• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Förbereder mig på att gå till mitten av december men hoppas verkligen jag slipper. Kommer iaf hålla tummarna och försöka få igång de lite tidigare. Körde ju en megastädning här om veckan som kändes som de skulle starta fl när som helst om jag inte pausat :p

• efg

Nä ja får ändå inte upp det :o kanske är min mobil de är fel på då?

• efg

Nä Jag får inte upp.. Får testa logg sin o ut och stänga ner och ha mig ;)

• efg

Fick inte via appen och då gick det! Är säkert nåt tillfälligt fel bara. Varit så förut ju i några dagar åt gången..

Väldigt fin mage! Måste bli bättre igen på att ta bilder. Varit lite dåligt sen semestern tog slut men nu ska vi skärpa oss!

Jag har funderat mycket på de här med foto under förlossningen... Hur tänker ni kring det?

• efg

Ja de är blir väl lite annorlunda när man gör ett snitt förstås.. Jag vill så väldigt gärna ha bilder men vet inte hur man ska lösa det på bästa sätt :(

Eftersom ni gjorde snitt med första funderar ni på Att ha snitt även denna gång fast planerat eller är målet vaginalt ändå? Råden kring detta tycks ju variera beroende på omständigheter.

Kul med en gipsmage! Jag kommer nog inte göra någon för ja vet inte vad jag skulle med den till XD

Åh meddela hur de går på TUL Anna! Inte långt kvar ;)

• efg

Ja alltid jag vill verkligen ha bilder under fl men vill inte "bjuda med någon" för att ta bilder. Hoppas typ att de ska va en villig student med :p min sambo säger att han kan ta nån bild.. Men han vill inte vara där som "fotograf" vilket ja såklart inte heller tycker eller menar..

Vad skönt att de såg bra ut anna! Varför gör du så små pluttisar för? ;) de är nog ingen fara med det ska du se, den första va ju också liten men är normal nu? :)

Bra inställning ni har! Jag känner mig inte ett dugg orolig och har aldrig varit heller inför att föda barn. Förhoppningsvis blir det vaginalt utan smärtlindring, drömmen vore att själv få lyfta upp henne men de vore verkligen bara en stor bonus! Är öppen för att jag kommer känna annorlunda där och då och isf ta Epidural eller annat men hoppas verkligen att jag slipper ks iaf.. Men är som sagt väldigt lugnt inställd till förlossningen. Har önskemål och drömscenario men är öppen för att de kommer bli annorlunda

• efg

Hur stor sa vi nu igen att han var när han föddes?

Du får tänka såhär. Tänk vad mycket sötare dina barn är många andras när de är så pluttiga! ;)

Jag är inte heller så lång (162) och var inte jättestor när ja föddes och syrran va ännu lite mindre (tror vi vägde 2,7 resp 2,9) men nu har ja blivit lite nojjig över att jag kommer få ett jättestort barn för att ja druckit för mycket läsk :o sambon va inte heller så stor när han föddes 3,1 tror jag) så håller tummarna för att läsken inte påverkat så mycket....

Det spelar väl inte så stor roll om man är lite mindre än andra barn i samma ålder, huvudsaken är ju att man mår bra! Och han har inte några andra påverkningar förutom stl eller? :)

• efg

Men då var han ju inte så liten iaf! Som min syster! Både ja o min syster va små som ja skrev men båda spec min syster väldigt tidig i språk och motorik osv. Folk blev ofta irriterade när min syster va liten för de tyckte hon "inte skull göra si eller så" men då sa mamma hennes ålder och då blev folk chockade för att hon betedde sig så gammal för sin ålder :p

• efg

En sån liten söt! <3 snart har du en till!

Jobbigt när de små mår dåligt Marika :(

Jag har just jobbat mitt sista pass! Nu är ja ledig med graviditespenning tills bebis kommer!

Min skrutta är som vanligt i full fart och ja börjar misstänka att hon lagt sig hyffsat till rätta nu ;) Här är två bilder tagna i veckan som varit (vecka 31):

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober