• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Jo här om dagen tänkte jag att ja skulle ringa bm så fort ja kommit hem. Men några dagars vila har som sagt gjort att de inte gör så ont längre så blir de inte värre igen nu så avvaktar ja tills 19e när ja har både besök hos läkare och bm på mvc :)

Ja har förstått att de är ganska vanligt hos omföderskor med mjölk tidigt men trodde väl inte de skulle hända mig såå tidigt :p ja vet inte om man bör göra nåt speciellt åt de? Ska man trycka ut, låta va eller nåt annat XD

• efg

Jag avvaktar annars ringer ja min bm. Har ingen mail tror ja :)

Har beställt amningsinlägg som ligger på Konsum o väntar Att ja ska hämta ut dom men tror inte ja kommer börja använda de ännu, för de rinner liksom inte.

Hahaha vet inte om min sambo vill börja nafsa på brösten nu när de kommer ut saker.. Hahahah annars fattar ja idéen. Ja får väl nypa lite o ha mig xD

• efg

Hahaha visst är de naturlig vätska men de känns inte som att de hör ihop riktigt.. De ska mätta vårat barn inte vara upphetsande liksom. Svårt att förklara. Haha.

• efg

Åhh va härligt Marika! Fin bild fick ni också! Tänk va snopet om där varit två! ;)

• efg

Ja de vill ju inte direkt ligga som man själv vill! Surt att bli flyttad bakåt., längre väntan, tur de bara var några dagar!

Apropå tvillingar.. Ni har ju redan barn sen innan men tror ni att ni vill ha fler efter denna?

• efg

Förstå Anna. Men två är ju perfekt egentligen!

Bra med en kompromiss Marika! När tror ni att ni ska försöka er på tredje då?

Jag har börjat förbereda sambon på att nästa kanske sker relativt snart. Han verkar inte helt främmande till detta men tycker att första ska få komma ut först. Haha. Men han längtar verkligen efter lilla tjejen i magen nu :)

• efg

Vet inte heller hur ja ska göra med p medel.. Måste diskuteras med nån vettig människa som är kunnig om pco.

Ja ni har verkligen väntat länge! Men men var sak tar sin tid ;)

Tråkigt att de alltid är nån med nån slags butter inställning.. Man kan ju fatta om det handlade om tonåringar eller någon som har ett sjukt ostrukturerat liv men varför har folk annars nån åsikt? :/

• efg

Nä Precis, när man ammar känns de ju dumt. Men sen tänker ja att iom pco så har ja ju ingen egen ägglossning och jag tänker att kanske är de tack vare att ja ätit p piller så länge son gjort att ja slapp spola äggledarna eftersom p pillren stoppat det helt.. Men vet inte. Fast samtidigt tänker ja att p piller känns lite meningslöst när de nog ändå inte dröjer så länge tills nästa försök ..

Kul att de inte anade nåt men du har helt rätt i att de har inget med saken och göra. De är helt upp till er!

En fråga om moderskapsintyget. Min kompis fick hem sitt i brevlådan fast hon ännu inte gjort RUL, där stod de dessutom ett helt annat bf datum än det hon fått höra på kub.. Är inte de väldigt konstigt? Känns först o främst som man borde gjort rul först där de fastställer de slutgiltiga bf datumet?

• efg

Ja jag fick också mitt på besöket efter Rul. Och de sa på rul att de är på rul man sätter det faktiska datumet. Innan utgick de från min mens på alla papper vilket inte alls stämde ju.

Jag sa att hon borde kolla upp de innan hon skickar in, verkar ju skumt.

• efg

De står att de har 30 dagar på sig men så lång tid tog de inte för mig! :)

Jag är i vecka 25 (24+3) idag :)

Men fy att du måste köra så långt!! De måste ju ta jättelång tid! Och helt själv också? Varför måste du åka så långt? Går de inte att göra närmare??

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober