• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Åh vad skönt att de gick bra! 7ggr! Shit va ofta!

Håller tummarna för de andra mötena :)

Vi har bokat in på mvc en om amning och första tiden efter fl. Och en profylax inför fl. Båda är i oktober. Tror de blir ganska lagom. Känner mig lugn inför allt som komma skall egentligen. Inte ett dugg nervös inför fl men tar gärna mer information om första tiden med bebis :)

Jag är också extremt otymplig och har svårt att röra mig/blir andfådd för ingenting men de går upp o ner beroende på hur hon ligger. Ligger hon långt in så känner ja mig väldigt smidig i jämförelse, men där ligger hon sällan!

Väldigt fin mage du också Marika! Den har verkligen vuxit!

• efg

Visst gör de ont när bebisen ligger så lågt! De gör min också oftast men nu har hon börjat ligga lite mer överallt men de är ju som du säger nu är de ju så stora så vart ska de ta vägen liksom??nu ligge Egon allt oftare och trycker på båda höfterna samtidigt. Inte heller så najs.

Skönt att båda mötena gick bra Anna, varför skulle FK inte ge dig sjukskrivning om läkaren givit dig det? Vad är deras anledning liksom. Jag har ju fått fortsatt halvtid (med start imorgon då sista dagen på min semester är idag :'( ) och sen jobbar ja bara några veckor till och är hemma med full graviditetspenning se sista 60 dagarna innan bf.

Idag firar jag och sambon 9 år tillsammans så vi har gjort ett tappert försök att gå på Skansen (blev rätt snabbt avklarat då jag höll på at somna och blev helt slut i kroppen innan vi ens kommit fram XD) så vi åkte hen o vilade en stund och nu blir det bio, känns mer som något jag klarar av! De är så sjukt att tänka att vi bara varit två i 9 år och om tre månader är vi tre!

• efg

Men har du inte anledning att vara sjukskriven då?

Tack så mycket, ja vi har tagit lite mer tid på oss att få saker gjorda men ja va ju vara 14 när vi blev tillsammans så har ju inte varit någon brådska heller :p
    Ja de vart en mysig dag, alldeles lagom!
    Vi såg paper Towns, tyckte den va bra, lite gullig och mysig sådär, inte alls kanske vad vi brukar se på bio men ville ha något mysigare den här gången :)

• efg

Ja de är klart, mycket man inte förstår med försäkringskassan.. Fick mail här om dagen om att jag varit sjukskriven men att de inte finns någon sjukskrivning för några veckor där emellan och de undrade varför. Det var den perioden jag hade semester nu så de blev lite konstigt när de skrev sjukskrivningen.. Har inte fått svar ännu men hoppas de inte är några problem.

Tycker de är skönt med gravidkläder, de ger liksom ett stöd, men nu tycker jag mina svarta gravidbyxor börjar bli lite tajta.. Får på mig dom och så men de är liksom rätt tajta över mudden fast de är gravidbyxor.. Vet inte om man ska behöva köpa större stl för att ha nu de sista veckorna.. :/

Magproblem vet ja allt om. Är normalt sätt förstoppad typ alltid och tar regelbundet lm mot det. Men har inte tagit sen ja blev gravid och inte nog med det så är ju risken för förstoppning högre vid graviditet så "hej hemorojder utav helvetet" hahaha. Men men. De är värt allt!

• efg

Håller med om känna sig gravid känslan. Jag har ändå haft väldigt mycket gravidsymtom och hela min vardag har ju varit påverkad sen dag ett typ men trots de har ja mest varit i tankarna att jag ska få barn men senaste tiden har ja allt oftare tänkt att jag faktiskt är gravid.. Stört ju. Hahaha. Borde de inte va tvärt om?

Jag är i sista veckan av andra trimestern, snart är de verkligen slutspurten!! Lillan börjar få lite mer kläder (Tradera och gåvor so far) och ska nog gå igenom mina gamla trasor senare i veckan! I övrigt är de fortfarande rätt stilla på inköpen.. Men planerar en resa till Ullared om en månad typ å sen efter de ska allt komma på plats!

Åh skicka bild på sängen sen när den är klar! :)

• efg

Ja vi skulle egentligen åkt till Ullared i augusti men de blev sista minuten ändringar med sambons semester så får bli senare istället. Har dock inte datum ännu, men så peppad! Jag tänker att detta är min chans att verkligen köpa allt skit som man kanske inte behöver men de gör liksom inget för de ingår i Ullared-kitet ;)

Vi har målat hemma hela gårdagen. Håller på å fixar till lite smått hemma (inget barnrum dock) som stått o väntat alldeles för länge men då vi börjar bli mer o mer nära att flytta så gäller det att ha lägenheten redo för försäljning! (Kan ju inte gärna ställa sig o måla om dagen innan en visning haha!

Ja skulle inte påstå att jag skaffat allt till bebis ännu. Långt ifrån. Men är ju som ja sagt tidigare så att vi kommer få sjukt mycket och ja tror inte att man behöver så himla mycket egentligen så är inget ja är stressad över direkt.

Älskar att de är en nu månad idag! Dels för ja längtar till hösten och dels för de är en månad närmare bebis ankomst! Å jag kunde inte längta mer! Så peppad inför förlossningen nu så de är inte klokt!

• efg

Åh verkligen fin Anna!

Har inte orkat skriva på många dagar. Men har läst, haha ibland så orkar man bara inte!

Igår gick jag in i tredje trimestern och nu ska ja bara jobba fram till 25e september sen hår ja på ledighet! Så härligt!

Beställde hem en åkpåse igår som ja hoppas ska komma så snart som möjligt. De är typ det enda jag köpt nytt till bebis! (Råkade lägga i två nappar och en liten snutte i beställningen också... Men de har ja inte sagt till sambon :p )

Ska försöka ta en ny magbild o lägga upp när ja kommer hem :)

• efg

Åhh jag såg inte att du också skrivit ticcer! Kul! Jag ska absolut lägga till dig på instagram! :)

Skönt att höra att ni är redo nu och att bara bebis ska komma. Då känns det som de kanske känns lite bättre sen när hon väl är ute! Hoppas! Hade ni bestämt namn ännu? :)

• efg

Fint! :)

Vi bestämde flicknamn för mååånga år sen så vore snopet om de skulle bli något annat än en liten Charlotta :)

• efg

Marika jag försökte hitta dig på IG men de gick inte! Jag kopierade de du skrivit så kanske du skrivit fel? :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober