gyn på onsdag och diskutera problematik kring att ha en kort lutealfas... Så de gör mig nervös..

Vad kul att ni äntligen känner er redo båda 2 :)

Okej, ja det är inte lätt det där med äl! Använder du äl test för att veta när du har det? :)

Det gör jag, gjorde jag inte det så hade jag inte vetat att jag har äl väldigt nära förra mensen.

Vad händer om man har kort lutealfas? Har aldrig riktigt förstått det.

Själv har jag (vad det känns som) en lång lutealfas om jag har förstått rätt. Men allt har blivit så konstigt med mensens cykel och så. Nu sist hade jag bara 25 dagar mellan mensens första dagar, vad jag vet så har jag aldrig haft det så. Funderar också på att kontakta mvc...
  • Mee
    efg skrev 2014-10-20 19:44:57 följande:

Ja de är verkligen skönt att känna att han också längtar nu!

Ja jag använder också äl-stickor (köpte ett överdrivet stort sortiment när ja upptäckte att äl kom så sent i cykeln) men ja får också ömma bröstvårtor tydligen haha.

När man har kort lutealfas så finns de olika teorier om huruvida de har betydelse eller inte. Och de kan innebära att man har för låt halt av olika vitaminer och hormon som leder till att livmoderslemhinnan inte växer på sig ordentligt och släpper därför tidigare än normalt, oavsett om ägget blivit befruktat eller ej. Och om det befruktade ägget har hunnit fästa så är risken stor att det ändå släpper för att slemhinnan inte är stark nog.

Jag hoppas själv få mer klarhet i detta på onsdag.. Nervöst.

Är det samma pappa till det här barnet som ditt första? :)

Okej, ja det är bra med älstickor så man vet när man har äl. Och om det skulle strula med den så vet man ju lite mer och kan kolla upp det på en gång än om man försöker och försöker och man blir inte gravid..

Hoppas du får hjälpen du vill ha för att ta reda på om du har kort lutealfas! Du får berätta hur det gick! :)

Ja det är samma pappa :) Vi har varit tillsammans i 4 år i december, men det känns som vi har varit tillsammans dubbelt så länge :) han längtar lika mycket som mig efter ett syskon till Wilhelm :)
  • Mee
    efg skrev 2014-10-20 21:09:36 följande:

Jag ska absolut dela med mig när ja vet mer!

Tänkte höra med alla (både de som plussat och de som försöker) hur ofta och när ni har sex? Kanske även om ni "gör nåt spec" för att försöka påverka? :)

Vi får väl till det när vi hinner då vi har en son sedan innan och min lillebror boendes hos oss. Men vi försöker få till varje dag innan och efter äl.

Just nu äter jag bisolvon dels för att jag är förkyld och sedan testade jag det förra gången och blev gravid :) så hoppas på + denna månad! :D
  • Mee
    efg skrev 2014-10-21 15:18:02 följande:

Haha inte många som ville dela med sig om sitt sexliv xD själva försöker vi var tredje dag nu (varannan de andra månaderna) och sedan tätare vid just ägglossning. Jag hoppas att vi ska kunna få till utlösning minst två tre dagar i rad när jag har äl men de är så lätt att de blir irriterat när vi gör så ofta (känsliga människor haha).

De där med bisolvon har jag tidigare bara viftat bort för att ja inte vill vara så "desperat" innan ja försökt ett tag men vi får väl se... Jag är ju egentligen en ganska desperat människa och vill ju påskynda processen så mycket det går.

Nu är mensen äntligen slut, dags att sätta igång igen, hehe :P

Hehe jag ville inte heller verka så desperat men jag testade och blev gravid :) Sambon tror dock inte på det :P men vi får se vad som händer! :)
  • Mee
    201405 skrev 2014-10-21 15:19:21 följande:

Nu kom mensen helt utan förvarning!

Tror det var rester av ppillret som spökade :s

Nej vad tråkigt! :( Men häng med oss till nästa månad om du vill! :)
  • Mee
    Krishna skrev 2014-10-21 15:54:09 följande:

Ser att ni pratar om Bisolvon. Tar du det flytande eller i tablettform?

Jag tar det i tablettform :) funkar bäst då jag måste ta med mig till jobbet :)
  • Mee
    efg skrev 2014-10-21 16:14:34 följande:

Jag är också lite intresserad trots allt... Hur mycket tar du? (Bortsett från de att du är förkyld)

Krishna skrev 2014-10-21 19:22:39 följande:

Tar du full dos tre tabletter/dag som det står att man ska ta vid sjukdom. Jag testade en gång men då fegade jag med en tablett/dag ifall det inte var bra att ta det när man är frisk :)

I och med att jag är förkyld så tar jag 3 tabletter/ dagen. Kommer inte riktigt ihåg hur jag tog förra gången, kanske 2/dag :)
  • Mee
    efg skrev 2014-10-22 09:20:19 följande:

Ang att jag har en kort lutealfas så har jag Ringt till två gynekoligmottagningar(den ena fertilitetsklinik) och ingen vill hjälpa mig, inte ens svara på om de kan påverka eller inte! "Du borde inte ta några äl-stickor, du borde bara ta de lugnt, du är så himla ung.." Vilka är dom att bedöma hur vida de är lämpligt för mig att tänka på barn nu eller inte? Fick inte ens boka en undersökningstid utan hänvisade till ungdomsmottagningen.. Påpekade att andra fick hjälp när de upptäckt sånt men de tyckte inte jag skulle jämföra mig med andra. Åhh vad arg jag blir!

Men usch vilket dåligt bemötande! Man blir så arg!

Det ska väl inte spela någon roll hur gammal man är?! Har man kort lutealfas så borde det utredas iaf få riktiga svar på om det kan påverka ens chanser att bli gravid!

Vad säger din bm på mvc?
  • Mee
    efg skrev 2014-10-22 18:01:54 följande:

Barnmorskan på mvc var iaf trevlig men hon sa att det inte var något att oroa mig över utan så länge jag hade äl så kan jag bli gravid, hon önskade oss lycka till och sa att jag skulle ringa när jag fick plus! Hoppas på hennes ord!

Det var btw en som skrattade när jag berättade att ja var 22...

Det var ju bra! Skönt att du fick ett bra svar utav henne! :)

Endel ska bara inte jobba inom vården!! -.-
Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober